2015-06-12, 11:35
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu ska jag vara ärlig, vissa här uppskattar säkert inte det jag skriver nu, men nåja..

Det finns en grupp i samhället som är kraftigt överrepresenterade här på detta forum, det handlar om mer eller mindre svagbegåvade etniskt svenska män med en politisk uppfattning långt till höger.
I det svenska samhället uppgår dessa till knappt 15% av befolkningen.

Sådant folk finner man i alla länder, det handlar om en minoritet som ofta får ett stort medialt utrymme, tongångarna är alltid dom samma, - man hatar EU, man hatar invandrare, man hatar "ljugmedia" man hatar våra öppna gränser, man hatar bögar, zigenare och... ja ni förstår säkert vad jag menar.

Alla som inte håller med är kommunister..

Enligt dessa människor finns bara svart och vitt, inga nyanser, därav byggs också en frustration upp hos dessa människor, dom känner sig utanför samhället, dom känner sig kränkta och hotade av saker som i själva verket är rena fantasier, dom trissar upp varandra och hetsar mot allt och alla, inte minst på forum som detta.

Riskerna med detta är just det kan brista för den enskilde utstötte mannen, då är det stor risk att denne tar ut sin vrede mot exempelvis utsatta Romer, det är den mest naturliga reaktionen.
Visst, vederbörande hatar "samhället och makten", men där når han inte fram, då är det istället den oskyldige tiggaren som får ta smällen så att säga.

Du påstår att de drar de som inte håller med över en kam - men ditt inlägg gör precis samma sak. Du drar de flesta här över en kam...
Och det heter faktiskt zigenare!
Citera
2015-06-12, 11:38
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Fråga Özz. Det var ju hans kompis som körde över en tiggare med moped.

Enligt honom är roten till allt ont SD

Seriöst? Berätta för oss.
Citera
2015-06-12, 11:44
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Seriöst? Berätta för oss.

Det var väl inte hans kompis, det var däremot en kurd. Det lustiga var att Özz, som vanligt, ondgjorde sig över de rasistiska svenskarna och antydde att det var en SD:are som hade kört över tiggaren. Det kunde ju knappast bli bättre när det visade sig att det var en kurd. Det finns en egen tråd om detta.
Citera
2015-06-12, 11:52
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.
Har bara sett Svenskar slänga mynt i de där kopparna.
Har aldrig sett en Svensk bete sig illa mot en tiggare.
Där gör vi distinktionen.
Det är givetvis invandrade förmågor som gör livet surt för tiggarna och som en konsekvens av det stärks eu-romernas förakt mot alla som inte tllhör gruppen. De är kittet som binder samman zigenarfolket och har varit så i alla tider.
Så fort du slängt femman i muggen har du fullföljt din plikt som värddjur åt parasiten och är därmed bortglömd. Det knyts inga band, inga gentjänster kan förväntas, bara ett inövat leende som tack.
Det räcker gott för den godhetsknarkande Svennen.
Citera
2015-06-12, 11:53
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det var väl inte hans kompis, det var däremot en kurd. Det lustiga var att Özz, som vanligt, ondgjorde sig över de rasistiska svenskarna och antydde att det var en SD:are som hade kört över tiggaren. Det kunde ju knappast bli bättre när det visade sig att det var en kurd. Det finns en egen tråd om detta.

Synd, hoppades på lite kändisskvaller
Jag visste redan att det var en utlänning som körde över tiggaren, men jag visste inte att det var en kurd. Trodde först det var nån jugge som ville demonstrera hur man hanterade zigenare i hans gamla hemland.

Själv skulle jag bara klippa till dom om de antastar mig fysiskt, om de hade spottat åt mig hade jag spottat tillbaka. Jag vägrar låta sådana undermänniskor tro att de är bättre än jag.
Citera
2015-06-12, 12:07
Medlem
knarknazists avatar
Jag brukar ge zigenare fingret och det har även hänt att jag "råkar" sparka till deras mugg med mynt i. Självklart ursäktar jag mig då och säger "det var inte meningen" samtidigt som jag ger dem ett flin som säger motsatsen.

Motivet är enkelt: Visar man att man inte vill ha dem här så tror jag färre kommer hit. De ska veta att folk hatar dem. Hade jag vetat att jag kom undan med att göra grövre saker hade jag gjort det, men det känns inte värt att bli uthäng i PK-media och kanske förlora jobb och framtida möjligheter pga det
Citera
2015-06-12, 12:12
Medlem
FWIWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det finns en grupp i samhället som är kraftigt överrepresenterade här på detta forum, det handlar om mer eller mindre svagbegåvade etniskt svenska män med en politisk uppfattning långt till höger.
I det svenska samhället uppgår dessa till knappt 15% av befolkningen.

