Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Min teori är att Lisa känner GM, eller åtminstone känner vid namn.

"Någon" i Ex-pojkvännens vänskapsled, ELLER Lisas vänners kompisled, som har haft ett mycket gott öga till Lisa under en längre tid, och har fantiserat mycket om "en natt" med henne..

En "någon" som är olyckligt kär och förmodligen redan fått nobben av Lisa "en gång för mycket", så att säga.

"Någon" som har insyn och tillgång till avgörande information om hennes vanor, schema, arbetstid, vem hon jobbar med vid vissa tider, att hon åkte moppe just denna dagen, förmodligen spanat tidigare på dagen och upptäckt att moppen stod avsides mot de andras fordon (som jag uppfattat det) etc..

Denne "någon" finns i hennes närhet, bland hennes vänners vänner, eller ex-killens vänner.

Detta skulle förklara varför det inte finns tecken på strid utanför ladan, där moppen stod. Hon känner GM!!

Teorin vacklar lite dock, med tanke på fyndens spridning, om det nu inte är så att GM drabbats av en fullständig panik efter sitt dåd, och helt ogenomtänkt försöker kasta bort bevis till både höger o vänster för att förvilla polisen........

Denna teori kan man bekräfta eller avfärda enkelt genom att börja fråga ut Lisas vänner, arbetskompisar, klasskamrater, expojkvännen om de känner till eller har hört om någon som varit lite "väl" intresserad av Lisas förehavanden, ställt frågor om Lisas vanor, arbetsschema etc..

Min teori går djupare och är mer detaljerad än så här, men orkar inte posta hela då den ändå drunknar i diverse avföring och Isis sexslav - "teorier"...

Jag hoppas dock att hon hittas vid liv, men åtminstone hittas överhuvudtaget, för familjens skull.

Fast om det nu var en elitsoldat, vet han var man skall slå till för att få en människa medvetslös. Det bör inte krävas mycket på en liten flicka som LH?
2015-06-12, 16:26
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jobbar Lisas pappa på P4 i Skövde eller K3 som ligger i Karlsborg?

/ Leif

K3 SOG.
2015-06-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
3dje försöket!!! Kan någon ringa in angående detta ställe? CITERAR MIG SJÄLV FRÅN IGÅR! Uppfann detta ställe.. "http://www.geocaching.com/geocache/G...otatiskallaren Ingen som tipsat polisen om detta typ?"

Det är i det området verkar det som. Flera i tråden som håller med om att det skulle vara en möjlig location. Snälla tipsa någon och svara på detta när ni väl gjort det.

Varför tipsar du inte själv? Vad är du rädd för?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag finner det intressant att kvällstidningarna kör på militär-spåret nu, något som verkar direkt hämtat från den här tråden. Det finns ju över huvud taget ingenting som pekar på ett samband där. OM det vore en militär kidnappning så hon ju tagits på vägen hem och def inga spår lämnade. Märkligt.

Göteborgs-Posten påstår det i alla fall: http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Men om det är en spekulation som de copypastat från den här tråden, så är det undertecknad som är skyldig. Jag avfärdade själv snart den hypotesen på grundval att han är synlig på ratsit m.m. En bekant som tjänstgjorde på dåvarande SSG försvann från precis allt under den tiden. Vi trodde han hade dött eller något, tills någon hade sett honom med vinröd basker alldeles levande.
Medlem
Citat:
Om hon nu ska ha stannat med mopeden för att smsa fadern så borde hon fortfarande ha suttit på mopeden med stödet uppfällt.

1) Mopeden stod upp, antagligen där den stått hela dagen.

2) Det är en ganska liten och enligt uppgift även smal tjej vi pratar om. Att sitta grensle över 100 kg moppe och SMSa är nog inte särskilt bekvämt om man är 165 cm/45kg. Kan tänka mig att hon stod bredvid och skickade SMS.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
3dje försöket!!! Kan någon ringa in angående detta ställe? CITERAR MIG SJÄLV FRÅN IGÅR! Uppfann detta ställe.. "http://www.geocaching.com/geocache/G...otatiskallaren Ingen som tipsat polisen om detta typ?"

Det är i det området verkar det som. Flera i tråden som håller med om att det skulle vara en möjlig location. Snälla tipsa någon och svara på detta när ni väl gjort det.

Ring själv?

För övrigt kan vi skippa teorierna och bara uppdatera vid fakta
2015-06-12, 16:28
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hörde att Missing People kallat in en dykare och två hundpatruller.

De har dykt i gödselbehållaren sen igår så detta är ganska old news
2015-06-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
K3 SOG.

Hur vet du det?
2015-06-12, 16:29
Medlem
Dimaks avatar
Om det är hämnd pga av faderns jobb så kan det vara vilken terrorgrupp som helst för SOG är ju förfan överallt i världen!
Medlem
Sonnenwendes avatar
Så fort man misstänker brott borde man väl jobba på flera frontier, dvs dela upp MSP så en ett par hundra delar upp sig i smågrupper och kollar ödehus inom en radie andra går skallgång.
Poliserna kollar data och telefon, vänner, bekanta, och boende i närområdet.
Sen kollar man vattendrag och brunnar, tömma gödseltankar kunde man ha börjat med för ett par dagar sedan.
Är hon mördad finns hon i närheten eller i Vänern.
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejibruk
Identiteten på dom personer som jobbar i SOG är hemligstämplat med hänsyn till rikets säkerhet. Har GP fått tag i den uppgiften att han faktiskt är verksam där så det är ett lagbrott: 'Obehörig befattning med hemlig uppgift'.
GP skrev ju dock inte rakt ut att det var SOG. Men hur dom fått den informationen från början är en annan femma.

Edit: stavfel, satans smartphonejävel
2015-06-12, 16:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternococktail
Sjöroboten kan omöjligen se 40 m ned i vattnet - inget vatten i vårt land har väl 40 m optisk sikt. Vänern knappt några meter beroende på årstid och botten - småsjöarna kan ha mindre än 50 cm. Däremot kan roboten dyka till 40 m - vilket räcker mer än väl här. Reservation för sikten ifall den har radar eller hi-tech sonar eller liknande.
Vad jag bygger på:
Kuriosa:

Förmodligen utrustad med sonar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in