Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
1) Mopeden stod upp, antagligen där den stått hela dagen.
2) Det är en ganska liten och enligt uppgift även smal tjej vi pratar om. Att sitta grensle över 100 kg moppe och SMSa är nog inte särskilt bekvämt om man är 165 cm/45kg. Kan tänka mig att hon stod bredvid och skickade SMS.
2. Du har förvisso en poäng men under min moppetid så vet jag flera tjejer som körde dessa scootrar som ofta gränslade över fordonet för att smsa eller snacka skit (nån av dem var dessutom kortare och vägde antagligen mindre än denna tjej).
Men om fordonet var en annan typ text crossmoped (vilket kan förklara varför hon hade personliga tillhörigheter i en påse hängandes på styret istället för facket under sadeln), crossmopederna har även högre markfrigång än en vanlig moppe vilket kan också vara en förklaring till varför den stod på stödet då hon helt enkelt inte nådde ned till marken för att kunna grensla.
Jag är övertygad om att hon träffade på någon som hon känner vid ladan, känns inte som nått normalt ställe att stanna på för att smsa. Iof blåste det som satan på Mantorp i Lördags och det är ju inte omöjligt att hon stannade vid ladan för att slippa vinden (om det blåste där i söndags).