Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 13:19
Medlem
Vad kan det vara för mystiskt föremål som tyder på att hon befinner sig i närområdet? Just det där med att det "tyder på att hon befinner sig" osv är ju en ganska luddig sak att säga.

Eller är det kanske något i stil med en hårtuss eller använd tampong?
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Fick nyss PM med ett namn, bosatt inte alltför långt därifrån, från en trovärdig person.
Fler kan ha fått mailet, gör alla en tjänst och skriv inte ut det i tråden innan polisen
hunnit kika.

Bra håll kvar i det och lämna det till polisen om dem inte redan e på
Medlem
[quote=DIEXEL|53660033]Första gången hon åkte till jobbet "obevakat" så innan det så var det alltid nån som lämnade och hämtade upp henne.

Det tycker jag är lite udda det också, varför åkte hon själv just i dag? Var det bara otur att hon valde just denna dag, eller övertalade hon sina föräldrar att åka själv i dag, då hon visste att någonting skulle hända?
2015-06-12, 13:20
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Fadern är tydligen högt uppsatt inom Försvarsmakten och när jag sökte på hans namn och Skövde så dök det upp en som hette så och var kapten i Skövde garnisonen.

Fast kapten är inte någon särskillt hög befattning inom militären.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Låt säga att hon blivit mördad...Varför skulle då GM placera hennes kropp så nära cafet och där hon bor?

Han skulle väl fulltankat sin bil och bara åkt åt ett håll så långt bort som möjligt?

Eller har polisen börjat leta lite längre bort också??

antar dom har sökt med värmekamera över ett större område men dom kan ju inte leta överallt i en 200 mils radius lixom. dom söker och undersöker på det ställe dom vet hon varit.
Medlem
activitys avatar
Tömde dem inte gödselbrunnarna första dagen? :S
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Vem va det expressen intervjuade då? Jag hörde det.

Vi jobbar hela tiden med teorin att hon skulle kunna vara kvar i närområdet, är det de du menar?
2015-06-12, 13:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Räddningstjänsten på plats bakom ladan, tömmer gödselbrunnar.

Märkligt, det sades ju att det gjordes inledningsvis? Tittade man bara över kanten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Räddningstjänsten på plats bakom ladan, tömmer gödselbrunnar.

Det var ju på tiden att komma att tänka på det, kan man tycka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Nej. Föräldrarna sa att Lisa har ett sådant föremål. Inte att det är Lisas.

"De berättar de inte det, men säger att de har talat i telefon med Lisas föräldrar. De har så gott som bekräftat att det tillhör deras dotter." - Expressen

Ja, dom har säkert inte gjort något DNA test och kan därför inte bekräfta att det är Lisas. Men jag tror vi alla kan hålla med om att föremålet med största sannolikhet tillhör Lisa.
Medlem
Neromechas avatar
Varför måste GM ha bil?

Jag misstänker jämnårig ung man, eller man som är 17-25 år, som saknar bil men som möjligen har moped eller cykel själv, och som kanske inte bor i själva byn men i tätorten eller annan by.
Medlem
aomajgads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activity
Tömde dem inte gödselbrunnarna första dagen? :S

Antagligen krävs väl ett visst tillstånd med tanke på att det är bönder som äger dessa. Det kostar säkert massor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in