2015-06-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummer1337
Kan till 99,9 % säga att det inte är relaterat till hennes pappas militära bakgrund.

Hade det varit utländska agenter som vissa påstår tar man inte dottern till fånga utan man hade avrättat pappan istället.

Och förklaringar som "Det är värre för pappan att förlora sin dotter" är inte troligt.
Vi pratar om militärer..

Handlar det om känslig information militärt sysslar man inte med utpressning familjärt utan man släcker informationshållaren.

Alldeles för många här som sett filmen taken är lika med verkligheten. Pinsamt
Medlem
De var en person som lämnade jobbet 10min tidigare än dom andra, denna person kanske väntade bakom husknuten? De är ju en person som hon förmodligen är bekant med?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trxflsic
Min teori: Kaféägarinnan är god vän med LHs mamma, men ägarinnans ekonomi är så dålig att hon inte har råd att ha LH kvar som anställd. Hon kanske skulle kunna sparka henne efter att ha jävlats med LAS och liknande, men då skulle ju relationen till modern bli förstörd - så istället gör hon sig av med LH för att spara pengar.

Detta var planerat ett tag, och det är inte något som man kan göra ensam på en gång - utan hon tog hjälp av de två andra tjejerna som var kvar i kaféet. Sedan spridde ägarinnan ut grejer överallt för att förvirra polisen och göra så att huvudfokus inte ligger på kaféet hela tiden. Dessutom får hon nu massa gratis reklam som gör att hon tjänar massa pengar så att hon kommer ut ur sina ekonomiska bekymmer.

Det var också ägarinnan som laddade upp videon 13, vilket visar på att detta var planerat. Detta är den mest sammanhängande teori jag läst hittills och ni får gärna försöka motbevisa den. Allt hänger samman. Man kan även tänka sig att ägarinnan är rekryterad av FSB och på så sätt utför ett jobb åt dem för att komma åt farsan som är med i SOG.

Detta är en så urbota genomdum teori att det inte finns. Tyvärr tror jag att du faktiskt menar allvar och därför ber jag dig för hela Svea Rikes skull att omedelbart emigrera till Nordkorea.
Medlem
Enligt Aftonbladets interaktiva karta, hittades de södra fynden på vänster sida om den tänkta färdvägen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab.
Kan betyda att en förare av en personbil kastat ut saker från sitt fönster.
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Så skrev jag...

Nåja... (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Var finns det bekräftat att en iphone-display har hittats? Varför har detta blivit en trådsanning..?
2015-06-12, 18:06
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det där är rakt igenom spekulationer och felaktigheter.

Vad bra då. Ni som tycker att frivilligt mötes-teorin är så dum, ni kan ju fortsätta spekulera om att någon länge kartlagt henne och haft järnkoll på hur hon alltid åker och allt. Totalt osannolikt

Min teori är åtminstone relativt rimlig och enkel och kräver ingen enorm ritual eller bevakning och personkännedom om mopeder och att hon först då var tillgänglig utan sin pappa
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
En person medlem i MP påstår att det finns chans att någon med i sök är inblandad,,Bevis hittat där polis redan varit och sökt.

Var har du hört detta? Eller trollar du bara?
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Finns det någon liten möjlighet att de stollar som skriver SOG och liknade en gång för alla fattar att sådan personal är hemlig! Finns alltså inte på Ratsit eller telefonkatalog.

Ja, så är det ofta, eller i många fall. Dessutom brukar typen av människor som använda just förkortningar som SOG, SSG osv osv. oftast inte ha en susning om vad det handlar om, vanligtvis smurfsize skrivbordskrigare med glasögon..
2015-06-12, 18:07
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Det haglar mer eller mindre fabulösa teorier så jag tar mig friheten att lägga fram ytterligare en med hänvisning till att hennes kollegor - enl. andra i tråden - uttalat sig "lite märkligt": Tänk om kollegorna i bilen råkade köra på LH och i panik röjt undan kroppen samt spritt ut bevis i åkrarna. Kanske med hjälp av någon pojkvän med tillgång till fyrhjuling och eller båt?
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Givetvis inga problem att krossa glaset på en iphone 5, det är enkelt. Att separera hela displayen från övriga telefonen är inget som görs enkelt.

Finns det ens bekräftat att det rör sig om en iPhone-display. Källa isåfall? Tror fortfranade att det rör sig om ett skyddsskal och ingenting annat.

det är inte svårt övht
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Vilken jävla pajas du är.

https://www.youtube.com/watch?v=R2yXb_OEecQ

du kan bända isär en iphone med händerna, att slå den mot nått hårt går ännu snabbare.

Jag har jobbat med mobiltelefoner i år, har hanterat tusentals iphones.
Nämen okej, då säger vi att GM gjorde precis som i videon.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Börjar Loves efternamn på K, dvs tjejen som arbetar i caféet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in