2015-06-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Det var ett underligt argument du använder. Du förutsätter alltså, baserat på dina egna fördomar, att det är Flashbackare som trakasserar tiggare. Ingen Flashbackare som är villig att berätta om sitt trakasserande av tiggare dyker upp i din tråd. Alltså anser du det vara bevisat att Flashbackare inte bara trakasserar tiggare, de skäms också över det. Förstår du att ditt resonemang inte håller?

Jag kan inte berätta om hur jag trakasserar tiggare, för jag gör inte det. Däremot får de inte en spänn av mig och det kanske i dina ögon betyder att jag trakasserar tiggare?

Att tiggetiet är organiserat torde vara belagt botrtom allt tvivel, det finns ingen möjlighet att bedriva tiggari så som det bedrivs i Sverige idag utan samordning, och samordning har de. Det är i nuläget inte kriminellt, men det borde vara det. Om tiggeri är ett arbete, då skall det beskattas och det skall betalas sociala avgifter, annars tillåter vi uppväxandet av en svart parallellekonomi och det är utomordentligt skadligt för ett samhälle.

Om du vill läsa om organiserat tiggeri kan du t ex göra det här: http://www.svd.se/tiggarna-utanfor-mitt-fonster
Ledare i SvD 23/5 2015.

Jag trodde att flashback var så stort att i stort sett alla finns representerade här. Jag förutsätter ingenting och det har jag inte sagt.
Citera
2015-06-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Du har aldrig funderat över att andra tiggare kanske står för våldet? Klanbeteende. Naiva, pk-as.

Så länge du inte kallar folk för as så respekterar jag din åsikt. Det är mycket möjligt att tiggare har interna konflikter, det vore inte konstigt.

Men dom som bara utan vidare går fram till tiggare och och skriker åt dom, fimpar sin cigarett på dom osv. Tiggarna själva beskriver dom som främlingar. Nej inte den sortens trakasserier. Det vore märkligt om en tiggare skriker jävla tiggare åt en annan tiggare.
Citera
2015-06-12, 10:21
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
A propos det fetstilade. Jag erinrar mig på rak arm tre fall.

1. En yngling - Hani K*rim Fadel Aw*d (* = a) - stal 62 kronor från en tiggare i Borås. Polisen ryckte ut med flera patruller och GM blev åtalad och dömd för stöld - det är märkligt att åtalet inte gällde snatteri.

http://www.bt.se/boras/17-aring-stal-tiggarkopp-fran-tiggare-doms/

2. En 19-årig kurdisk invandrare från Iran körde på en tiggare med sin moped.

http://www.friatider.se/han-korde-pa-tiggaren-i-boras

3. I Karlskrona dömdes en rom för misshandel, rån och försök till utpressning.
"Den så kallade tiggarbossen döms för misshandel, rån och försök till utpressning."

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/dom-mot-tiggarbossen/

Det är möjligt, att du betraktar dessa fall som "sällan". Men, det finns mig veterligen noll (0) fall, där en svensk dömts för motsvarande brottslighet. Att då utgå från att medias ryktesspridning om en ökad brottslighet mot tiggare skulle ha svenska GM är synnerligen långsökt.
(FB) Avgasattack mot tiggare i Örkelljunga. Två män identifierade, en erkänner
Citera
2015-06-12, 10:28
Medlem
Ghastens avatar
Dom jag skulle vilja dänga till är dem som trycker tidningen eller muggen i ansiktet på mig. Resten dissar jag bara.
Citera
2015-06-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
Det är ett jävla parasit beteende att åka till ett land där man inte ens har uppehållstillstånd och sen tigga pengar av dom som jobbat ihop dom ärligt.

Att sen göra det systematiskt är ännu värre.

Hade det inte varit så att dom satt utanför varenda jävla butik så hade jag nog inte brytt mig.

Men nu är dom överallt som en jävla myggsvärm i ett träsk i norrland.

Folk blir trötta på beteendet och några få % tar saken i sina egna händer.

Jag är för ett förbud för tiggeri om du inte är svensk medborgare.

Fakta är att dom är EU medborgare, så dom har rätt att vistas här. Fakta är också att dom sen århundraden är grovt diskriminerade i Rumänien, Ungern och ett par till länder. Vad skulle du själv göra om du stod helt utanför samhället? Skulle du ge upp och dö, för jag tror inte att dom får någonting av någon myndighet i de länderna. Att dom skulle få en anställning är inte heller troligt. Kanske skulle någon kunna tänka sig att utnyttja dom som liknande slavar. Så länge dom håller sig till att tigga kan vi vara närmast tacksamma. Jag skulle inte nöja mig med det i deras situation.

Som jag ser det är det största problemet att myndigheterna i deras hemländer låter diskrimineringen pågå och gärna själva som myndighet utövar diskriminering. Hade dom en chans skulle jag se annorlunda på deras tiggeri
Citera
2015-06-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Fakta är att dom är EU medborgare, så dom har rätt att vistas här. Fakta är också att dom sen århundraden är grovt diskriminerade i Rumänien, Ungern och ett par till länder. Vad skulle du själv göra om du stod helt utanför samhället? Skulle du ge upp och dö, för jag tror inte att dom får någonting av någon myndighet i de länderna. Att dom skulle få en anställning är inte heller troligt. Kanske skulle någon kunna tänka sig att utnyttja dom som liknande slavar. Så länge dom håller sig till att tigga kan vi vara närmast tacksamma. Jag skulle inte nöja mig med det i deras situation.

