2015-06-12, 09:02
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Funderingar: Har hon åkt med frivilligt med en annan moped/ eller motorcykel med hjälm på huvudet. De skulle kanske bara ta en provtur? Ung snygg charmig kille som är några år äldre och verkar stabil på styret. Kanske har de kört av vägen? Kanske krockat? Kanske har de i 200 km/h hunnit längre än vad vissa trott. Kanske en kund som brukar komma med motorcykel? Hoppas att någon tittat på den möjligheten?

Bör det inte handla om två saknade personer då och inte bara en...?
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
Är det omöjligt att handsken blåst in i ladan i efterhand?

Vi har inte underlag för att ge svar på den frågan. En lätt handske som tappas på rätt ställe i förhållande till vindriktning och öppningen in i ladan kan möjligen blåsa in.

Vi vet bara att det blåste rejält men inte var i ladan handsken låg. Polisen har säkert tänk igenom allt det här.
Medlem
Citat:
Alltså ni som på allvar tror att föräldrarna skulle ligga bakom detta kan inte ha egna barn. Tror ni på fullaste allvar att någon skulle ha ihjäl sin egen dotter??? Jo jag vet att det hänt att föräldrar har dödat sina barn, men då har det funnits speciella omständigheter, vilket ingenting tyder på i detta fallet.

Om pappan var hemma 18:23 när SMS:et skickades (och det bör polien kunna ta reda på), och Lisa som planerat började åka hemåt, borde mopeden inte ha stått kvar vid cafeet. Vad pappan gjorde mellan 18:23 och tills han larmade polisen känns inte viktigt, alla tider är rimliga. Det skulle ha tagit minst 45 min att åka moped den sträckan, ingen bör ha börjat undra förrän runt 19:30. När man undrat drygt en halvtimme och mobilen inte svarar tar man bilen och åker för att leta. Eftersom man letar kör man lungt. Vi 21 kommer man fram till cafeet och hittar mopeden med nyckel i. Därefter larmas polisen. Pappan känns inte misstänkt.
2015-06-12, 09:03
Medlem
Burtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Funderingar: Har hon åkt med frivilligt med en annan moped/ eller motorcykel med hjälm på huvudet. De skulle kanske bara ta en provtur? Ung snygg charmig kille som är några år äldre och verkar stabil på styret. Kanske har de kört av vägen? Kanske krockat? Kanske har de i 200 km/h hunnit längre än vad vissa trott. Kanske en kund som brukar komma med motorcykel? Hoppas att någon tittat på den möjligheten?

Jag tror inte på någon av alla de teorier om att hon frivilligt skulle ha följt med någon. Varför skulle hon då smsat pappan för att säga att "hon åker nu" så att han vet ungefär när hon ska komma hem. När hon då inte kommer hem på utsatt tid blir ju pappan såklart misstänksam. Hade hon istället skrivit "jag kan svänger förbi en kompis" hade hon ju kunnat försvinna i 10 timmar innan han började undra. Dessutom, varför skulle hon lämna nycklen i mopeden?

Nej hon har inte följt med någon snygg kille i dennes bil/mc på en lusttur.
2015-06-12, 09:03
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Kan någon ta sig 5 min och skriva en liten sammanfattning om vad som hänt under gårkvällen samt natten?

Det går inte hänga med i tråden då det går alldeles för fort.

Vad är det för "kusligt fynd" två unga kvinnor hittade? (Teorier tänker jag eftersom att de ej gått ut med vad de hittat)
Jag har löst något om sedlar, vad är de om?

Tack på förhand.

Angående det "kusliga fyndet" har det så vitt jag vet inte bekräftats av polisen. Man bör ta alla uppgifter med en nypa salt i det här läget. Det ligger i sakens natur att personer vill knyta alla fynd till den försvunna. Ett dött djur, ett par kondomer eller nåt annat som sticker ut får fantasin att springa iväg.

Därmed inte sagt att fyndet är ointressant. Jag vill gärna veta vad det rör sig om.
2015-06-12, 09:04
Medlem
remixutoheavens avatar
Detta är ett väldigt intressant fall må jag säga, och ett kusligt sådant.

Jag tror att GM och LH känner varandra något smått, kan vara någon ytlig bekant till familjen exempelvis. Varför jag tror det är för att det inte finns några tydliga bevis på att det har varit någon strid eller motstånd på själva platsen.

Alltså tror jag att de träffades eller stötte på varandra när LH var vid sin moped och förbredde sig för sin hemfärd. De började prata och sedan ledde det ena till det andra.

