Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Har en liten tanke. Vore schysst om någon kunde spinna vidare/tycka till….
Jag tänker såhär: I dessa trakter känner ALLA ALLA. Då tänker jag Lidköping, Kinnekulle, Källby, Götene och närområdet. Om man hade haft en granne/bekant (förövaren) som avviker från det normala/verkar dölja något/beter sig konstigt/inte synts till sen det inträffade etc. så borde väl detta kommit fram vid det här laget. Borde inte polisen sikta in sig mer på hemorten Skövde. Det känns ju inte helt orimligt att någon person i Skövde har en dold agenda vad det gäller LH, tar lätt reda på vart hon jobbar och slår till?
Också tänkt på det där. Alla människor har väl någon form av grannar. De isolerade ensamma män som sitter och trycker någonstans inom en rimlig radie borde vara uppkollade vid det här laget. Det gäller ju för allmänheten att lägga märke till om någon av deras grannar inte synts till, varit på semester, eller dylikt under denna tid. Det gäller även att man tänker ett steg till och kollar upp pappor i familjer i villaområden o.s.v. Räcker ju att kåken har garage för att någon ska kunna bära ner en drogad kvinna i källaren helt obemärkt mitt på ljusa dagen.
Det som talar emot en högfungerande stalker, som jag trodde på först, är ju alla meningslösa "spår" som verkar ha lämnats. Verkar rimligare att en person som ligger närmare spontanitet på skalan mellan spontant och förberett borde ha drabbats av någon form av panik och kastat ut random tillhörigheter. Någon som planerar det noga borde ju bara hämta upp flickan och sedan pressa E20 ett par timmar. Att hon försvann direkt efter att hon lämnat jobbet kan dock indikera en sådan GM, eftersom han förstod att han behövde tillräckligt med tid på sig för att komma iväg ett tiotal mil innan hon anmäldes försvunnen. Att sprida ut hennes grejer fyller ju då ingen funktion kan jag tycka, vilket talar för en mer spontan och lågfungerande GM.
I vilket fall som helst kan väl alla drabbas av panik och det du tar upp är högst relevant. Hela Sverige måste helt enkelt tänka till om någon av deras grannar eller närstående varit borta under denna tid. Man kan tänka sig att någon som kör många mil måste ha någon uppehållsbostad, jaktstuga eller dylikt i en annan del av landet och det är inte ointressant om man skulle hitta någon som dels varit borta under perioden och samtidigt äger flera fastigheter i landet.