2015-06-12, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Ingen vill ännu berätta om hur dom trakasserar tiggare, så det är tydligen någonting, som de inte är stolta för. Det verkar vara riktigt fega människor gör detta och det var ju ganska väntat.

Fler påståenden om organiserad brottslighet som ska styras från klaner. Jag vill se bevis eller åtminstone rapportering från pålitliga källor innan jag tror på det. I alla sammanhang är det ju så att påståenden behöver backas upp för att bli trovärdiga.

Det var ett underligt argument du använder. Du förutsätter alltså, baserat på dina egna fördomar, att det är Flashbackare som trakasserar tiggare. Ingen Flashbackare som är villig att berätta om sitt trakasserande av tiggare dyker upp i din tråd. Alltså anser du det vara bevisat att Flashbackare inte bara trakasserar tiggare, de skäms också över det. Förstår du att ditt resonemang inte håller?

Jag kan inte berätta om hur jag trakasserar tiggare, för jag gör inte det. Däremot får de inte en spänn av mig och det kanske i dina ögon betyder att jag trakasserar tiggare?

Att tiggetiet är organiserat torde vara belagt botrtom allt tvivel, det finns ingen möjlighet att bedriva tiggari så som det bedrivs i Sverige idag utan samordning, och samordning har de. Det är i nuläget inte kriminellt, men det borde vara det. Om tiggeri är ett arbete, då skall det beskattas och det skall betalas sociala avgifter, annars tillåter vi uppväxandet av en svart parallellekonomi och det är utomordentligt skadligt för ett samhälle.

Om du vill läsa om organiserat tiggeri kan du t ex göra det här: http://www.svd.se/tiggarna-utanfor-mitt-fonster
Ledare i SvD 23/5 2015.
Citera
2015-06-12, 09:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Att begå brott är inte okej och jag tycker det räcker. Döm alla lika, som det är tänkt att våra lagar ska fungera.

Döma lika är bra, men det viktiga är att man alls hittar dem och kan bevisa något.

Hitta de som begår våld mot tiggare gör man inte på Flashback.

Jag kan sträcka mig till att medge att jag en gång gett fingret till en tiggare. Efter att han på ett sliskigt och obehagligt sätt försökt charma in sig mot ett minderårigt barn i mitt sällskap.

Vem trakasserade vem där?

Ed: Som tur är såg inte barnet fulfingret. Då hade jag skämts. Nu skäms jag inte.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2015-06-12 kl. 09:08.
Citera
2015-06-12, 09:16
Bannlyst
Du har aldrig funderat över att andra tiggare kanske står för våldet? Klanbeteende. Naiva, pk-as.
Citera
2015-06-12, 09:27
Medlem
robinmusics avatar
Det är ett jävla parasit beteende att åka till ett land där man inte ens har uppehållstillstånd och sen tigga pengar av dom som jobbat ihop dom ärligt.

Att sen göra det systematiskt är ännu värre.

Hade det inte varit så att dom satt utanför varenda jävla butik så hade jag nog inte brytt mig.

Men nu är dom överallt som en jävla myggsvärm i ett träsk i norrland.

Folk blir trötta på beteendet och några få % tar saken i sina egna händer.

Jag är för ett förbud för tiggeri om du inte är svensk medborgare.
Citera
2015-06-12, 09:33
Bannlyst
Citat:
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.

Vilken djävla troll-dynga.
Citera
2015-06-12, 09:38
Medlem
Källa på det förutom patraskmedia.

Citat:
Det är för mycket anmälningar och rapporter också från allmänheten, för att det ska gå att ignorera.
Citera
2015-06-12, 09:45
Avslutad
För att de är så jävla otacksamma. Gav en krona till en tiggare utanför ICA en gång.
Han tog upp den ur muggen skrek något på rumänska och slängde den på mig. Väntade han sig en femhundring eller?
Citera
2015-06-12, 09:47
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.

Jag har aldrig någonsin sett en tiggare bli illa behandlad, då ser jag tiggare varje dag. Snarare bara ignorerad, så som jag också gör när jag går förbi dom.

