Min teori:
Lisa står vid mopeden med hjälmen på sig och nycklarna i låset för att snart åka, hon ska bara smsa precis innan hon åker, så därför har hon ena handsken på sig, och smsar med andra handen. Hon håller alltså i den andra handsken.
Någon kommer och skrämmer Lisa som springer iväg, mest logiska är att springa mot hus och hon springer därför mot ladan, där GM kommer ikapp Lisa. I tumulten som uppstår tappas handsken.
GM kan fått panik för att Lisa skriker och gör motstånd så han stryper henne eller slår henne medvetslös, och lägger henne sedan i sin bil.
GM åker söderut bort från caféet men vill inte bli upptäckt på den större vägen utan tar vänster in på grusvägen. Han har panik och vill göra sig av med bevis och kastar ut föremål från bilen längs vägen med jämna mellanrum för att dom ska bli svåra att hitta, eller för att han inte vill ha bevis i bilen. (kör man i 50 km/h kommer man 15 meter per sekund, kastar han ut föremål var 5e sekund kommer man ca 75 meter)
Antingen följer han vägen och svänger slumpmässigt och hamnar norrut mot kyrkan, eller så känner han till vägarna och tar småvägar norrut. Vid kyrkan kastar han ut fler föremål. Längs vägen tror jag det finns många fler föremål som ännu inte hittats.
Vid det här laget är Lisa medvetslös eller död i bilen.
Enligt mig finns hon nog inte i området, utan han har nog åkt långt bort så hennes kropp kan vara vart som helst.
Här är bilder på min teori om flyktväg: Flyktväg