2015-06-12, 15:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Klarar man sig 5 dygn utan att äta?
Detta är ingen allmän frågetråd. Är det verkligen så svårt att ta reda på sådant själv?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A4lt

Citat:
En vuxen person som väger normalt kan klara sig utan mat mellan 6 och 8 veckor om han eller hon får i sig vätska.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det dyker upp en del guldkorn till inlägg i den här röran. Absolut kan det vara så och det gör det mer logiskt att dom har tappats.

Håller med! Brq jobbat Poggekott!

Då är det kanske så att gärningsman burit runt på en avsomnad LH och saker och ting har trillat ur fickorna. Det kan ju även tyda på att GM inte är bilburen utan kunnat gått till brottsplatsen och hem. Då är det kanske teorin att någon som bor i närheten har tagit LH av daga.
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Var har du fått det ifrån?

Om han hade varit vid SOG så hade han inte funnits med på ratsit, eniro m.m.

Står i GP.

Citat:
Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse.

Detta kan bara åsyfta SOG.
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Farsan arbetar alltså inom Särskilda Operationsgruppen.

Finns den slumpen?

Var har du fått det ifrån.
2015-06-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterfittan85
En tanke. Det står att hon är född i Säter. Kan någon av föräldrarna ha jobbat på rättspsykiatrin eller kommit i kontakt med patienter därifrån tidigare?

För lat för att skriva g o o g l e eller?
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ters_f%C3%B6rsamling,_Skara_stift
Medlem
8711s avatar
Citat:

Om man bara vill hålla henne är det klart man ger henne mat och vatten om man inte ska skada henne.

Även en psykiskt sjuk person kan ju vara "snäll" mot henne, men hålla henne hårt.
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:

Ja. Eventuellt också utan vatten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om man jobbar i köket till en servering får man inte ha klockor, armband eller ringar på sig. Hon har sannolikt haft dem i fickan och inte hunnit ta på dem efter arbetsdagens slut.

Jag jobbar i kök. Varför ens ha med sig klocka ring etc på arbetsdagar? jag har det aldrig, bara på lediga dagar har jag de på mig (klocka)
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:

Man klarar sig månader utan mat, dock inte utan vatten.
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är något som spekulerats i början, nämligen att jakten ska ha skett till fots, men det är ytterst osannolikt då mobilen stängdes av 18:30. Alltså, om en jakt mellan GM och BO ska ha skett borde det ha tagit väldigt långt tid och inte endast 7 minuter. När jag skriver 7 minuter är jag också generös för att det förutsätter att BO blev överfallen direkt efter SMS:et.

Det mest rimliga är att GM ska ha spridit ut sakerna över området i åkrar med bil för att gömma det bra så att ingen förbipasserande hittar det. Det ingen som åker på de grusvägarna som man hittat sakerna vid om de inte åker in till villorna. Alltså måste det ha varit ett medvetet val att åka in dit för att just gömma sakerna, därav en person med lokalkännedom.

Det hade varit intressant att veta var tillhörigheterna till Lisa hittades i förhållande till grusvägen, alltså på höger eller vänster sida av vägen. Detta skulle kunna styrka teorin om att GM använt bil om sakerna hittats till vänster om grusvägen där hen slängt ut sakerna från bilfönstret.

Håller med om att det skulle va väldigt intressant, för om han hade färdats i bil och kastat ut i farten/ sittandes i bilen, så kan man nog även räkna ut om han är vänsterhänt eller högerhänt.
Så det vore väldigt intressant och veta avståndet mellan vägen och föremålen, är ett av bevisen längre ut ca 30 m från vägen, så kan man nog säga att GM är vänsterhänt om han kastade från bilen dvs. Om inget av föremålen är längre ut från vägen så betyder nog det att han är högerhänt iom att man kastar sämre med vänster om man är högerhänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterfittan85
En tanke. Det står att hon är född i Säter. Kan någon av föräldrarna ha jobbat på rättspsykiatrin eller kommit i kontakt med patienter därifrån tidigare?

Fel Säter. Säter i Västergötland ligger väster om Stöpen, där BO bor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Detta är ingen allmän frågetråd. Är det verkligen så svårt att ta reda på sådant själv?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A4lt

Jag tycker detta har betydelse, är hon borta frivilligt så berörs ju detta, är hon inlåst någonstans berörs detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in