Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 08:42
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns en lojalitetsaspet, grupptillhörighet. Lisa var hyfsat ny på jobbet, i te särskilt otroligt att de andra tjejerna var sammansvetsade väninnor som skulle kunna ställa upp för varandra.

Jag tror folk här blir väldigt förblindade av alla teorier och spekulationer.
Det är inte troligt att det är kollegorna överhuvudtaget av flera olika anledningar.
Att frakta en död kropp och sedan göra sig av med en död människa är inte något alla människor är kapabla till och knappast två unga flickor! Och som någon skrev att sedan sitta i intervjuer och svara på frågor och efter en sådan händelse klara av att ljuga för media & polis.

Det krävs ett mycket speciellt psyke för att hantera en död kropp och framförallt om personen själv ligger bakom anledningen till att personen är död! men att gömma kroppen, göra sig av med bevis material och utan att bryta ihop är knappast troligt för två unga flickor!

Återigen att döda/mörda en person och sedan dumpa och hantera en död människa är inget som alla människor är kapabla till och det krävs ett speciellt psyke! så vi kan släppa : kollegorna!
Senast redigerad av OnlyHate 2015-06-12 kl. 08:48.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nej, men hon gjorde i alla fall något annat än normalt eftersom hon just denna dagen inte skjutsade Lisa. Att Lisa skickade SMS till sin pappa istället för sin mamman tyder också på att mamman befann sig någon annanstans än hemma.

Hahaha shit vad du flyger iväg med dina tankar. Du tror inte att polisen redan har kollat detta? Det är fan fullt normalt att en 17 åring kör sin moped till sitt sommarjobb, själv pendlade jag från 13 års ålder. Men det är väl en omöjlighet för dagens arbetslösa ungdom att förstå, kanske
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Fick ett intressant PM av en nyreggad användare med en teori:

Lisa Holm
Tjena
Nyreggad så kan inte posta i Lisa Holm tråden. Detta är dock en teori ang kollegorna

Teorin:
Lisa går till ladan för att hänga nyckeln. När hon går runt husknuten backar precis kollegorna runt bilen för att köra iväg och pang de kör av en olyckshändelse över henne och dödar henne. När de märker att hon är död får de panik och tar in henne i bilen för att åka och gömma kroppen. För att de inte ska bli förföljda slår de sönder mobilen och kastar ut hennes grejer. Sen kör de till en okänd plats och dumpar kroppen

Konstigare saker har hänt

Posta gärna i tråden.

Hade gött!

Att den andra kollegan skulle täcka upp ett dråp som föraren av misstag begått känns väldigt långsökt..
2015-06-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutan123
Det har säkert polisen kollat upp. Men med tanke på att hon försvann vid ladan och dom arbetar nära kafét: Är det möjligt att det är någon av dessa gästarbetare som tagit henne?

Det är naturligtvis något som borde, och förhoppningsvis har, kontrollerats, men inget jag kan dra mig till minnes att jag läst om. Dock har jag inte läst nära inpå allting om fallet.
2015-06-12, 08:43
Medlem
Johan_08s avatar
Intressant vore om man visste mer om mobilen innan 18-tiden.

Använde hon sin mobil på jobbet? Har hon laddat sin mobil under dagen?

Har hon t.ex en iphone så brukar det ju alltid finnas en laddare tillgänglig.

Har hon då regelbundet laddat den så att hon faktiskt hade batteri kvar så kan man ju nästan utgå från att hon blivit tvingad till att skicka smset och stänga av luren eller att någon annan gjorde det.

Har hon en iphone, pillat på den under dagen och inte laddat den så har hon troligen skrivit det själv då batterierna ryker ganska fort på dessa mobiler.
2015-06-12, 08:44
Medlem
Läggs det inte lite för mycket vikt på vanten i ladan?
-http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Citat:
Och det senare av fynden, handsken, hittade godsägaren själv när han i tisdags besökte sin ladugårdsbyggnad mittemot kaféet där Lisa jobbar, berättar P4 Skaraborg.
– Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson till radiokanalen

En privat person hittar handsken "helt plötsligt" i ladan undertisdagen, nu har jag inte hittat underlag men jag antar att polisen bör ha kikat i ladan innan tisdagen själva?

Är det omöjligt att handsken blåst in i ladan i efterhand?
Medlem
bittermandels avatar
"Polisen tredubblar sitt sökområde"
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Hur vet du att han syftar på dammen vid herrgården? Gubben berättade ju att han känner till området sen han var liten och de brukade cykla dit. Låter mer som att han försöker berätta om en damm som ligger mindre synligt till? Varför skulle han annars påpeka att han känner till området bra sen han var barn, eller övertänker jag detta?

Det vet jag inte, det var så jag uppfattade vittnet då han stod på en grusväg nära en polisavspärrning och menade att just den vägen gick till dammen. Jag kan ha fel, men hittar ingen annan damm om man följer de aktuella vägarna som var avspärrade vid tillfället.
2015-06-12, 08:45
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Man måste någonstans hylla polisens arbete.
En tjej försvinner mitt på ljusaste dagen. 100 personer förhörs, mängder med fynd hittas, tipsen trillar in men dom vet fortfarande inte alls vad som har hänt.
Bra där...

Jävligt lätt för dig att sitta tryggt bakom din skärm ock kritisera polisens arbete. Har du några revolutionerande förslag på hur de kan snabba på processen? Ett fall som detta är extremt känsligt och svårhanterligt, speciellt med tanke på omständigheterna (ute på vischan, väldigt mycket natur, inga vittnen, GM verkar veta vad han/hon/de sysslat med osv osv).
2015-06-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Hahaha shit vad du flyger iväg med dina tankar. Du tror inte att polisen redan har kollat detta? Det är fan fullt normalt att en 17 åring kör sin moped till sitt sommarjobb, själv pendlade jag från 13 års ålder. Men det är väl en omöjlighet för dagens arbetslösa ungdom att förstå, kanske

Jaha, men om polisen redan kollat allting så kan vi ju stänga ner den här tråden.. eller du menar att tråden finns för att diskutera utomjordingspåret medan man får inte diskutera sånt som är mest logiskt? Det är ju för bövelen bara jag och några få andra som inte flyger iväg med tankarna och istället försöker resonera logiskt och mest sannolikt.
2015-06-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtlenumber556
Att den andra kollegan skulle täcka upp ett dråp som föraren av misstag begått känns väldigt långsökt..

Att man skulle köra ihjäl någon i 10 km/h utan en droppe blodvite med mera kvar på plats låter otroligt. För att inte nämna sedan ge sig ut och sprida massa personliga tillhörigheter över land och rike.
2015-06-12, 08:46
Medlem
Är det bekräftat att BO verkligen satt på mopeden och skickade SMS? (antar att det inte är det)

Kan inget om mopeder men verkar det inte otroligt att mopeden verkligen skulle stå upp om GM tagit henne från mopeden? Det jag tänker är att om hon satt på mopeden när GM kom verkar någon form av hot rimligt (kniv mot strupen etc.) annars borde väl moppen vält? Eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in