Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 18:16
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude70
det kommer nog ifrån att hon har flera selfies där hon har Apple lurar på sig.

Okej så: Tjej tar selfie med iPhone => iPhone-display har hittats.

STRINGENT!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Dom ska söka norr ut , inte söder...

Varför det?
Medlem
Till all er som tror att hon träffat någon efter hon slutat:

Hur kom denna dit? Då måste den precis missat kollegorna och sedan på ett väldigt kort tidsfönster gjort något med BO för att sedan få tag på mobilen och förstört den.

Sen varför stämma träff där och just då? Hur visste såna fall denna möjlige GM precis när hon slutade? Eller så var GM där tidigare men gömde sig för de andra. Skulle inte det ringa varningsklockor hos BO?
Om hon nu skulle åka en längre sträcka varför be den andre att möta upp henne just där? Varför skicka ett sms med "jag är hemma snart" innan hon ens bestämt sig för att åka?

Om det nu var någon främling från tinder eller dylikt, varför träffas på en sån öde plats och just på hennes arbetsplats. Hon är en flicka på 17 år som ska träffa en främling, jag känner ingen som skulle göra nåt sånt ensam helt ute på vischan. Det är som att be om att nåt ska hända.

Dock högst sannolikt att GM redan var på plats för det fanns inte mycket tid att agera på. Noga planerat eller inövat. Kanske 2 då går allt mycket lättare och fortare.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontthhee

En annan sak som slog mig när jag såg intervjun med en utav kollegorna.

BO hade jobbat där i 3 veckor (rätta mig ifall jag har fel) och kände inte kollegan sedan innan. Hur kommer det sig att kollegan knappt hade något att säga om BO i intervjun? Inte ett ansiktsuttryck, pratar relativt monotont (nästan inlärt skulle jag säga) och det enda hon kunde beskriva BO med var "positiv och glad tjej".

Tror verkligen de döljer något då jag inte förstår varför de skulle bli så pass "konstiga" under intervjuerna. Den enda förklaringen till beteende i deras intervjuer är skuld och skam känns det som. Verkar som att de har sett något hemskt typ.

Du kan inte tänka dig förklaringen

"Två inte så gamla och livserfarna personer vars kollega förefaller ha blivit utsatt för något hemskt vid den gemensamma arbetsplatsen ska nu kanske för första gången i sina liv framträda i TV och prata om just det där förmodat hemska".

Är denna alternativa förklaring helt orimlig?
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bu5t3D
Min teori:
Lisa står vid mopeden med hjälmen på sig och nycklarna i låset för att snart åka, hon ska bara smsa precis innan hon åker, så därför har hon ena handsken på sig, och smsar med andra handen. Hon håller alltså i den andra handsken.

Någon kommer och skrämmer Lisa som springer iväg, mest logiska är att springa mot hus och hon springer därför mot ladan, där GM kommer ikapp Lisa. I tumulten som uppstår tappas handsken.

GM kan fått panik för att Lisa skriker och gör motstånd så han stryper henne eller slår henne medvetslös, och lägger henne sedan i sin bil.

GM åker söderut bort från caféet men vill inte bli upptäckt på den större vägen utan tar vänster in på grusvägen. Han har panik och vill göra sig av med bevis och kastar ut föremål från bilen längs vägen med jämna mellanrum för att dom ska bli svåra att hitta, eller för att han inte vill ha bevis i bilen. (kör man i 50 km/h kommer man 15 meter per sekund, kastar han ut föremål var 5e sekund kommer man ca 75 meter)

Antingen följer han vägen och svänger slumpmässigt och hamnar norrut mot kyrkan, eller så känner han till vägarna och tar småvägar norrut. Vid kyrkan kastar han ut fler föremål. Längs vägen tror jag det finns många fler föremål som ännu inte hittats.

Vid det här laget är Lisa medvetslös eller död i bilen.

Enligt mig finns hon nog inte i området, utan han har nog åkt långt bort så hennes kropp kan vara vart som helst.

Här är bilder på min teori om flyktväg: Flyktväg

Och ingen skulle sett detta menar du? Det dummaste jag läst på länge..
Medlem
Borde man inte höra av med Lisas kompisar och därigenom få fram lite mer information? exempelvis om GM var någon hon kände/skulle träffa. Hennes kompisar vet mer än vad man tror då man i princip delar allt fiffens som bla alkohol med varandra. Då bör man ju få fram om GM var en random galen snubbe eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Matlåda, extra kläder, kanske ett moppelås. Smink. Etc

Men om hon rövades bort utan sina tillhörigheter, vad är det för tillhörigheter som nu hittas slängda omkring i terrängen nära kafét och identifieras av föräldrarna? Om man tror att det antingen är GM eller BO som kastat dessa tillhörigheter så är det osannolikt att GM skulle haft en bil, med tanke på var man hittat tillhörigheterna. Samtidigt är det inte många av oss som tror GM rövat bort BO genom att bära henne till någon lada eller jordhåla i närheten av kafét. Polisen har väl undersökt området, eller? Men om GM hade en bil och körde förbi kafét precis när BO höll på med att låsa upp sin moppe så måste han har kört till baksidan av kafét där BO:s moppe stod parkerad. Hur kunde en random våldtäktsman veta att just när han körde förbi kafét så fanns det en tjej på baksidan av det stängda kafét som han kunde lägga beslag på ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Vore intressant att vet hur ofta caféägarinnan var med vid stängningen, schema, rutiner etc.

I princip aldrig. Hos sa själv i en intervju att hon nästan alltid var först på plats och öppnade caféet. Sen jobbade hon till tre och brukade ringa till caféet och kolla läget vid stängningsdags.
Medlem
Vilka personer, tidigare dömda för sexbrott finns i närområdet?
Vilka personer, lidande av psykisk ohälsa finns i närområdet?
2015-06-12, 18:17
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisguidedGhost
Om det var så att hon stämde träff med någon efter jobbet, t.ex. med en langare för att köpa alkohol, är det ganska rimligt att hon tog mopeden själv då hon kanske inte att föräldrarna skulle få reda på det. Men vart skulle hon förvara alkoholen på väg hem? Det fanns väl ingen väska inblandad?

Under sadeln där man annars förvarar hjälmen.
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danseman
Nu har jag inte varit ett fan av teorin att LH ska träffa någon efter jobbet – men beroende på om det är något hon brukar göra eller inte så kan det antyda att hon skulle möta någon. Det känns som ett rutinsms att dra iväg till päronen i den åldern när att man vet att man kommer vara borta lite längre än vanligt (kanske 15-30 min) och inte vill bli störd.

Eller så var det just för att det var första gången hon skulle åka den långa biten hem och ville meddela att hon nu skulle börja åka.
Svårt höra telefonen eller svara när man kör...såvida man inte har ett headset...?

Men vi kan faktiskt inte veta om hon brukade höra av sig så här och sms:a regelbundet, strängt hållen, föräldrar väldigt måna om sin dotter....nä, vi vet inte så mycket om allt omkring henne.

Svårt att tänka logiskt när ett försvinnande inte är särskilt logiskt?!
Det är inte omöjligt hon skulle träffat någon..oavsett om folk upprepade gånger vill bortslå det i tråden.
Medlem
pelotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
På grund av hur fynden är hittade i relation till grusvägen så tror jag att det talar för att vägen som GM tagit sett ut såhär:

http://www.ladda-upp.se/bilder/ratlzzrzetxaz/

Håller med. Hon kan vara på herrgården eller i de två små grupper hus som ligger bortom den. Syns även tydligt, oavsett vilken väg GM tagit, att han har lokalkännedom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in