Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 18:17
Medlem
Liberty75s avatar
Beträffande de utspridda sakerna så är jag fortfarande inne på följande:
GM tar troféer. Han får sin makt-kick varje gång något hittas. Känslan av att kunna driva poliser m fl runt i cirklar är just det han går igång på. Tror det är en av många anledningar att polisen inte längre säger vad de hittar - eller att de över huvud taget säger att de hittat något. GM kommer att bli enormt frustrerad och därmed börjar han göra misstag. Lägga ut fler saker, skryta, bli oförsiktig.

Annars ser jag inte meningen. GM kunde bara kört snabbt därifrån i söndags och varit på andra sidan Sverige vid det här laget med LH. Ingen vits med att lägga ut falska spår. Och ville han bli kvitt sakerna är det bara att bränna, gräva ner de, sänka dem i en sjö, gömma dem. Nej, han letar efter kickar och han är där i närheten och kommer att lägga ut fler.

Tyvärr tror jag inte LH är i livet. Men jag hoppas verkligen hon hittas.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REGGAEJAM
Borde man inte höra av med Lisas kompisar och därigenom få fram lite mer information? exempelvis om GM var någon hon kände/skulle träffa. Hennes kompisar vet mer än vad man tror då man i princip delar allt fiffens som bla alkohol med varandra. Då bör man ju få fram om GM var en random galen snubbe eller inte.

Du tror inte att polis redan har gjort det? Så som sägs i media så är ett 100 tal människor redan förhörda och polis önskar kontakt med samtliga kafe besökare från helgen
Medlem
lucidians avatar
Kan det handla om något sorts ritualmord? Där lisas tillhörigheter spritts ut i ett mönster?
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Nu påstod ju dock en Flashbackanvändare att ett fynd hittats på en redan sökt plats. Om det är suspekt eller inte, det beror ju givetvis på plats & fyndets storlek. Ett halsband på en äng går ju givetvis missa, medan en mopedhjälm på en åker eller en rosa jacka i ett träd är mer suspekt, om det skulle finnas på redan genomsökt plats.

jag vet vad som stod, men

1. man letar fortfarande efter hjälmen.

2. övriga MP personer / polisen skulle se om man gick runt med hjälmen.

3. visst kan man missa t.ex. ett halsband, och det tycker jag t.o.m. verkar troligt.
2015-06-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack för infot

Detta påminner ju då mycket om detta olösta fall

Jo, fast det kanske är det enda som är likt Helena-mordet. Har svårt att tro att en mördare skulle slå till igen efter drygt 20 år. Å andra sidan så kan ju hen ha mördat fler personer mellan 1992-2015.

Seriemördare är ju så förbannat ovanliga så det är ju inte så troligt.
Medlem
power.rangerss avatar
Kan det vara som så att hon är ett offer för trafficking?
Hur vanligt är det att tjejer i väst försvinner och sedan används i trafficking?
Medlem
Har cafeägarinnan en man? Söner?

Hon verkar ha följt med någon utan att göra motstånd. Dök cafeägarinnans man / son upp och behövde hjälp med något?
Medlem
Har försökt hitta info i tråden, men väldigt svårt med tanke på hur mkt som skrivits.
Vet vi något om övrig personal på caféet? Förutom de två intervjuade kollegorna och ägarinnan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
I princip aldrig. Hos sa själv i en intervju att hon nästan alltid var först på plats och öppnade caféet. Sen jobbade hon till tre och brukade ringa till caféet och kolla läget vid stängningsdags.

Okej tack, inget mysko där alltså med andra ord.
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
En sak som talar emot din flyktteori är att sakerna slängs längs grusvägen på vänster sida. Detta talar för att han åkte in i andra infarten till åkern, alltså den som enligt dig är utfarten till bilvägen. Det kan mycket möjligt vara så som du ritar upp, men det förutsätter i sådana fall två GM där passageraren slänger sakerna längs vägen från det högra passagerarsätet.

Ponera följande scenario: GM färdas ensam längsmed den väg jag ritade upp och har Lisa medvetslös i förarsätet. Han kan då med arbetshanden (han är troligtvis högerhänt) gå igenom Lisas tillhörigheter medan han kör sakta fram längsmed vägen. Passagerarfönstret höger fram är helt nerrullat och han gör några korta stopp för att kasta ut grejerna. Detta kan han till och med göra under krypkörning, han behöver inte ens stanna.
Medlem
iC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
Vilka personer, tidigare dömda för sexbrott finns i närområdet?
Vilka personer, lidande av psykisk ohälsa finns i närområdet?

Vad spelar det för roll? du tror inte polisen redan har kollat det? Idiot.
2015-06-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
Vilka personer, tidigare dömda för sexbrott finns i närområdet?
Vilka personer, lidande av psykisk ohälsa finns i närområdet?

Du kan räkna med att inre spaningsgrupp jobbar med detta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in