Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 20:54
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Tyck vad fan ni vill. Om det visar sig att dessa omhändertagna personerna har någonting att dölja är detta i det närmaste en polisskandal. Herregud över 2000 frivilliga personer har promenerat i blindo i området och ett par hundra poliser har närvarat, bör man inte ha stenkoll på VEM SOM BOR VART när man plöjt ned åtskilliga miljoner i denna insatsen?!

Vad yrrar du om!!! Uppenbart att GM bor i närhet av brottet.
Förmoderligen har polisen funnit spår till detta hus genom internettrafiken eller ev hittat BO's kropp som lett polisen hit.
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Uppskattningsvis ett femtiotal människor utanför huset just nu. Polisen håller på och spärrar av.
Är du på plats? Kan du se ev. reg.nr på bilar parkerade vid huset?
Medlem
Citat:
Ja jag är på platsen. Hjälpte MP med sökandet tidigare under dagen.
Vi satt och drack kaffe när vi hörde om ett eventuellt gripande och drog snabbt dit..

Inget nytt att berätta. Sitter med laptopen cirka 100 meter ifrån huset. Polisen sätter upp avspärrningar. Mig veterligen har inte pressen fått någon information av polisen.

Poliserna som spärrar av ignorerar gång på gång reportrarnas frågor.

jag såg inget av det sk gripandet. Men det skall vara 3 personer i medelålder. Kvinnan var inte Lisa enligt vittne på plats.

Hur mycket har ni sökt/kollat runt just det här huset? Åkern bakom och sådär, eller är det ett område ni inte kollat än?
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Jo i ett sådant här fall och det bara finns ett tio tal utspridda byggnader, då kan man fan göra det.
Herregud. Lycka till att få en åklagare att godkänna husrannsakan utan konkret misstanke.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacklodgebob
Man kan ju för helvete inte göra husransakan i varenda jävla hus som ligger i närheten!

Klart som fan att man kan. SÅ många bebodda hus finns där inte..
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Jag tänker direkt att det kan vara östeuropeiska tiggare då jag tänker mig att det är 3 personer och en av dom är kvinna.
Kvinnor är ofta skyldiga(bossen) i human trafficking = människo smuggling. Samarbetar i ligor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddelina1
Det är inte blurrat, det är spegeln på polisbilen.
Aftonbladet blurrade texten på benet och tröjan av någon anledning. Detta är utan blurr och från VG..
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Verkar inte gå så bra för VG:s sändning heller för den delen

Polisen har hittills inte pratat med journalister så dom har nog ingenting att rapportera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limac
Så fort Interpol blev inblandat, så skickade övriga länder in namn på dömda brottslingar etc man vet håller till i paradiset Sverige. Något namn eller fler stämde överrens med namn snuten hade på folk i trakten. Eller ?
Høres ut som en rimlig teori.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eller också har dessa personer ingenting med Lisas försvinnande att göra. De kanske ens vet att Lisa är försvunnen, om de inte kan svenska. De ha någonting annat att dölja och därför försökte de fly när polisen träffade på dem på herrgården.

Det är väldigt möjligt. Om dessa tre är inblandade, vilket absolut är fullt möjligt det med, så tror jag på att de var i färd i att göra inbrott och blev påkomna av LH.
2015-06-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ja jag är på platsen. Hjälpte MP med sökandet tidigare under dagen.
Vi satt och drack kaffe när vi hörde om ett eventuellt gripande och drog snabbt dit..

Inget nytt att berätta. Sitter med laptopen cirka 100 meter ifrån huset. Polisen sätter upp avspärrningar. Mig veterligen har inte pressen fått någon information av polisen.

Poliserna som spärrar av ignorerar gång på gång reportrarnas frågor.

jag såg inget av det sk gripandet. Men det skall vara 3 personer i medelålder. Kvinnan var inte Lisa enligt vittne på plats.

Ok! Men dom söker igenom huset nu eller? Några tekniker på plats?

All cred till dig och alla andra som hjälper till på plats!!
2015-06-12, 20:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
ja presis! Och att få dom in i länder och in på brodell är inget problem eftersom detta är ju det som sysslar med.. Dom gör sig av med allt av id handlingar osv

De borde dock tänka till för nästa gång innan de tar en svenska apropå hur stort hettan blir om de gör det. Polisen och folket ger sig liksom aldrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in