2015-06-11, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Trots att vi bara är inne i mitten av juni så tycker jag att vårat lag
börjar se intressant ut. Visst truppen är inte klar än och det är lätt att vara naiv men nog tycker jag att vi ser betydligt bättre ut än förra säsongen. Det enda jag egentligen ifrågasätter är hur bra Larry Huras kommer lyckas. Utländska tränare har som bekant inte varit någon hit förut men jag känner på mig att det kommer bli bra. Huras meriter talar för sig själv och hans ledarstil kommer passa oss bra. Jag får lite Uffe Samuelssonvibbar av honom. Lyckas vi även få Noah Welch och Bobby Butler så kan det bli precis hur bra som helst. Jag är försiktigt optimistisk inför nästa säsong.
Håller med dig,fick en väldigt bra känsla av Huras då han pratar mycket om att få ihop laget och det onaturliga,vi har en del bra forwards och juniorer som kan ta steget men mycket hänger på att Welch och Butler värvas in,annars så ser laget lite ihåligt ut.
Citera
2015-06-11, 17:35
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Trots att vi bara är inne i mitten av juni så tycker jag att vårat lag
börjar se intressant ut. Visst truppen är inte klar än och det är lätt att vara naiv men nog tycker jag att vi ser betydligt bättre ut än förra säsongen. Det enda jag egentligen ifrågasätter är hur bra Larry Huras kommer lyckas. Utländska tränare har som bekant inte varit någon hit förut men jag känner på mig att det kommer bli bra. Huras meriter talar för sig själv och hans ledarstil kommer passa oss bra. Jag får lite Uffe Samuelssonvibbar av honom. Lyckas vi även få Noah Welch och Bobby Butler så kan det bli precis hur bra som helst. Jag är försiktigt optimistisk inför nästa säsong.

Välkommen tillbaka

Undrar varför det dröjer med Welch, borde varit klart nu?
Citera
2015-06-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Håller med dig,fick en väldigt bra känsla av Huras då han pratar mycket om att få ihop laget och det onaturliga,vi har en del bra forwards och juniorer som kan ta steget men mycket hänger på att Welch och Butler värvas in,annars så ser laget lite ihåligt ut.
Det jag gillar med Huras är att han verkar vara en tuff tränare som vågar ställa krav och har en tydlig idé om hur vi ska spela. Det återstår givetvis att se men får han bara ihop ett slagkraftigt lag så kan vi nog bli att räkna med. Det kan ju knappast bli sämre än förra säsongen i alla fall. Jag tycker att laget redan nu ser hyfsat ut men givetvis blir det stora skillnader om Welch kommer in. Något topplag blir vi inte men kvalspel bör vi kunna undvika.
Citera
2015-06-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Välkommen tillbaka

Undrar varför det dröjer med Welch, borde varit klart nu?
Modo är ökända för att gå ut med värvningar väldigt sent eller så är det väldigt sega förhandlingar som ligger bakom jag vet inte varför. Men jag håller med det har tagit väldigt lång tid.
Citera
2015-06-11, 18:31
Avslutad
Citat:
Modo är ökända för att gå ut med värvningar väldigt sent eller så är det väldigt sega förhandlingar som ligger bakom jag vet inte varför. Men jag håller med det har tagit väldigt lång tid.

Ja, så är det ju. Här går man och väntar på att man tar in någon mäktig spelare men det man får glädjas åt är att andra fyller sina lag med spelare.

Nåja, den som väntar väntar alltid på något gott.
Citera
2015-06-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Ja, så är det ju. Här går man och väntar på att man tar in någon mäktig spelare men det man får glädjas åt är att andra fyller sina lag med spelare.

Nåja, den som väntar väntar alltid på något gott.
Jag omfamnar tystnaden tills 15 juni har passerat
Citera
2015-06-11, 19:17
Medlem
I övrigt så måste jag säga att jag är tveksam till Luleås Minecraftsatsning. Nog för att deras lag ser grymt starkt ut på pappret, men sen ska man ju prestera också. Säger inte att dom kommer floppa men dom känns extremt överhajpade. Tycker nog man får vänta en 15-20 omgångar innan vi ser resultatet. Satsningen dom gör är väldigt spännande, men det är som sagt skillnad på att ha bra lag på pappret och prestera på isen.
Citera
2015-06-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Jag omfamnar tystnaden tills 15 juni har passerat

Bör vara något sådant, antingen har Welch sagt till Modo att han aktivt söker NHL-kontrakt så länge det går, eller så har han en KHL-klausul som sträcker sig till datum X. Någon annan förklaring finns det inte, hade han varit ledig hade det ryktats betydligt mer kring honom.

