Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Jag tror inte dom har "placerats" där, alltså fynden som man hittat, utan att de blivit kastade ut ifrån bilfönstret från förarsätet.
Längs ner finns det en karta på fynden som visar på var fynden har hittats i relation till grusvägen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab
Placeringen av fynden ligger alla till vänster om grusvägen, vilket är en indikation på att sakerna slängs från förarsätets fönsterruta. Varför slänga dessa en och en? För att ju utspridda sakerna är, desto svårare är det att hitta sakerna. Det tog polisen en dag att hitta en sak som "utan tvekan" tillhör Lisa och ett annat fynd nästa dag osv. Detta har givit GM tid att ge sig av med Lisa och göra det han nu ska göra i lugn och ro. Grusvägen där sakerna är placerade är också GMs flyktväg som han använt sig av eftersom det är få personer som tar dessa väg.
Jag skulle hellre se sakerna kastade längs GMs flyktväg än att de ska vara "utspridda".
Du har så rätt
Hon låg i bilen, bagageluckan, lastbilen eller vad gm åkte för något och så åkte han bara runt i en cirkel där och slängde och spred ut sakerna i hopp om att de skulle försvinna. Hoppas dem fick hans DNA. Sen får dem kalla in alla i halva landet på DNA test precis som de gjorde med han serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson !
Jag tror han stannat till och fikat där många gånger!
Han bor inte i direkt närhet men han känner till området och har rört sig där förr. Eventuellt bott LR jobbar i närheten.
Han har forslat bort henne och har god vetskap om alla svenska kriminalprogram och vet precis hur man skall göra för att komma undan.
En psykopat,