Citat:
Ursprungligen postat av
atreyeri
Jag omfamnar tystnaden tills 15 juni har passerat
Bör vara något sådant, antingen har Welch sagt till Modo att han aktivt söker NHL-kontrakt så länge det går, eller så har han en KHL-klausul som sträcker sig till datum X. Någon annan förklaring finns det inte, hade han varit ledig hade det ryktats betydligt mer kring honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
PKM
I övrigt så måste jag säga att jag är tveksam till Luleås Minecraftsatsning. Nog för att deras lag ser grymt starkt ut på pappret, men sen ska man ju prestera också. Säger inte att dom kommer floppa men dom känns extremt överhajpade. Tycker nog man får vänta en 15-20 omgångar innan vi ser resultatet. Satsningen dom gör är väldigt spännande, men det är som sagt skillnad på att ha bra lag på pappret och prestera på isen.
Det där tycker jag är lite löjligt, dock. De kan inte göra något annat än att bygga något bra på pappret nu under sommaren. Alla lag som inte lever upp till förväntningarna har något fel i bygget även på pappret (ibland upptäckt först senare) eller så missbedömer många spelarnas kvalitet eller vad som är viktigt.
I Luleås fall kan man ju kanske ifrågasätta hur gruppen kommer kunna komma ihop, kvaliteten centersidan eller backarnas skicklighet med puck, exempelvis. Det är ju sådana saker som kommer kunna sätta stopp för Luleås återetablering som topplag, inte att de de facto har ett starkt lag och att det per automatik blir svårt.