Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 18:43
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malina100
Vilka jobbar mer på caféet? Hon som gick tidigare, cafeägarinnnan och de två intervjuade tjejerna, vet vi något om övriga anställda?
Ägaren av caféet hade väl själv barn som jobbade där?
Medlem
Gobigorgohomes avatar
jag tror dock att hon fortfarande lever! tror hon hålls fången någonstans i ett hus eller påväg någonstand i en bil!
alla saker som dom hittar är antingen någonting som hon slängt av sig undertiden en möjlig GM har bärt dragit henne? varför någon har dragit henne den vägen vet jag däremot inte.(långsökt) varför?

Något som jag tror är möjligt är att GM kanske själv har lagt ut allting undertiden som hon har legat deckad i någonbil eftersom GM kanske har sövt henne och för att tjäna tid och vilseleda polisen..kan vara möjligt! men lever det tror jag att hon gör.
känns som någon katt och råtta lek.
tror dock att det blir svårt att hinna både GM och BO inom snar framid..då får nog polisen utvigda sina sinnen.
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Ja, på livesändningen sa de precis att först hittades ett mobilskal och sedan hittades andra delar till mobilen. Om du hängde med själv så var den här tråden lite kortare kanske. Då den är fyllt med en massa sånt här trams. Sätt på livesädningen själv, de sammanfattar ju där hela tiden. Jag länkar inte! Du vet väl hur man klickar sig fram till Expressen, på google!

Jag har tittat på Expressens livestream. De står och gissar, spekulerar och drar ologiska slutsatser för att fylla ut tv-tid och för att du ska stanna kvar som tittare. Tragiskt att du inte insett det.

Återigen, var finns det skriftligen bekräftat att en mobiltelefonskärm har hittats?
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Nåväl, vi utgår från att det är sant. Var finns källan på att en iPhone-display har hittats?

Vi behöver inte utgå från någonting förutom att det är möjligt.

Men detta lämnar ju spår och om det skett i ladan tex så har teknikerna antagligen hittat små glasfragment och liknande som kan vara svåra att undvika.

Ett sätt att göra det på skulle vara att lägga telefonen i en tom plastpåse och sen bara drämma till i marken hållandes i handtagen.
Men det känns osannolikt.
2015-06-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Kapten inom Särskilda Operationsgruppen är knappast en "flugskit" inom militären. Tvärtom snarare.

Ur ett rent kidnappningssyfte jo. Finns absolut ingen vinning med att kidnappa ens dotter som varit med SSG, SAO, SOG eller vad det heter nuförtiden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Kapten inom Särskilda Operationsgruppen är knappast en "flugskit" inom militären. Tvärtom snarare.
Källa på det?
Har han haft utlandsuppdrag?
Medlem
DIdes avatar
Har ingen hört något om vad som kom fram av mobiltelefon avläsningen från operatörerna som polisen påståtts fått godkännt att begära in.

Slår vad om att polisen fått uppgifterna men inte förstår informationen de fått.
Medlem
Cafeet hade väl uteservering precis utanför där, åker man förbi vägen där ser man ju dit.
Kanske var det så att Lisa gick ut där och skulle lämna in stolar och annat, som GM fick syn på henne.
Han svänger in mot en plats i närheten som han kan få sikt mot cafeet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Inte bara det, personen i fråga är 110% med i sökningsgruppen...Planterar bevis, förbryllar folk osv.

Antagligen inte.
Finns inget som stödjer detta.
2015-06-12, 18:46
Medlem
en fråga: påsen som hängde på mopeden när en anhörig kom fram till mopeden och fann både mopeden och nycklarna i tändningslåset och påsen på mopeden, är det den påsen med tillhörigheter som nu är spridda lite var stans ?
Varför tog inte anhöriga hand om påsen ? Lät dem den hänga kvar och åkte från platsen, förstår inte riktigt
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REGGAEJAM
Den stora frågan är om tonåringarna själva släpper ur sig allt, du vet hur tonåringar fungerar.

Tror nog att utredare vet hur man "får ut allt" från tonåringar.
Medlem
kauwts avatar
Nu har jag följt denna tråd slaviskt och tycker att en del borde skärpa till sig och hålla god ton. Att kalla en försvunnen flicka för "hora" är så jävla respektlöst.

Min övriga tanke jag slås vid är att hon VARJE dag tidigare på caféet blivit skjutsad till och från.
Denna dag tar hon mopeden. Skickar ett sms när hon slutat att hon är på G hem men ja, hon kommer inte så långt.
NÅGON har VETAT att hon denna dag skulle ta mopeden.
Tror det är alldeles för lätt att bara vara slumpen.
Någon har synat henne noga. Och tyvärr tror jag att svaret ligger närmare än man tror.
Någon som helt enkelt känner henne utöver cafékollegorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in