Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 08:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hörde ni på expressens livesändning att man sa att man inte har möjlighet att leta i vattensamlingarna?
Reportern hade frågat gällande den närmaste vattensamlingen i närheten av cafeet och då hade man sagt att man inte kunde leta där
Tänk om hon är dumpad där eller i någon annan damm i området och ingen kan leta där
2015-06-12, 08:22
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Varför skulle det låta mer logiskt? För att det blir mer likt något som kan hända i en film? Eller för att det blir ännu djupare konspirationsteori?

Därför att datumet visuellt stämmer överrens med titeln givetvis.

6+7 =blabla bla är mer konspiratoriskt än 13=13.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad är "ladan"? Hur används den? Har den något samband med cafeet?

Ladan, precis som hela gården, ägs av Arne Jönsson och hans fru (hon är från släkten Del Monte - konserver m.m.)
Medlem
Man måste någonstans hylla polisens arbete.
En tjej försvinner mitt på ljusaste dagen. 100 personer förhörs, mängder med fynd hittas, tipsen trillar in men dom vet fortfarande inte alls vad som har hänt.
Bra där...
2015-06-12, 08:23
Medlem
Clownsanitys avatar
Man såg hjulspår ned mot damm.

Den iakttagelsen är väldigt intressant. Har polisen hunnit söka av det området ännu, om inte, vad dröjer?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Ja det säger jag inget om, men att TVÅ flickor i den åldern skulle göra detta och som sagt sitta i tv och svara på frågor etc inte troligt.

Det finns en lojalitetsaspet, grupptillhörighet. Lisa var hyfsat ny på jobbet, i te särskilt otroligt att de andra tjejerna var sammansvetsade väninnor som skulle kunna ställa upp för varandra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hörde ni på expressens livesändning att man sa att man inte har möjlighet att leta i vattensamlingarna?
Reportern hade frågat gällande den närmaste vattensamlingen i närheten av cafeet och då hade man sagt att man inte kunde leta där
Tänk om hon är dumpad där eller i någon annan damm i området och ingen kan leta där

Förtydligade de om det är en möjlighet dom inte har på grund av brist på utrustning? A la häromåret då Sverige brann och regeringen sålt alla möjligheter till vattenbombning så utländska resurser fick flygas in.
2015-06-12, 08:24
Medlem
Dom kommer nu söka igenom dammar och vattendrag under dagen enligt expressen live,
2015-06-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Men varför kan dom inte göra det?! Jävla sopor säger jag bara.

Jag tror seriöst att hon ligger där.
2015-06-12, 08:25
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag följer tråden lite då och då, ibland kommer intressanta teorier men de avfärdas ganska omgående när man själv läst allt och lite där till..
Intressant att jag skrev att polisen borde igenom söka den gröna containern på baksidan igår vid 18 bläcket här i tråden. 2 timmar senare såg att Polisen har precis igenom sökt containern haha sjukt. Ren slump kanske?
Jag funderade på om GM använt sig av något fordom som passar in på landet miljö?, och någon form av släpp, där Lisa varit instängd i och på så sätt har hon bara kunnat slänga ut saker lite då och då för hjälpa polisen om flyktvägen??

De finns inge vittnen som sett något säger dem, eller så har dem sett något som faktiskt är så normalt för just den här miljön att dem inte lagt märke till de. Men ändå sticker ut ur normen av fordom..
Senast redigerad av Opilus5500 2015-06-12 kl. 08:30.
2015-06-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag känner till en ung tjej som mördade, styckade och dumpade för att sedan åka till jobbet och vara som vanligt, hände ganska nyligen.

Jo, det är troligt.

Sant!

Men hon bröt dock ihop senare samma kväll..
2015-06-12, 08:26
Medlem
anneyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Men herregud! Sluta nu med nyckeln i ladan teorin. Detta var en löst framkastad teori, men nu ser många det som en 100%-ig sanning att nyckeln förvarades i ladan...
Jävla svammel!

Tror att det där med nyckel i ladan är något som kom fram under gårkvällen. Fick alldeles för mig att den som skrev om det (omöjligt att hitta inlägget nu med allt spam) menade att det var caféägarinnan som hade berättat detta och att det var en "officiell uppgift". Jag har inte sett den uppgiften någon annanstans, men det innebär ju inte att det inte är sant. Men....som med allt annat som kommer fram som en sanning här så får man ta det med en nypa salt tills dess att det kommer från rätt håll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in