Som jag ser det är det största problemet att myndigheterna i deras hemländer låter diskrimineringen pågå och gärna själva som myndighet utövar diskriminering. Hade dom en chans skulle jag se annorlunda på deras tiggeri

Största problemet är att de av dem som vill lämna och assimileras i samhället anses döda för de som är kvar i romanikulturen. Chop,hela din släkt finns inte mer. Så varför ska de lämna? Varför tror du de inte smält in i de länder de kommit till genom tusentals år? Som många tusentals folkslag genom historien? Bara otur? Du är verkligen naiv.
Citera
2015-06-12, 10:51
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Fakta är att de inte har rätt att vistas här på obestämd tid. 3 månader har de rätt att stanna här. Hur många av dem följer de reglerna?

Fakta är också att de burit sig åt som svin så långt tillbaks någon kan minnas. De har alltid levt som parasiter och tjuvar. Inte för att de måste, utan för att de vill göra det. De finner stolthet i att blåsa dig på pengar oavsett om det är att tigga, stjäla eller bedra dig.

Zigenare har ett namn för såna som du och jag: gadjé (icke-romani). De har oftast inget som helst intresse av att ha något samröre med gadjé, såvida det inte gäller att blåsa dem på något sätt. Erbjuder du tiggarna, som sitter utanför affärerna här, ett jobb så tackar de inte ja. De är inte intresserade av att arbeta och definitivt inte för en gadjó.

Det finns som sagt en anledning till att Rumäner och Ungrare avskyr zigenare, det är ett parasitfolk in i benmärgen. Att du, och många andra svenskar, fallit offer för hjärntvätten om "de stackars romerna" är bara att beklaga.
Citera
2015-06-12, 10:53
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu ska jag vara ärlig, vissa här uppskattar säkert inte det jag skriver nu, men nåja..

Det finns en grupp i samhället som är kraftigt överrepresenterade här på detta forum, det handlar om mer eller mindre svagbegåvade etniskt svenska män med en politisk uppfattning långt till höger.
I det svenska samhället uppgår dessa till knappt 15% av befolkningen.

Jag håller inte helt och hållet med dig, jag lutar mer åt att vänsterfolket och liberala är tysta framförallt.
Citera
2015-06-12, 11:00
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:

Din lilla lallare.
Problemet är inte att dom tigger utan att det är organiserat.
Koppen kanske är fylld då dagen är slut men den töms lika snabbt.

Någon borde seriöst ge dig en bitch slap.
Jag kan ge dig en gratis om du bor i norrland.
Citera
2015-06-12, 11:07
Medlem
inofficiells avatar
Citat:

De är trakasserade för att de aldrig visar respekt för sin omvärld. Det går att som zigenare ta sig ur deras antisociala skitkultur och bli en del av samhället (ett fåtal har gjort det. Finns någon högt uppsatt politiker bl.a.). De flesta av dem VÄLJER att inte göra detta. Zigenare är nämligen själva ordentliga rasister även mellan sina egna klaner.

OnT: Jag är endast otrevlig mot de zigenare som är påträngande/ställer sig ivägen/inte ger sig. Då ber jag dem dra åt helvete kanske kombinerat med en väl vald förolämpning. På engelska då eftersom de nog inte fattar svenska. Gjorde det även när jag såg en ziggis trakassera en gammal tant på tågstationen.
Citera
2015-06-12, 11:11
Medlem
Golonkas avatar
Jag har fortfarande alltjämt så starka sociala tabun och spärrar att jag inte fysiskt eller verbalt ger mig på tiggare när jag ser dem (vilket i princip är flera gånger om dagen vardagar) men jag märker också hur jag börjar bli allt mer trött och irriterad på dem. Värst är såklart de påflugna typerna som patrullerar och kör upp en kopp i nyllet på mig. Sådana antingen stirrar jag hatiskt på eller ignorerar totalt. De som mest sitter och dräller får inte ens en blick och jag besvarar inte deras försök att ta kontakt. De som sitter med ett gnisslande dragspel är jag så förbannat trött på att jag rent ut knyter mig och känner en nästan obetvinglig lust att sparka till, då de invaderar min zon med sina ljudföroreningar och stör mig i mitt lyssnande på radio, spotify eller pågående samtal samtal.

Jag skiter helt ärligt i hur vidrigt de här människorna nu påstår att har det hemma i Rumänien eller Bulgarien. Jag har sett tillräckligt på nätet för att övertygas om att deras förhållanden är i större eller mindre del självförvållade och att någon större lust att verkligen förkovra sig inom den här gruppen är försumbar. Det finns reportage och dokumentärer producerade av både Channel 4, BBC och visade i SVT som synliggör att detta är ett folk av helt annan ull och att de anammat en parasiterande kultur fullt ut. Till och med NGOer som jobbar just med välgörenhet gentemot romerna i deras hemländer säger att man inte ska skänka pengar och att detta bara befäster parasitkulturen i gruppen.

Jag är en hygglig människa och betraktar mig som en empatisk person, men jag känner mig rejält trött på tiggande och tjyvaktiga romer som nu förpestar även de minsta byar och småstäder. Jag är inte alls förvånad att mindre empatiska och utåtagerande blattar går hårt fram mot romerna. Inte alls...
Citera
2015-06-12, 11:32
Bannlyst
Ogillar tiggare starkt, men har aldrig krönt ett hår på dem, förutom lägen då jag har behövt freda mig och min egendom. Den Svenska mentaliteten är att man ogillar dem, men man bruka inte våld emot dem eller så.

Visst jag ringer trygghetscentralen på SL, när jag bli ofredad av detta lösdrivande pack, men det är för det är förbjudet och tigga och sälja tidningar på tunnelbanan , kungens valspråk är "Land skall med lag byggas,"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in