Enligt dessa människor finns bara svart och vitt, inga nyanser, därav byggs också en frustration upp hos dessa människor, dom känner sig utanför samhället, dom känner sig kränkta och hotade av saker som i själva verket är rena fantasier, dom trissar upp varandra och hetsar mot allt och alla, inte minst på forum som detta.
Jag har väldigt svårt att ta en person som klappar andra på huvudet och kallar människor för svagbegåvande på allvar när vederbörande inte vet hur man använder "de" eller "dem" i svenska språket. Resten av de 1827 inläggen du producerat de senaste 4 åren ger inte heller vid handen att du skulle besitta någon vidare intelligens; tvärtom uttrycker du dig på ett sätt som påminner om gymnasietiden. Det finns ingen grupp som är så självgod och så övertygad om sin egen lysande förmåga som den felstavande, anti-intellektuella och konformistiska vänstern. Vi som står vid sidan av och hör era fantastiska argument och tar del av er oklanderliga värdegrund är inte lika imponerade.

Gällande TS inlägg så verkar det inte finnas mycket till grund för att någon av de individer han beskriver huserar på Flashback. Jag känner lukten av fördomar - du kanske skulle behöva åka på värdegrundskurs för att komma tillrätta med din fördomsfulla inställning till andra människor TS?
Citera
2015-06-12, 12:14
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarknazist
Jag brukar ge zigenare fingret och det har även hänt att jag "råkar" sparka till deras mugg med mynt i. Självklart ursäktar jag mig då och säger "det var inte meningen" samtidigt som jag ger dem ett flin som säger motsatsen.

Motivet är enkelt: Visar man att man inte vill ha dem här så tror jag färre kommer hit. De ska veta att folk hatar dem. Hade jag vetat att jag kom undan med att göra grövre saker hade jag gjort det, men det känns inte värt att bli uthäng i PK-media och kanske förlora jobb och framtida möjligheter pga det

A du gör helt rätt, inte värt att torska sin framtid och uppehälle på de där lössen.

Kanske därför utlänningar går på dem? De vet att de inte kommer förlora något, vilket moment 22 för socialen och pressen, vilken sida ska de stödja?
Senast redigerad av Mackan52 2015-06-12 kl. 12:17.
Citera
2015-06-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Det är inget svenskt beteende så varför ställer du frågan på ett svenskt forum?

Ditt svar påminner en hel del om rysslands svar till paralympics. Då påstod ryssarna att de helt enkelt inte hade hade några invånare med funktionshinder....

Svenskar är inte alltid så fantastiska som de verkar vara i ditt huvud. Tro mig, jag har varit med om en hel del svenskar som begått brott som misshandel och liknande.

Jag är själv svensk btw
Citera
2015-06-12, 12:30
Avslutad
det värst jag har gjort mot en tiggare är att slänga en pommes på den. Satt vid en uteservering. Först kom en kärring som jag viftde bort, 5 min senare kom en ny.

Försökte vifta bort men hon pratade engelska. Då blev jag bara irreterad och slängde en pommes på henne. Kul att se hennes chockerade min. Blev hon kränkt? fan vet jag men som sagt chockerad såg hon ut.

Edit enligt mig så kränkte hon mitt personliga "utrymme" först
Senast redigerad av captengrogg 2015-06-12 kl. 12:34.
Citera
2015-06-12, 13:01
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
A propos det fetstilade. Jag erinrar mig på rak arm tre fall.

1. En yngling - Hani K*rim Fadel Aw*d (* = a) - stal 62 kronor från en tiggare i Borås. Polisen ryckte ut med flera patruller och GM blev åtalad och dömd för stöld - det är märkligt att åtalet inte gällde snatteri.

http://www.bt.se/boras/17-aring-stal-tiggarkopp-fran-tiggare-doms/

2. En 19-årig kurdisk invandrare från Iran körde på en tiggare med sin moped.

http://www.friatider.se/han-korde-pa-tiggaren-i-boras

3. I Karlskrona dömdes en rom för misshandel, rån och försök till utpressning.
"Den så kallade tiggarbossen döms för misshandel, rån och försök till utpressning."

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/dom-mot-tiggarbossen/

Det är möjligt, att du betraktar dessa fall som "sällan". Men, det finns mig veterligen noll (0) fall, där en svensk dömts för motsvarande brottslighet. Att då utgå från att medias ryktesspridning om en ökad brottslighet mot tiggare skulle ha svenska GM är synnerligen långsökt.

Tändvätskemannen är iranier har jag hört. Kan ha fel.
Citera
2015-06-12, 13:02
Medlem
vargvids avatar
jag brukar spotta framför dom för att visa min avsky av folk som bara snyltar på samhället och försöker blåsa folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in