Själva förloppet om vad som hänt henne har jag ingen aning om, kan möjligvis vara så att hon blev överfallen och sedan bortförd eller att GM lurade in henne i bilen i tron om att GM skulle köra hem henne. Ja, det finns väldigt många olika teorier som florerar i min skalle.

Tror med största sannolikhet att hon är, tvyärr, mördad och blivit våldtagen. Men jag hoppas innerligt att sådan inte är fallet. Dock om man kollar statistiken och tidigare fall så vissar det en väldigt tråkig bild. Men man ska inte ge upp!
Senast redigerad av remixutoheaven 2015-06-12 kl. 09:14.
2015-06-12, 09:04
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burton
Jag tror inte på någon av alla de teorier om att hon frivilligt skulle ha följt med någon. Varför skulle hon då smsat pappan för att säga att "hon åker nu" så att han vet ungefär när hon ska komma hem. När hon då inte kommer hem på utsatt tid blir ju pappan såklart misstänksam. Hade hon istället skrivit "jag kan svänger förbi en kompis" hade hon ju kunnat försvinna i 10 timmar innan han började undra. Dessutom, varför skulle hon lämna nycklen i mopeden?

Nej hon har inte följt med någon snygg kille i dennes bil/mc på en lusttur.

Precis! och varför skulle hon lämna nycklarna i tändningen och sina tillhörigheter på platsen.
stämmer inte alls.
2015-06-12, 09:05
Medlem
Jag hoppas att hon hittas och fortfarande lever. Det här är fruktansvärt. Jag håller också med om att det här inte är en typ av brott som vem som helst bara impulsivt begår. Om hon förts bort i ett fordon finns ingen kropp i närheten att hitta och det är inte ett typiskt anhörig/pojkvän-brott att tvinga med sig tonåringar i sin bil/lastbil. Är det någon som vet vem som var Anders Eklunds medhjälpare vid våldtäkten i Ängelholm? Var det en kollega, också lastbilschaufför? Vem hälsade Anders Eklund på i Ängelholm för att festa vid det tillfället? Kan det funnits två lastbilschaufförer med samma läggning? Någon sjuk människa hjälpte ju honom vid minst ett tillfälle, enligt offret. Jag tror inte den kvinnan ljuger, för om hon gjort det skulle hon ju berättat ungefär samma historia som det hon kunde läsa om i pressen. Det här sticker ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullamig
Är det någon som vet underlaget i ladan? Skulle hjulspår ha setts för att det inte är vanligt förekommande i ladan? Och skulle en bil kunna stått parkerad där utan att den sågs från vägen?

I ladan? Det från vad jag sett i Expressens livesändning en stor jävla grävmaskin i ladan som dessutom grävt stora gropar i marken direkt innanför ladans entré, så ingen bil kommer in där. Bakom ladan kan däremot en bil stått parkerad.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Detta är ett väldigt intressant fall må jag säga, och ett kusligt sådant.

Jag tror att GM och LH känner varandra något smått, kan vara någon ytlig bekant till familjen exempelvis. Varför jag tror det är för att det inte finns några tydliga bevis på att det har varit någon strid eller motstånd på själva platsen.

Alltså tror jag att de träffades eller stötte på varandra när LH var vid sin moped och förbredde sig för hemfärden.

Om de har någon slags relation vilket jag INTE tror så finns GM i hennes snapchat konversation!
2015-06-12, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om pappan var hemma 18:23 när SMS:et skickades (och det bör polien kunna ta reda på), och Lisa som planerat började åka hemåt, borde mopeden inte ha stått kvar vid cafeet. Vad pappan gjorde mellan 18:23 och tills han larmade polisen känns inte viktigt, alla tider är rimliga. Det skulle ha tagit minst 45 min att åka moped den sträckan, ingen bör ha börjat undra förrän runt 19:30. När man undrat drygt en halvtimme och mobilen inte svarar tar man bilen och åker för att leta. Eftersom man letar kör man lungt. Vi 21 kommer man fram till cafeet och hittar mopeden med nyckel i. Därefter larmas polisen. Pappan känns inte misstänkt.

och om pappan inte var hemma? var fanns mamman? Är det bekräftat att dom verkligen befann sig hemma tillsammans under hela tidsperioden eller är det bara en trådsanning?
2015-06-12, 09:07
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men det förutsätter ju att pappan inte visste vad som hade hänt och befanns sig hemma. Om han istället befann sig vid Lisas jobb när hon slutade så finns det en lucka på några timmar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in