Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 08:46
Medlem
Burtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenbengt
Finns det möjligtvis någon "gödseldamm"/gödselstack på gården? Dags att kolla dom?

Jag jobbar själv med lik och vet att ligger man avliden, i denna värme i 5 dagar känns det på lukten ganska direkt, och hundarna borde fått spår. Min teori är att hon lever. Men vart?

Detta har SJÄLVKLART redan undersökts av polisen, och ja det har rapporterats.
2015-06-12, 08:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Att man skulle köra ihjäl någon i 10 km/h utan en droppe blodvite med mera kvar på plats låter otroligt. För att inte nämna sedan ge sig ut och sprida massa personliga tillhörigheter över land och rike.
Hon hade sannolikt även hjälm på sig, så det känns inte troligt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jaha, men om polisen redan kollat allting så kan vi ju stänga ner den här tråden.. eller du menar att tråden finns för att diskutera utomjordingspåret medan man får inte diskutera sånt som är mest logiskt? Det är ju för bövelen bara jag och några få andra som inte flyger iväg med tankarna och istället försöker resonera logiskt och mest sannolikt.

All information som finns i tråden har media gått ut med, så ja, tråden har inte tillfört ett jota faktiskt.
Medlem
whateverwhats avatar
Är ändå tack vare handsken inne på att GM haft en bil i ladan..
Säg att han knockat BO, buntat ihop henne och släpat in henne i ladan för att lägga henne i bilen..

Tagit en repa med hennes moped och spridit ut hennes tillhörigheter för att förvilla och sedan ställt tillbaka mopeden, för att sedan åka iväg med bilen, dit han nu skulle..

Långsökt och lite väl kalkylerat kanske..
2015-06-12, 08:48
Medlem
Alltså ni som på allvar tror att föräldrarna skulle ligga bakom detta kan inte ha egna barn. Tror ni på fullaste allvar att någon skulle ha ihjäl sin egen dotter??? Jo jag vet att det hänt att föräldrar har dödat sina barn, men då har det funnits speciella omständigheter, vilket ingenting tyder på i detta fallet.

Allt i det här fallet tyder ju på Anders Eklund copycat
2015-06-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
All information som finns i tråden har media gått ut med, så ja, tråden har inte tillfört ett jota faktiskt.

hmm.. haha.. hur f-n svarar jag på det där? Du har tyvärr rätt.
2015-06-12, 08:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverwhat
Är ändå tack vare handsken inne på att GM haft en bil i ladan..
Säg att han knockat BO, buntat ihop henne och släpat in henne i ladan för att lägga henne i bilen..

Tagit en repa med hennes moped och spridit ut hennes tillhörigheter för att förvilla och sedan ställt tillbaka mopeden, för att sedan åka iväg med bilen, dit han nu skulle..

Långsökt och lite väl kalkylerat kanske..
Fast en ganska bra teori ändå.
2015-06-12, 08:50
Medlem
justdoit1337s avatar
Något nytt om de senaste föremålen som hittades igår? Inte sett nåt om några nya föremål sedan ringen..
2015-06-12, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burton
Detta har SJÄLVKLART redan undersökts av polisen, och ja det har rapporterats.

Alla gödselbrunnar och många andra brunnar tömdes i måndags.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Jag tror folk här blir väldigt förblindade av alla teorier och spekulationer.
Det är inte troligt att det är kollegorna överhuvudtaget av flera olika anledningar.
Att frakta en död kropp och sedan göra sig av med en död människa är inte något alla människor är kapabla till och knappast två unga flickor! Och som någon skrev att sedan sitta i intervjuer och svara på frågor och efter en sådan händelse klara av att ljuga för media & polis.

Det krävs ett mycket speciellt psyke för att hantera en död kropp och framförallt om personen själv ligger bakom anledningen till att personen är död! men att gömma kroppen, göra sig av med bevis material och utan att bryta ihop är knappast troligt för två unga flickor!

Återigen att döda/mörda en person och sedan dumpa och hantera en död människa är inget som alla människor är kapabla till oh det krävs ett speciellt psyke! så vi kan släppa : kollegorna!

Du får gärna släppa dem, personligen så ser jag inget skäl att inte hålla alla dörrar öppna mot bakgrund av vad som är känt för allmänheten. Därmed inte sagt att de har med saken att göra, dock kan de ha det, det är vad saken handlar om. Du resonerar med känsloargument som utgångspunkt tror jag, jag gör inte det.

Alla människor är förmodligen inte kapabla, problemet är att vi inte vet vilka som är det. Vem hade trott att en liten söt hästtjej skulle kunna mörda och stycka en rival.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit1337
Något nytt om de senaste föremålen som hittades igår? Inte sett nåt om några nya föremål sedan ringen..

Det är ganska dött på den fronten. Polisen är tysta gällande fynden.
Medlem
louderthanbombss avatar
Kan någon ta sig 5 min och skriva en liten sammanfattning om vad som hänt under gårkvällen samt natten?

Det går inte hänga med i tråden då det går alldeles för fort.

Vad är det för "kusligt fynd" två unga kvinnor hittade? (Teorier tänker jag eftersom att de ej gått ut med vad de hittat)
Jag har löst något om sedlar, vad är de om?

Tack på förhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in