2015-06-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
[...]

Min åsikt: TILLBAKA MED RIKSGRÄNSERNA och inför passkontroll. Förr eller senare kommer vi nog att få se en ny Laserman om ingen tar tag i problemen...

Den frågan skulle man gärna vilja se folkomröstning på.
Snacka om att gränser och gränskontroll är något synnerligen ändamålsenligt.

Samarbete med EU? Ja.
Medlem i EU? Nej.

Nordisk Union istället? Varför inte?
Skulle nog helst se att Sveriges regering sattes under danskt eller finskt förmyndarskap inledningsvis.
Citera
2015-06-13, 23:22
Medlem
Jag skriker åt tiggare ibland. Har "råkat" fimpa i ens mugg en gång på fyllan också. Men jag behandlar inte tiggare på något värre sätt än jag behandlar andra människor som trycker sig upp i ansiktet på mig och tjatar och stör. Jag ber dem dra åt helvete oavsett ursprung eller hudfärg. Jag har nog avvisat bra många fler pundare och alkisar som tigger cigg/sprit än vad jag avvisat zigenska tiggare som vill ha mina pengar.

Jag förstår inte problemet. Är en människa jobbig och jävlig så vill man väl bli av med den? Förbannade "antirasister" som försöker se rasism i allting. Ni är de verkliga rasisterna, inser ni väl?
Citera
2015-06-13, 23:24
Medlem
TheDarkCats avatar
Det är absolut inte okej. men jag säger att därför folk gör det är därför folk är less svenska folket vill att rumänien ska ta hand om sina egna medborgare. Vilket jag tycker. men skulle inte kunna göra något sådant mot en tiggare.
Citera
2015-06-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Det är möjligt vi får se om någon törs träda fram. Det är lite intressant att ökningeń rätt väl sammanfaller med ökat hat på sociala medier. Kan vara så att det är lite samma folk, men som sagt jag vet inte ännu.
Text på en skärm har inget att göra med att köra över folk med moped. Herregud.
Citera
2015-06-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Text på en skärm har inget att göra med att köra över folk med moped. Herregud.
Blattarna som roar sig med detta hänger sannolikt inte på Flashback.
Citera
2015-06-14, 14:25
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag skriker åt tiggare ibland. Har "råkat" fimpa i ens mugg en gång på fyllan också. Men jag behandlar inte tiggare på något värre sätt än jag behandlar andra människor som trycker sig upp i ansiktet på mig och tjatar och stör. Jag ber dem dra åt helvete oavsett ursprung eller hudfärg. Jag har nog avvisat bra många fler pundare och alkisar som tigger cigg/sprit än vad jag avvisat zigenska tiggare som vill ha mina pengar.

Jag förstår inte problemet. Är en människa jobbig och jävlig så vill man väl bli av med den? Förbannade "antirasister" som försöker se rasism i allting. Ni är de verkliga rasisterna, inser ni väl?

Det är en sak att freda sin personliga zon, men att fimpa i en tiggares mugg? Även om det är på fyllan är det ett jävla patraskbeteende.
Citera
2015-06-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är en sak att freda sin personliga zon, men att fimpa i en tiggares mugg? Även om det är på fyllan är det ett jävla patraskbeteende.
En mugg i mitt ansikte är väldigt nära min personliga zon och efter någon minuts tjat orkade jag inte längre. Det fungerade mycket bättre än "get the fuck out of here" så jag är lite kluven. Patrask, javisst, men ack så effektivt.
Citera
2015-06-14, 14:34
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
En mugg i mitt ansikte är väldigt nära min personliga zon och efter någon minuts tjat orkade jag inte längre. Det fungerade mycket bättre än "get the fuck out of here" så jag är lite kluven. Patrask, javisst, men ack så effektivt.

Okej. Fick för mig att du gjorde det oprovocerat. Det sätter ju saken i en helt annan situation om det är en ihärdig tiggare som vägrar ta ett nej. Jag har själv aldrig varit med om att de är så närgångna.
Citera
2015-06-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Okej. Fick för mig att du gjorde det oprovocerat. Det sätter ju saken i en helt annan situation om det är en ihärdig tiggare som vägrar ta ett nej. Jag har själv aldrig varit med om att de är så närgångna.
Då skrev jag väl otydligt. De som bara sitter på sin plats och skramlar lite gör jag självklart ingenting emot. Det händer oftare och oftare att de tar sig in på uteserveringar och viftar med muggen när man sitter och äter mat eller dricker öl i gott sällskap och det är ju lite utav en glädjedödare...

Du får skatta dig lycklig som inte har så påträngande tiggare i ditt område.
Citera
2015-06-15, 01:30
Medlem
Jag känner stor tacksamhet för dem som går på tiggarna. Funderar på att göra det själv.
Citera
2015-06-15, 02:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.

Du har hört talas om extrema exempel.

Det vanligaste är att det handlar om revirstrider där gärningsmännen mycket ofta är just de som du kallar tiggare.

De vill få bort andra tiggare och gatuförsäljare. De vill få kontroll över gatorna där de tigger och över den välgörenhet som existerar i området. De kan därför attackera faktumförsäljare och människor som kommer för att hämta gratis bröd i församlingar och annat.

Din fråga är inte intressant eftersom den inte handlar om vardagen på gatan.

Mitt råd är att du ställer dig på ett torg i någon stad i närheten och tar en titt på vad som händer under en vecka.

Gör du det slipper du skriva frågor om något som inte är ett stort problem.
Citera
2015-06-16, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Det är inget svenskt beteende så varför ställer du frågan på ett svenskt forum?
Nej juste svensk beteende går ju ut på att klaga på flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in