Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
Man skall inte underskatta polisens spaningsarbete, de vet garanterat mycket mer än vad vi på FB vet.

Jepp. Det virker dessutom som om många i denne tråden tror at det enda polisarbetet som blir gjort i saken er dom som er synliga på TV.

Det er selvfølgelig b*llsh*t, det er många som jobbar med ting som avhör og på 'kontor' för att organisera ting som tips, alibi, fynd osv. i databaser for att lettare se sammanhanger +++. Polisen man ser på TV er kun en liten del av totalen.

Denna tråden har vel inte tillfört något som helst av värde - den er kun ren underhållning der sofadetektiver kommer med udda teorier och banala frågor och förslag av typ 'har polisen snackat med mammaen' eller 'dom borde checka hennes telefonhistorik - som om polisen er 5-åriga ungar som knapt nok kan kle på seg själv.

2015-06-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om pappan var hemma 18:23 när SMS:et skickades (och det bör polien kunna ta reda på), och Lisa som planerat började åka hemåt, borde mopeden inte ha stått kvar vid cafeet. Vad pappan gjorde mellan 18:23 och tills han larmade polisen känns inte viktigt, alla tider är rimliga. Det skulle ha tagit minst 45 min att åka moped den sträckan, ingen bör ha börjat undra förrän runt 19:30. När man undrat drygt en halvtimme och mobilen inte svarar tar man bilen och åker för att leta. Eftersom man letar kör man lungt. Vi 21 kommer man fram till cafeet och hittar mopeden med nyckel i. Därefter larmas polisen. Pappan känns inte misstänkt.

Det kan självklart stämma. Men det kan också inte stämma, ingen bevisning mot detta har, mig veterligen, redovisats.
Känns väldigt respektlös att prata om nära anhöriga som teorier i deras fruktansvärda situation. Men eftersom det inte är annat än teorier är ju den ändå intressant eftersom den rent logiskt skulle förklara en hel del.
2015-06-12, 09:09
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Håller med här. Finns det något rimligt motiv till varför föräldrarna skulle kunna ligga bakom försvinnandet? Jag kommer inte på ett enda.

Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Svårt att säga när man inte känner familjen? Att ens spekulera i det som OM man kände dem är ju lite sinnessjukt

Jag tänkte mer generellt. Varför skulle valfri förälder vilja ha ihjäl sin 17-åriga dotter?
2015-06-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och om pappan inte var hemma? var fanns mamman? Är det bekräftat att dom verkligen befann sig hemma tillsammans under hela tidsperioden eller är det bara en trådsanning?

Media har inte släppt några uppgifter om föräldrarnas alibi, vi kan bara anta att de har ett eftersom ingen utav dem sitter anhållna. Vi måste alltså förlita oss på att polisen inte är helt jävla dumma i huvudet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burton
Trodde du menade sökfunktionen på Facebook. Men lär dig istället att använda sökfunktionen här ordentligt. En sökning på "Hitta Lisa Holm" på inlägg i denna tråden genererar precis det du söker efter.
Tyvärr har du fel! Har precis gjort så och det finns inget inlägg som förklarar varför sidan är borta! Hade ni svarat mig direkt istället för att mala på och spamma tråden om en sökning om ej fungerar, hade tråden inte behövt bli onödigt lång pga av ert trams att vägra ge ett enkelt svar på något som ni uppenbarligen vet. Hade varit betydligt smidigare att länka till ett inlägg alternativt ge ett kort enkelt svar!!
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20150612090955-217.10.98.54.jpg

Intressanta vattendrag som definitivt måste sökas igenom!
2015-06-12, 09:11
Medlem
Spekulerar som alla andra, ser två scenarios:

1. Lisa är långt ifrån GP, bortrövad av någon kanske likt Ted Bundy stil.

2. Lisa befinner sig mycket nära GP i något för värmekamera, hundar eller människors förmåga att inte enkelt få upp spår.

Oavsett scenario hoppas jag detta slutar lyckligt, att Lisa lever och det inte är en "Ted Bundy" hon råkat ut för!
Senast redigerad av CalleDussin 2015-06-12 kl. 09:13.
2015-06-12, 09:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
En söt häst tjej var hon ju knappast
Nej, men jag fattar hur du menar och jag resonerar inte av känslor utan av logik enligt mig.
Självklart ska man inte stänga några dörrar men man måste ju också se till historik och statistik.
Det kanske kan vara så som du säger, MEN:

*Då hade kroppen hittats i närheten
*Det hade funnits blod eller liknande på platsen
*skador på bilen o.s.v.

Sedan mång andra anledningar till att det inte är hennes kollegor.
Men jag hoppas vi får svaren snart så vi vet vad som hänt och vem som ligger bakom.
Men mest av allt för familjens skull!

Söt eller inte, du vet vad jag menar.

Mig veterligen så har caféet inte varit avspärrat och föremål för en grundlig teknisk undersökning, inte märkligt alls att man inte har kunnat hitta blod eller annat i så fall. Dessutom, dammen vid caféet är väl inte heller grundligt genomsökt, eller?

Jag menar bara, det är för tidigt att avfärda arbetskamraterna om man tittar på vad vi känner till.

EDIT;Av vilken anledning tömdes containern igår kväll tror du? Varför gjordes det inte inledningsvis? Hur tror du att polisen tänker, varför blev containern intressant helt plötsligt?
Senast redigerad av OY 2015-06-12 kl. 09:17.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tyvärr har du fel! Har precis gjort så och det finns inget inlägg som förklarar varför sidan är borta!

Her: https://www.flashback.org/sok/%22Hitta+Lisa+Holm%22?t=2579335

Treff nummer 4 ovenfra.

Medlem
Utifrån nuvarande situation och hur långt det har gått. Hur stor är chanson att hon kommer hittas alls?
2015-06-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Jag tänkte mer generellt. Varför skulle valfri förälder vilja ha ihjäl sin 17-åriga dotter?

Livförsäkring kanske men det har nog polisen stenkoll på
2015-06-12, 09:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Detta är ett väldigt intressant fall må jag säga, och ett kusligt sådant.

Jag tror att GM och LH känner varandra något smått, kan vara någon ytlig bekant till familjen exempelvis. Varför jag tror det är för att det inte finns några tydliga bevis på att det har varit någon strid eller motstånd på själva platsen.

Alltså tror jag att de träffades eller stötte på varandra när LH var vid sin moped och förbredde sig för hemfärden.

Håller med,tror dock inte GM bara dök upp av en slump utan det kan vara någon som LH haft kontakt med via nätet,dom kan ha chattat med varandra dagen innan och pratat om dittern och datten LH nämnde för GM att hon skulle arbeta dagen där på,när hon slutade osv.
LH'S dator har väl polisen tittat på förmodar jag,men inte hennes mobil,många använder idag mobilen som ett substitut för datorn.
Men det som stör mig är prylarna som hittats,känslan är att dom är utplacerade av någon anledning.
Senast redigerad av 2big4you 2015-06-12 kl. 09:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in