Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:23
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det är fullständigt sensationellt att hon skulle försvinna när det var första gången hon åkte själv till sitt jobb. Hade man kunnat spelat på det så hade man väl varit miljonär nu.

Eller hur, jag tror inte att det är någon slump. Hon kanske skulle träffa någon efter jobbet och tog därför moppen. Eller kanske köpa sprit till skolavslutning eller liknande och att köpet av någon anledning ej gick som de skulle och spårade ut. Känns bara som att det inte är en slump att hon tog moppen just den dagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
om man tänker helt klart som gm vill säga. Å andra sidan vill man kanske inte köra runt med en kropp för länge heller.

Hur långt körde Anders Eklund med Engla, 20 mil? Så varför inte.
Medlem
aomajgads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
obegripligt att man först nu kollar gödselbrunnarna vid ladan, silon borde man också kolla.

Antagligen handlar det om pengar och tillstånd. Det kostar säkert massor
Medlem
Skulle hon ligga där så kan ju inget motiv till dådet finnas (om det inte är någon bekant). Utan då är det ju bara en komplett galning som ville döda och endast döda!
Medlem
activitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beckbrallan
Sades det inte att dessa gödselbrunnar tömdes redan i måndags?
Eller hur fick också dem uppfattningen
2015-06-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Att en del verkar sätta en så stor tro på likhundar och spårhundar fattar jag inte, till och med polisen själva säger väl att dom inte är så pålitliga, i alla fall långt ifrån 100 procent.

Jag har arbetat med hundar en längre tid i försvaret. Inga trötta sök hundar från mp eller Polisen jag snackar om riktigt disciplinerade sökhundar. De begår inga fel. De fel som begås är av hundföraren som inte kan tolka hundens signaler eller är för trött efter en lång dags sök. Hunden kan bli trött den med och välja ignorera spår om den blir uppmuntrad av en trött ägare. Så nej hundarna är nästintill felfria.
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Den här typen av GM är inte så jäkla olika varandra. Människor är trots allt ganska simpla varelser. Psykiska sjukdomar och diagnoser har ofta gemensamma drag. Det är därför man kan skapa gärningsmannaprofiler.

Eklund har väl en ganska typisk seriemördarpersonlighet? I det här och många andra fall är det nog mer ett brott i hastigt mod och ett mer kaotiskt sätt att hantera offrets tillhörigheter.
Tror inte Eklund kände så mycket panik efter sina dåd.

Svårt att få grepp om vad spridandet av tillhörigheter betyder i det här fallet. Villospår i alla ära men ligger nu kroppen långt bort hade det väl varit lika bra att göra sig av med sakerna där ingen hittar dom och inte riskera att lämna finger- eller fotavtryck efter sig.
Medlem
KenLoachs avatar
Förmodligen långsökt som det mesta andra. Men det kan inte vara så att någon av föräldrarna i förbifarten, under dagen, nämnt för någon "vän" att Lisa skulle åka moped själv just den här dagen, utan att i efterhand tänka på att denna "vännen" tagit fasta på det här..? Är väl inte helt ovanligt att man delar med sig om sådant om man är lite orolig av sig som förälder.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det är fullständigt sensationellt att hon skulle försvinna när det var första gången hon åkte själv till sitt jobb. Hade man kunnat spelat på det så hade man väl varit miljonär nu.

Man hade varit miljonär även om man hade kunnat spela på att just denna flicka skulle försvinna just denna sommar. Sannolikt även på att hon skulle försvinna på det här sättet överhuvudtaget. Det går inte att utesluta att det inte är en tillfällighet att hon försvann just första gången, men absolut heller inget som det just nu går att dra några säkra slutsatser om.
2015-06-12, 13:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Enligt polisen tror man att Lisa befinner sig i sökområdet. Sökområdet har sagts vara fem kilometer i radie från kaféet av polisen.

http://nlt.se/image_processor/1.4064479.1434107892!/image/1994559594.jpg_gen/derivatives/full/1994559594.jpg?maxWidth=650
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Nej, SLA.se gick ut med informationen om att polisen skulle hålla presskonferens 13.00, ber om ursäkt för att jag inte angav källa. Men nej, det är inget jävla påhitt från min sida. De gick ut med det.
Tro fan att det var SLA...vad annars? Denna jävla tidning alltså...
Citat:
Ursprungligen postat av activity
Tömde dem inte gödselbrunnarna första dagen? :S
Jo, det ingick i de absolut första nyhetsrapporteringarna. Lite förvånad över denna nyheten nu. Mysko.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Varför måste GM ha bil?

Jag misstänker jämnårig ung man, eller man som är 17-25 år, som saknar bil men som möjligen har moped eller cykel själv, och som kanske inte bor i själva byn men i tätorten eller annan by.

Jag kan bara hålla med. Speciellt med tanke på att personalen inte såg någon bil när de lämnade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in