Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Gärningsmannen verkar ha känt till följande.

Att Lisa åkte moped till jobbet och var hon parkerade mopeden.
Vilken tidpunkt hon slutade för dagen.
Att ladan som renoverades stod tom vid den aktuella tidpunkten.
Vart traktorvägen där mobilfodralet hittades ledde.

För mig tyder det på en person som bor i trakten.

Han behöver inte vetat att hon åkte moppe, få reda på när hon slutar kan han snappat upp när han suttit där och fikat
Avslutad
Citat:

Varför måste han/hon veta när hon slutade? På ett café mitt ute i ingenstans så kan jag knappast tänka mig människor under 45 år. Någon förmodligen gammal snubbe har väl suttit och sett LH,dragit ut och väntat på henne, kanske ett bra tag också och sen tagit snabbaste chansen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
GP slrev ju dock inte rakt ut att det var SOG. Men hur dom fått den informationen från början är en annan femma.

Det är mycket möjligt att det enbart är en Jägare bara, de finns på K3. Underättelsearbete genomför de också. SOG är det extremt tveksamt till att det är.
2015-06-12, 16:34
Medlem
Circle jerks avatar
Med ett logiskt tänkande så kan man enkelt anta:

Om Lisa & Gm känt varandra öht så är det på sin höjd genom att Gm varit kund till & från på kafeet. Trevliga/pratsamma kunder är lika viktigt att ha kolla upp som besvärliga. Någon försmådd pojk Lisa hade kontakt med privat ter sig efter så lång tid ganska osannolik som Gm. Snuten kollar sånt.

Logiskt tänkt så undviker nog trafficking-ligor utanför Hollywood den uppståndelse det innebär att försöka röva bort blonda & välbärgade medelsvenssons. De har gott om offer ingen saknar eller bryr sig om de kan utnyttja ostört.

Logiskt tänkt är detta förmodligen en "Engla" -Gm som handlat relativt impulsivt. Förmodligen inte från orten men på genomresa & har besökt kafeet vid dagen för försvinnandet. Där Lisa hade oturen att dra till sig Gm uppmärksamhet. Detta är förmodligen någonting Gm länge planerat att göra. Sjuk är han men inte såpass att han drar till sig uppmärksamhet. Möjligtvis har han pratat en del med Lisa under besöket, men troligast är nog mest iaktagit & kollat in olika in & utgångar osv. Planerat dådet ytligt. Kanske var han en av de sista gästerna.

Sen har han på något sätt tagit kontakt med Bo när hon står vid mopeden, kanske frågat om hjälp med något. Att Lisa lämnar nyckel i mopeden & påse med tillhörigheter vid densamma tyder på något enkelt "runt knuten". Sen har Gm antingen med våld tvingat in Lisa i en bil ELLER blivit ombedd att åka med nån kortare sträcka för att hjälpa till med något. Kan vara vadsomhelst & Gm är förmodligen i det här läget såpass oförarglig att det inte finns anledning för Lisa att känna att situationen kan bli farlig eller hotfull. Kanske spelar handikappad eller liknande.

Sen vad som hänt lär vi bli varse om när Bo hittas. Engla-Gm åkte ju dit av en ren slump & jag får samma vibbar här att slumpen avgör om fallet förblir olöst eller om Gm grips. Bo hittas bragd om livet inom något/några dygn däremot, det är jag tyvärr övertygad om.
2015-06-12, 16:34
Medlem
Att slänga ut Lisas ägodelar över ett större område kan väl likväl vara planerat och strategiskt, som en handling i panik?

Det är väl precis det som gör att sökningen har koncentrerats i detta området och en ev. kidnappare nu kan vara långt bort med sitt offer.
2015-06-12, 16:35
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag håller med dig. Skulle kunna stämma in på en person som jobbar på caféet och bor i närheten.
Medlem
Weisses-Fleischs avatar
Tycker det är pinsamt att de kör på SOG "spåret", visst det kan stämma precis som alla andra teorier men det känns mest som skvaller pressen kör på någon Taken variant för att sälja mer.

Sen så är det väl som många andra tidigare nämnt olagligt att gå ut med sån information. Om inte annat så borde det vara det.
Medlem
lyktstolpes avatar
Men snälla vad e de för nötter som sitter o spekulerar om att det skulle vara en terrororganisation som ligger bakom för att sabotera för en som jobbar inom militären, isf hade de gjort det för pengar.
2015-06-12, 16:36
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamph0ran
Jag frågar, återigen;

Kan man HELT utesluta att Lisa faktiskt satt sig på mopeden och kört iväg, och blivit anfallen efter vägen någonstans? Personen i fråga känner igen Lisa (från kaféet?) och kör tillbaka mopeden, och sprider ut hennes tillhörigheter i närheten för att få polisen och tro att hon inte lämnat platsen. Det skulle även förklara den uteblivna mopedhjälmen. Vad säger ni?

En intressant teori utanför "the box" som inte har kommit upp innan, undrar om de har kollat fingeravtryck och sånt kring styret. Då måste hon ha smsat att hon är påväg hem när hon tex söndagsstädade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gebege
Varför söker polisen norr om caféet? I Expressen för en stund sedan sa ju Polisens presstalesman att inga fynd har gjorts norr om caféet, alltså har de fynd som hittades vid kyrkan inget med detta att göra. Det är väl uppenbart var man ska söka då alla fynd som bekräftats av anhöriga har hittats söder om caféet. Visst kan det vara villospår men mer troligt är att GM har färdats den vägen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab

Längst ner på sidan finns en karta över alla fynd som eventuellt visar vilken väg GM har kört.
Om GM vill förvilla polisen så lägger han ut saker på södra sidan. Tycker det är otroligt långsökt men då kanske man letar på andra sidan pågrund av något annat. Vi vet ju inte vad som framkommit i alla intervjuer
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan ju vara att tidigare varit aktiv där men inte längre är det. Beroende på ålder då om han är en bit över 40.

Tänkte detsamma. Men bekanten är än i dag inte synlig på ratsit. Fast jag vet ärligt talat inte om han är kvar på enheten eller inte. (Behöver inte veta heller, som man säger)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig. Skulle kunna stämma in på en person som jobbar på caféet och bor i närheten.

Någon som sett LH på morgonen åka hemifrån på moppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in