Citat:
Ingen vill ännu berätta om hur dom trakasserar tiggare, så det är tydligen någonting, som de inte är stolta för. Det verkar vara riktigt fega människor gör detta och det var ju ganska väntat.
Fler påståenden om organiserad brottslighet som ska styras från klaner. Jag vill se bevis eller åtminstone rapportering från pålitliga källor innan jag tror på det. I alla sammanhang är det ju så att påståenden behöver backas upp för att bli trovärdiga.
Fler påståenden om organiserad brottslighet som ska styras från klaner. Jag vill se bevis eller åtminstone rapportering från pålitliga källor innan jag tror på det. I alla sammanhang är det ju så att påståenden behöver backas upp för att bli trovärdiga.
Det var ett underligt argument du använder. Du förutsätter alltså, baserat på dina egna fördomar, att det är Flashbackare som trakasserar tiggare. Ingen Flashbackare som är villig att berätta om sitt trakasserande av tiggare dyker upp i din tråd. Alltså anser du det vara bevisat att Flashbackare inte bara trakasserar tiggare, de skäms också över det. Förstår du att ditt resonemang inte håller?
Jag kan inte berätta om hur jag trakasserar tiggare, för jag gör inte det. Däremot får de inte en spänn av mig och det kanske i dina ögon betyder att jag trakasserar tiggare?
Att tiggetiet är organiserat torde vara belagt botrtom allt tvivel, det finns ingen möjlighet att bedriva tiggari så som det bedrivs i Sverige idag utan samordning, och samordning har de. Det är i nuläget inte kriminellt, men det borde vara det. Om tiggeri är ett arbete, då skall det beskattas och det skall betalas sociala avgifter, annars tillåter vi uppväxandet av en svart parallellekonomi och det är utomordentligt skadligt för ett samhälle.
Om du vill läsa om organiserat tiggeri kan du t ex göra det här: http://www.svd.se/tiggarna-utanfor-mitt-fonster
Ledare i SvD 23/5 2015.