2015-06-12, 15:59
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Det måste nästan vara någon som har god lokalkännedom, för liksom vem åker ut på vischan och kidnappar en flicka? Låter orimligt, men visst de kan ju vara kopplat till hennes farsa, men man kan ju nästan helt utesluta att GM bara åkte förbi och såg en ung flicka och utförde kidnappningen. Detta bortrövande är välplanerat och vältajmat, man har inte hittat ett enda misstag (än sålänge) av GM, vilket tyder på att GM kan terrängen och vet när flickan slutar och hur hon rör sig i området. Det kan även ha kopplingar med Helen-fallet, samma GM kanske? Förresten vem äger ladan som hennes handske hittades i? Och vem bor i detta hus? http://www.ladda-upp.se/bilder/cduedaepiyplj/ det i bakgrunden?

En uppdaterad GPS finner nog de flesta byvägar idag, dock.
Medlem
Tror nog vi kan släppa de där med att gm är med Lisa i detta nu. Gm är troligtvis mil därifrån vid detta laget
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
OM nu hennes pappa är med i SOG som råkar vara Sveriges enda specialförband så är det ju den sannolikheten extremt låg att just en närstående till en SOG:are (och i synnerhet ett barn) försvinner.

Det är ju liksom för bra för att vara sant att slumpen råkar skapa denna omständighet.

Om, och jag säger OM, det är så att kopplingen finns, så är det bara Ryssen som kan ligga bakom. En markering att dom har koll på våra förband och framförallt deras medlemmar.

Om det är så så är det inte bara Polisen som kopplas in utan SÄPO, MUST och hela regeringen...

Är det här en markering på Nato-övningen i Sverige, att Ryssen gör som dom vill och kan slå till när som helst...

Det är ju bra med lite olika spår, men ryss-/militärspåret ser jag lika troligt som att vi har en utomjordisk invasion på ingång och att MIB är inkopplade.
Jag tror svaret tyvärr är lika osensationellt som tragiskt.
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Fast de säger ju tydligt "specialförband" och "utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa".

Det är alltså tydligt att det inte gäller all stridande personal.
Som att koka ärtsoppa då? Det är ju speciell personal.
2015-06-12, 16:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
Ny karta. Finns det inte mer fyndplatser?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab
Tack för det!

Det har visat sig tydligen, om man ska ta platsen som är markerade exakt att fyndplatsen är till vänster om grusvägen - alltså har GM använt en bil när hen kastat iväg tillhörigheterna längs grusvägen för att sedan ge sig av österut.
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Jag jobbar i kök. Varför ens ha med sig klocka ring etc på arbetsdagar? jag har det aldrig, bara på lediga dagar har jag de på mig (klocka)
Väsentlig skillnad på att jobba i kök och på ett lugnt café.
Medlem
Tydligen är alla fynd i samma riktning säger Polisen.

Endast syd, inget norr
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamph0ran
Jag frågar, återigen;

Kan man HELT utesluta att Lisa faktiskt satt sig på mopeden och kört iväg, och blivit anfallen efter vägen någonstans? Personen i fråga känner igen Lisa (från kaféet?) och kör tillbaka mopeden, och sprider ut hennes tillhörigheter i närheten för att få polisen och tro att hon inte lämnat platsen. Det skulle även förklara den uteblivna mopedhjälmen. Vad säger ni?

Tidsmässigt är det nog ganska uteslutet - om inte allt ovan gått väldigt fort. Tänker på att pappan påträffade mopeden vid 19.30, var det va?
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Vore extremt underligt om man inte tar hjälp av honom i ett sådant här fall. GW alltså. Han kan ju ta vilka fantasisummor till lön som helst med de kunskaperna han sitter på. Dock är det inte rimligt att staten inser detta..

Om det är samma utredare, som GW dömt ut för hela svenska folket. Så kommer det nog aldrig ske. Tyvärr!

Vad säger ni, ska vi samla in en peng alla medlemmar här och hyra in GW som privatdetektiv?
2015-06-12, 16:01
Medlem
Hörde precis polisen dementera på Aftonbladet live-tv att det finns fynd norr om caféet. Det finns alltså bara fynd söderut längs grusvägen.
2015-06-12, 16:02
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
En uppdaterad GPS finner nog de flesta byvägar idag, dock.

Jo visst, men GM måste nästan scoutat området innan han/hon utförde dådet, för liksom att inte göra ett enda misstag av att bara "Leta rätt på var hon jobbar" och inte känna till terrängen är högst osannolikt.
2015-06-12, 16:02
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Vore extremt underligt om man inte tar hjälp av honom i ett sådant här fall. GW alltså. Han kan ju ta vilka fantasisummor till lön som helst med de kunskaperna han sitter på. Dock är det inte rimligt att staten inser detta..

Givetvis har hans assistent fått en förfrågan från pressen men av någon anledning vill han inte uttala sig ännu, om ens alls. Till den som sade att det inte finns så mycket att säga - GW har siat på betydligt lösare grunder än detta, som det orakel han är.

Jag tror inte han tar betalt för att uttala sig om diverse brott i media, det förstärker bara hans varumärke. Han tjänar tillräckligt bra på sina böcker, GW är tokrik och behöver inte mer pengar.

Jag finner det intressant att kvällstidningarna kör på militär-spåret nu, något som verkar direkt hämtat från den här tråden. Det finns ju över huvud taget ingenting som pekar på ett samband där. OM det vore en militär kidnappning så hon ju tagits på vägen hem och def inga spår lämnade. Märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in