Jag tycker att flertalet ska ska lugna ner sig och inte påstå att den och den har rövat bort eller mördat LH. Än har ingen kropp hittats eller blodspår. Än finns inte ett enda bevis (vad vi i tråden vet) som pekar mot en enda människa - närstående eller okänd. Tänk er för innan ni pekar ut någon när vi inte vet att det skett ett mord än. JV som är helt oskyldig har blivit uthängd. Just nu kan jag inte hålla reda på hur många andra som pekats ut. Expojkvännen som är ung och haft (har) känslor för henne blir om och om igen utpekad fast han har alibi. Sätter in i han situation att bli uthängd om och om igen av folk som inte orkar söka i tråden. Han är med all säkerhet orolig för henne och har det nog jobbigt som det är...
Peka inte ut andra människor för ett mord som vi ännu inte vet skett och gör det inte på grunden att någon ser skyldig ut eller rör ögonen på ett visst sätt. De flesta som säger så har inte studerat beteendevetenskap, psykologi eller levt så länge att de har en stor erfarenhet av hur folk reagerar i stressituationer eller hur folk som begått svåra brott uppför sig.
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab
Väntas nya förhör med någon?
– Inte som jag vet just nu.
Källuppgifter till Aftonbladet säger att en misstänkt person hämtats in. Stämmer det?
– Det figurerar mycket rykten, men vi förhåller oss till traditionellt polisarbete och så löser vi saker och ting på det sättet i stället, säger Fuxborg.
Tidigare i veckan pekades en tidigare dömd man ut som särskilt intressant i utredningen. På torsdagen tillbakavisade polisen de uppgifterna.
– Det är många människor som blir oerhört sårade. Vi har förhört några av de som hängts ut och de har inte ett skit med det här att göra, säger Lars Johansson till SVT Nyheter.
Felaktigt utpekad
I sociala medier och i nätforum har en man felaktigt pekats ut för att ha koppling till Lisa Holms försvinnande.
– Det är tråkigt att den här ryktesspridningen förekommer men han har absolut ingenting med Lisas försvinnande att göra, säger Ulla Brehm, polisens presstalesperson, till SLA.