2015-06-12, 18:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det där är ju nästan mer troligt än köpa alkohol-grejen. Hon kanske hade en affär på sidan om? Smusslet ville att LH ska göra slut med bf men vägrar och smusslet blir svartsjuk och råkkar ha ihjäl LH.
Om jag träffat, charmig tjej på ett kafé när jag var yngre skulle jag garanterat "råka" komma förbi vid stängningstid.
Det jag inte kan släppa är att den 20 - årige fyrhjulingskillen ska bli pappa. Kan han ha fått någon form av psykos?
Om inte så allvarligt, så tycker jag det finns obegripligt många unga tjejer som knappt kan behålla sina killar fram till förlossningen i dessa dagar.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har redan förklarat varför.

Hade hon stämt träff med någon så hade hon inte SMS:at och sagt att hon var på väg.

Att hon ute på vischan skulle ha stämt träff med en langare är ju så horribelt löjligt att man inte ens orkar skratta åt eländet.

Varför förstår du inte?!
Ev möte skulle ske bakom cafe där mopeden står. Detta möte ska gå fort. Klart hon kan messa före då.
Det behöver inte vara en langare, det kan finns flera andra orsaker varför dom skulle mötas. Jag tror mer på kärlek.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har redan förklarat varför.

Hade hon stämt träff med någon så hade hon inte SMS:at och sagt att hon var på väg.

Att hon ute på vischan skulle ha stämt träff med en langare är ju så horribelt löjligt att man inte ens orkar skratta åt eländet.

Det beror ju på helt hur man definierar "snart". För en tonåring så kan det vara allt från en timme till sex timmar. Vem vet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Har nu spenderat lite tid med att syna kartan på Aftonbladet över fyndplatserna, och kommit fram till eventuell flyktväg samt även eventuella dumpningsställen där GM har kunnat göra sig av med liket.

Om man studerar det direkta närområdet kring caféet samt bebyggelse så ter sig flyktvägen på Bild 1 ganska logisk. Det talar för att GM är en person med god lokalkännedom.

Bild #1 - Flyktväg
- Rött streck markerar den riktning som GM har tagit med fordon.
- Svarta streck markerar bebyggelse som GM har velat undvika under flykten.
- Blåa punkter markerar upphittade föremål.

Bild #2 - Dumpningsplatser
- Rött streck markerar färdriktning precis som i Bild #1.
- Blåa streck markerar avfarter till eventuella dumpningsplatser. Stora områden där GM kan jobba ostört.
- Röda ringar markerar eventuella dumpningsplatser.

Från dumpningsplatserna är det i princip sedan fritt blås för GM att ta sig vidare i vilken riktning h*n än önskar.

Intressant. Jag vill minnas att GW påpekat i Veckans Brott, att en GM som begår ett brott tenderar att fly åt det hållet han inte bor åt, dvs att GM brukar ta "en omväg hem". Att GM först färdas åt ett håll GM inte ska åt. Så baserat på denna bild, så ska han säkert mot bygden/orten Värslan eller dylikt.
Medlem
Hur många personer har anknytning till godset och därigenom har kunnat röra sig fritt i området utan att väcka misstankar?
Märkligt om en gärningsman som inte har lokal kännedom har spridit ut föremålen som har hittats.
Lika märkligt är godsägarens tillvägagångssätt när han hittade hansken.
Jag skulle vilja se att man synade godset lite mer närgånget, men det kanske man har gjort?
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Om du har dina skor på händer får det stå för dig. Du skrev "slag", om du menade "stamp" så kan vi andra inte tolka det. Och det är fortfarande ingen lätt grej att få en Iphone i småbitar med en sko. Googla om du kan.
Så skrev jag...
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nä, ett välriktat stamp med en rejäl sko så är Ifånen ett minne blott.
2015-06-12, 18:01
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Har du någonsin ägt en Iphone? Lisa hade enligt uppgift en Iphone 5 och en sån kan du "med några få slag" krossa displayens glas, inget mer.

Vilken jävla pajas du är.

https://www.youtube.com/watch?v=R2yXb_OEecQ

du kan bända isär en iphone med händerna, att slå den mot nått hårt går ännu snabbare.

Jag har jobbat med mobiltelefoner i år, har hanterat tusentals iphones.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Leif GW Persson var är du?

Mina två teorier
1. Någon "rumän" skulle sno dagskassan och det gick åt skogen.

Efter sett avsnitten på TV3 MORDET så här kommer teori 2.

2. Ett svartsjukedrama har utspelats och hennes "pojkväns" ex flickvän ligger bakom detta med sitt ex som sedan ska bli ett par efter mordet....

Hoppas att allt löser sig snart och att de hittar henne kidnappad i en källare.

GW är borta. Lisa är borta. Hata slumpen!

Hade det varit ett rån eller så tror jag inte att rånaren gjort sig mödan att ta med sig kroppen.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Blanda inte in mig det det vi:et isf. Jag tror inte en sekund på att hon träffat någon för att röka på, knulla, få sprit eller någon av alla de helt jävla otroliga "teorierna" folk har här.

Jag säger inte att det är alkohol. Det är ett troligt EXEMPEL. Mötet kan ha handlat om VAD SOM HELST. Men det kan vara initierat av HENNE! Därför tar hon moppen just denna dagen, därför ser hon till att vara ensam kvar efter jobbet, för att hon vet att hon ska göra något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Både ja och nej, ifall du loggar ut försvinner all text i chatterna, vilket många gör när de pratar med folk ingen vill veta att de pratar med så ingen startar deras kik app och ser chatten.

Men de går väl inte att logga ut från kik från mobil? Man e ju inloggad hela tiden
Medlem
En person medlem i MP påstår att det finns chans att någon med i sök är inblandad,,Bevis hittat där polis redan varit och sökt.
Bannlyst
Polisen säger att de letar efter en levande flicka, Lisa. men varför koncentrerar de inte resurserna kring avspärrningar och andra viktiga områden. Att vara och leta bland gödselhögar och buskar och vad det nu är, tycker jag visar att de håller två teorier öppna. En att hon lever ( det är vad det säger att de utgår ifrån ), och två att hon inte lever nå mer ( eftersom de letar efter ställen där vanligt folk kan leta efter, och där hon då skulle ha legat kanske i dagar. En möjlighet är ju att hon är skadad, och om så är fallet så är det ju bra att leta såklart, men det arbetet kan ju delegeras )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in