2015-06-12, 18:01
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Jag ser att du redan har fått svar som är likvärdiga med vad jag hade gett dig. LÄS ett par inlägg då och då så hänger du med, istället för att bara haspla ur dig skit.

Det är ju du som inte kan tänka... :S du har låst dig på något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Jag tror vi alla kan konstatera att hon hade bestämt träff med någon där, hoppas polisen har kommit fram till detta med och går igenom alla historik så bra som det går även ifall bolag som kik osv inte lär dela med sig av information.

Var får ni allt ifrån...nej, verkligen inte alla, förmodligen bara ett fåtal. Som sagt, betydligt vanilgare att man ljuger ihop en ursäkt till pappa som sitter med familjen och middan om man vet att man kommer bli sen och håller på med nåt fuffens.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-12 kl. 18:03.
Medlem
Nu har jag inte varit ett fan av teorin att LH ska träffa någon efter jobbet – men beroende på om det är något hon brukar göra eller inte så kan det antyda att hon skulle möta någon. Det känns som ett rutinsms att dra iväg till päronen i den åldern när att man vet att man kommer vara borta lite längre än vanligt (kanske 15-30 min) och inte vill bli störd.
Medlem
Om hon stämt möte med någon för något som tar mer än fem minuter borde hon inte ha Smsat att hon skulle åka genast. Därmed avskrivs såväl sexförsäljning som att träffa någon hon känner. Återstår möjligen langare hon skulle handla av. Men drack hon alls? Stöpen är ett lite småreligiöst ställe får jag för mig
2015-06-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har en liten tanke. Vore schysst om någon kunde spinna vidare/tycka till….

Jag tänker såhär: I dessa trakter känner ALLA ALLA. Då tänker jag Lidköping, Kinnekulle, Källby, Götene och närområdet. Om man hade haft en granne/bekant (förövaren) som avviker från det normala/verkar dölja något/beter sig konstigt/inte synts till sen det inträffade etc. så borde väl detta kommit fram vid det här laget. Borde inte polisen sikta in sig mer på hemorten Skövde. Det känns ju inte helt orimligt att någon person i Skövde har en dold agenda vad det gäller LH, tar lätt reda på vart hon jobbar och slår till?

Jag tror inte "alla känner alla" i en tätort som Lidköping där det bor drygt 25.000 invånare om man inte kör ett upplägg likt sitcom serien Seinfeld där alla invånare ska gå med namnskyltar för att få världen att bli trevligare.
2015-06-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
En person medlem i MP påstår att det finns chans att någon med i sök är inblandad,,Bevis hittat där polis redan varit och sökt.

Beror ju helt och hållet på vad det rör sig om för föremål. Vissa föremål går ju givetvis att missa, exempelvis ett halsband eller dylikt, men rör det sig om hjälmen, då är det helt klart suspekt.
2015-06-12, 18:03
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
En person medlem i MP påstår att det finns chans att någon med i sök är inblandad,,Bevis hittat där polis redan varit och sökt.
Vart har du hört detta? Finns det någon källa?
2015-06-12, 18:03
Medlem
rootbits avatar
Kan det här ha något att göra med pappans yrke?

Det är ju välkänt att ryssen under 70 coh 80-talet kartlade militärer i känsliga befattningar för att kunna likvidera dem eller kidnappa deras anhöriga vid ett eventuellt krigsutbrott. Kan detta vara något liknande?

Om ja, vad vill man i sådana fall med den typen av utpressning?
2015-06-12, 18:04
Medlem
Kollar man aftonbladets senaste karta så ser det ut som att de skulle vara möjligt att kasta sakerna från bilen eller från vägen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab
Medlem
Min teori: Kaféägarinnan är god vän med LHs mamma, men ägarinnans ekonomi är så dålig att hon inte har råd att ha LH kvar som anställd. Hon kanske skulle kunna sparka henne efter att ha jävlats med LAS och liknande, men då skulle ju relationen till modern bli förstörd - så istället gör hon sig av med LH för att spara pengar.

Detta var planerat ett tag, och det är inte något som man kan göra ensam på en gång - utan hon tog hjälp av de två andra tjejerna som var kvar i kaféet. Sedan spridde ägarinnan ut grejer överallt för att förvirra polisen och göra så att huvudfokus inte ligger på kaféet hela tiden. Dessutom får hon nu massa gratis reklam som gör att hon tjänar massa pengar så att hon kommer ut ur sina ekonomiska bekymmer.

Det var också ägarinnan som laddade upp videon 13, vilket visar på att detta var planerat. Detta är den mest sammanhängande teori jag läst hittills och ni får gärna försöka motbevisa den. Allt hänger samman. Man kan även tänka sig att ägarinnan är rekryterad av FSB och på så sätt utför ett jobb åt dem för att komma åt farsan som är med i SOG.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Beror ju helt och hållet på vad det rör sig om för föremål. Vissa föremål går ju givetvis att missa, exempelvis ett halsband eller dylikt, men rör det sig om hjälmen, då är det helt klart suspekt.

skulle vilja se någon försöka plantera hjälmen på området, den enda som skulle kunna göra något sådant är väl MC polisen, och det är väl ganska uteslutet.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Mer troligt att polisen missat det hela och sökt dåligt. Även om det även är troligt att GM är med i söket. Men jag tror inte GM vågar placera ut saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in