Citat:
Ursprungligen postat av PKM
I övrigt så måste jag säga att jag är tveksam till Luleås Minecraftsatsning. Nog för att deras lag ser grymt starkt ut på pappret, men sen ska man ju prestera också. Säger inte att dom kommer floppa men dom känns extremt överhajpade. Tycker nog man får vänta en 15-20 omgångar innan vi ser resultatet. Satsningen dom gör är väldigt spännande, men det är som sagt skillnad på att ha bra lag på pappret och prestera på isen.

Det där tycker jag är lite löjligt, dock. De kan inte göra något annat än att bygga något bra på pappret nu under sommaren. Alla lag som inte lever upp till förväntningarna har något fel i bygget även på pappret (ibland upptäckt först senare) eller så missbedömer många spelarnas kvalitet eller vad som är viktigt.

I Luleås fall kan man ju kanske ifrågasätta hur gruppen kommer kunna komma ihop, kvaliteten centersidan eller backarnas skicklighet med puck, exempelvis. Det är ju sådana saker som kommer kunna sätta stopp för Luleås återetablering som topplag, inte att de de facto har ett starkt lag och att det per automatik blir svårt.
Citera
2015-06-11, 21:08
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Pääjärvi, 29 poäng i ahl den gångna säsongen, fattar inte denna hysteri kring denna spelare. Känns som att han stagnerade och inte nådde de nivåer alla trodde för några år sedan. Han håller godkänd ahl-nivå, då går man inte in och dominerar i shl

Haha, aja..

Pääjärvi har snuddat NHL i flera år. Borkommen talang i Oilers som så många andra och hamna sedan i ett Blues som det gångna året hade en enorm konkurrenssituation framförallt bland FW. Så trots sina 10 matcher så gjorde han det klart godkänt.

I AHL var han dock riktigt bra. Hade högst PPG av samtliga spelare i laget utöver jättetalangen Dimitrij Jaskin.

Nej, han kommer nog inte "dominera" i SHL. Men en profil är det allt och som skulle göra rejält skillnad i ett lag som Malmö.
Citera
2015-06-11, 21:56
Avslutad
http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/wallmark-har-skrivit-kontrakt-med-carolina/

Ett år till i Luleå sedan drar han över för att harva i AHL, eller drar han redan nu? Tycker inte han gjorde superbra ifrån sig under fjolårets säsong, nu har han väl chansen att skapa lite rubriker.

Drar han redan nu så skulle jag, personligen, tycka det var bortkastad tid av en någon som kan bli riktigt bra.

Förresten, kanske är lite offtopic, hur skiljer sig lönerna i AHL kontra SHL?
Citera
2015-06-11, 22:19
Medlem
aftonlusens avatar
Går Wallmark ligger inte LHF på plus i denna silly season enligt mig.
Citera
2015-06-11, 22:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/wallmark-har-skrivit-kontrakt-med-carolina/

Ett år till i Luleå sedan drar han över för att harva i AHL, eller drar han redan nu? Tycker inte han gjorde superbra ifrån sig under fjolårets säsong, nu har han väl chansen att skapa lite rubriker.

Drar han redan nu så skulle jag, personligen, tycka det var bortkastad tid av en någon som kan bli riktigt bra.

Förresten, kanske är lite offtopic, hur skiljer sig lönerna i AHL kontra SHL?
Tror inte han varken tar en plats i ett NHL-lag nu eller vill lira AHL-hockey öht, så han stannar.
Tror faktiskt att Lucas har väldigt mycket att vinna på att stanna minst 1 år och lira i SHL, han har ju en gyllene chans i Luleå som har starka forward att lira med samtidigt som han själv är den renodlade centern som kan leda både PP och en 1:a kedja detta OM han lyfter spelet och tempot något snäpp till. Och det borde han kunna, mycket hockey i han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in