Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
en fråga: påsen som hängde på mopeden när en anhörig kom fram till mopeden och fann både mopeden och nycklarna i tändningslåset och påsen på mopeden, är det den påsen med tillhörigheter som nu är spridda lite var stans ?
Varför tog inte anhöriga hand om påsen ? Lät dem den hänga kvar och åkte från platsen, förstår inte riktigt
Nej, det är inte innehållet i påsen som är utspritt.
2015-06-12, 18:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Helena försvann också i Juni
Kusligt nog har ju Lisa just Helena som andranaman också...

Fast själv tror jag inte att dessa två försvinnanden har med varandra att göra.
Det blir för mycket deckarroman över det hela.
Det som är gemensamt förutom att båda sannolikt aldrig kommer att återfinnas är, enligt mig,
att de råkat ut för förövare som varit totalt okända för dem.
Två Anders Eklund-typer som slår till när tillfället yppar sig.

Avslutar med detta:

I klassrum A110 är några gardiner fördragna och det kommer nu dröja drygt två månader innan rummet fylls av ungdomar igen.

Marie-Louise Brage och Johan Rahmberg öppnar och visar runt i de tomma lokalerna men det råder ingen glädje över ett nyss avslutat läsår.

De många frågorna runt Lisa Holms försvinnande är i stället det som dominerar: Vad är det som hänt vår skolkamrat och elev?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20954914.ab
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-12 kl. 18:49.
2015-06-12, 18:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Okej. Då tycker jag det är av intresse att kolla igenom dessa. De som är folkbokförda i närområdet borde tittas närmare på.
Jag är löjligt nyfiken på om Pi*rs är med, och kanske varit sedan dag 1?
2015-06-12, 18:47
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Nu har jag följt denna tråd slaviskt och tycker att en del borde skärpa till sig och hålla god ton. Att kalla en försvunnen flicka för "hora" är så jävla respektlöst.

Min övriga tanke jag slås vid är att hon VARJE dag tidigare på caféet blivit skjutsad till och från.
Denna dag tar hon mopeden. Skickar ett sms när hon slutat att hon är på G hem men ja, hon kommer inte så långt.
NÅGON har VETAT att hon denna dag skulle ta mopeden.
Tror det är alldeles för lätt att bara vara slumpen.
Någon har synat henne noga. Och tyvärr tror jag att svaret ligger närmare än man tror.
Någon som helt enkelt känner henne utöver cafékollegorna.

Eller så jobbar man på samma ställe och ser att hon kommer med moppe och ser sin chans.
2015-06-12, 18:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Antagligen inte.
Finns inget som stödjer detta.

I någon mån talar fyndet av handsken för att någon har lagt den i ladan efter det att polisen har sökt i ladan.
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanata
Om vi tar bort lisa ur ekvationen. Och tänker ur ett gärningsmannaperspektiv i stället.

Gm kan ha fantiserat om själva borförandet i en längre tid. Haft en klar plan om möjliga färdvägar/dumpsajter/förvaringsställen med mera. Hon råkade bara vara på fel plats fel tid. Att hon blev tagen just första gången på moppe. Behöver ju inte betyda något.

Det är så jag resonerar också; man måste se det hela ur GMs perspektiv.

Dock så tror jag att denna person har haft ögonen på Lisa ganska länge, kanske till och med varit inne på caféet ofta den sista tiden innan brottet begicks.

Tror att polisen definitivt gör rätt i att kontrollera kassasystemen efter konto- och kvittouppgifter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
KingPutin tror väl han är helt anonym på nätet. hoppas aftonbladet gör sån där utredning o kommer hem och intervjuar dig, Nättroll

Det har funnits personer, tro eller ej, som försvunnit självmant eller flytt landet med pojkvän eller någon de stött på via nätet.
Och om så fallet är, och Lisa Holm är medveten om hur media skriver om detta men vägrar tala ut, så har folk rätt att vara förbannade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kusligt nog har ju Lisa just Helena som andranaman också...

Fast själv tror jag inte att dessa två försvinnanden har med varandra att göra.
Det blir för mycket deckarroman över det hela.
Det som är gemensamt förutom att båda sannolikt aldrig kommer att återfinnas är, enligt mig,
att de råkat ut för förövare som varit totalt okända för dem.
Två Anders Eklundar-typer som slår till när tillfället yppar sig.

Avslutar med detta:

I klassrum A110 är några gardiner fördragna och det kommer nu dröja drygt två månader innan rummet fylls av ungdomar igen.

Marie-Louise Brage och Johan Rahmberg öppnar och visar runt i de tomma lokalerna men det råder ingen glädje över ett nyss avslutat läsår.

De många frågorna runt Lisa Holms försvinnande är i stället det som dominerar: Vad är det som hänt vår skolkamrat och elev?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20954914.ab

Det var väl samma datum till och med? Reserverar mig för fel.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det är fler som påstår detta. Nu får ni komma med något som pekar på att det är så...

Kan du bevisa att brott har begåtts? Dom uppgifter som framkommit kan vem som helst som sett en film eller två fejka ganska lätt.
2015-06-12, 18:49
Medlem
Mojoyoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Antagligen inte.
Finns inget som stödjer detta.

Håller med. Tror inte heller att GM är med MP.

Föreställ er vilken rädsla man måste uppleva när man mördat någon. När mediabevakningen och allmänhetens intresse trycker på som in i helvete och man vet att man är skyldig. När ett 60-tal poliser med hundar och helikoptrar cirkulerar kring området.

Vem skulle då välja att med ett bultande hjärta och skakande hand ta kontakt med MP och sedan vandra bredvid dem med BEVIS man sparat i fickan för att sedan hoppas på att de som går några meter ifrån en (för att inte tala om alla tusentals människor i periferin) inte ser en när man släpper det? Känns mycket smartare att i så fall ligga lågt.
2015-06-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Ur ett rent kidnappningssyfte jo. Finns absolut ingen vinning med att kidnappa ens dotter som varit med SSG, SAO, SOG eller vad det heter nuförtiden.

Hva med hevn?
2015-06-12, 18:50
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Tycker det är helt sjukt att det har gått fem dagar utan något egentligen konkret.
Ändå tror man att hon finns i närområdet. Märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in