Men finns såklart idioter som tycker det är roligt att tillföra skada på andra.. men tror inte att "våldet har ökat" mot tiggare. Våldet finns knappt i jämförelse med de tiggare som inte blir utsatta för något.
Citera
2015-06-12, 09:48
Bannlyst
Jag brydde mig inte så mycket om tiggare tidigare, men sen konverterade jag till Islam och fan va kränkt jag blev när en de jävlarna tiggde på gatan utanför min farbrors butik. Jag o mina brorsor spottade på honom o sa stick annars vi cuttar dig.
Han hade fläckat vår klans heder fattardu.
Citera
2015-06-12, 09:48
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
En del av dom verkar hålla till här. Är du så säker på att det är dom som står för alla trakasserier. Jag kan tänka mig att det är ganska många s.k. tvättäkta svenskar som ser sig som samhällets stöttepelare och förfasas över dessa "snyltare"
Oj, vilket rasistiskt uttalande !
Citera
2015-06-12, 10:00
Medlem
Citat:
Fler påståenden om organiserad brottslighet som ska styras från klaner. Jag vill se bevis eller åtminstone rapportering från pålitliga källor innan jag tror på det. I alla sammanhang är det ju så att påståenden behöver backas upp för att bli trovärdiga.
I OP kommer du själv med en massa påståenden. Nu innan du ber andra backa upp sina påståenden, skulle du kanske ta och backa upp dina egna först? Aftonbladet o dy är för övrigt inte rimliga källor.
Citera
2015-06-12, 10:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Kan vara att många har utländsk bakgrund, från afrika och arabvärlden. Gissar att det är det du menar och många andra i lite olika inlägg. Det är sällan det kommer fram den typen av bakgrund om gärningsmännen (min fetstil), så det är svårt att veta. Det är ett dilemma tycker jag om man ska ange etnisk bakgrund eller ej om gärningsmän. Ok om många som går ett visst brott har en viss bakgrund är det intressant, men samtidigt vill jag se var och en som en person helt enkelt. Jag tycker det är bra att inte göra skillnad på folk. Att göra skillnad på folk, leder ofta till att grupper av människor blir dömda på förhand. Den som är dömd på förhand kan lika gärna begå brott för han blir ju anklagad ändå.

A propos det fetstilade. Jag erinrar mig på rak arm tre fall.

1. En yngling - Hani K*rim Fadel Aw*d (* = a) - stal 62 kronor från en tiggare i Borås. Polisen ryckte ut med flera patruller och GM blev åtalad och dömd för stöld - det är märkligt att åtalet inte gällde snatteri.

Citat:
Nu döms den 17-årige mannen för det uppseendeväckande brottet.

Det var den 28 maj som den fräcka stölden inträffade. En kvinnlig tiggare satt då och tiggde med sin kopp framför sig på marken utanför Blomsterlandet på Göteborgsvägen. I koppen fanns 62 kronor.

http://www.bt.se/boras/17-aring-stal-tiggarkopp-fran-tiggare-doms/

2. En 19-årig kurdisk invandrare från Iran körde på en tiggare med sin moped.

Citat:
19-åringen är tidigare flerfaldigt dömd för brott – däribland en grov misshandel mot ett tidningsbud julhelgen 2011 som han genomförde tillsammans med några kamrater som även de är invandrare.

http://www.friatider.se/han-korde-pa-tiggaren-i-boras

3. I Karlskrona dömdes en rom för misshandel, rån och försök till utpressning.
"Den så kallade tiggarbossen döms för misshandel, rån och försök till utpressning."

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/dom-mot-tiggarbossen/

Det är möjligt, att du betraktar dessa fall som "sällan". Men, det finns mig veterligen noll (0) fall, där en svensk dömts för motsvarande brottslighet. Att då utgå från att medias ryktesspridning om en ökad brottslighet mot tiggare skulle ha svenska GM är synnerligen långsökt.
Senast redigerad av Meiji 2015-06-12 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in