Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 08:07
Medlem
Snabel-as avatar
En Tazer är för övrigt väldigt lätt att få tag på.[/quote]

Ja det var inte så jag menade egentligen. Självklart går det få tag på en tazer om man vill. Men den är väl inte så vanligt att en tazer används vid överfall eller exempelvis misshandel. Jag tror nog mer på att hon blivit hotad, men tazer kan också vara ett tillvägagångssätt. Sitter på moppen, blir attackerad i nacken, ramlar ner, plocka upp henne och in i ett fordon.

Men det förklarar inte varför hennes saker är utspridda. Speciellt inte TT ( Tazerteorin) är väl egentligen inte mycket som gör när jag tänker efter.
2015-06-12, 08:08
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Det ska mycket till för att av misstag köra över någon.
Nej tyvärr inte.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Det ska mycket till för att av misstag köra över någon.

Ja ett skymt hörn och stress. Tjejerna har bråttom till bussen men kommer på att dom måste lämna nyckeln i ladan. Där står LH. Tjejerna kommer obetänksamt runt knuten med bilen och av ren otur står LH i vägen och blir påkörd. Tjejerna får panik och resten vet vi.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Fick ett intressant PM av en nyreggad användare med en teori:

Lisa Holm
Tjena
Nyreggad så kan inte posta i Lisa Holm tråden. Detta är dock en teori ang kollegorna

Teorin:
Lisa går till ladan för att hänga nyckeln. När hon går runt husknuten backar precis kollegorna runt bilen för att köra iväg och pang de kör av en olyckshändelse över henne och dödar henne. När de märker att hon är död får de panik och tar in henne i bilen för att åka och gömma kroppen. För att de inte ska bli förföljda slår de sönder mobilen och kastar ut hennes grejer. Sen kör de till en okänd plats och dumpar kroppen

Konstigare saker har hänt

Posta gärna i tråden.

Hade gött!

De hade bråttom till bussen så varför inte, en rivstart runt husknuten. Borde finnas spår på bilen i så fall. Hur som helst, R bil borde vara undersökt vid det här laget tycker jag.
2015-06-12, 08:09
Medlem
Men herregud! Sluta nu med nyckeln i ladan teorin. Detta var en löst framkastad teori, men nu ser många det som en 100%-ig sanning att nyckeln förvarades i ladan...
Jävla svammel!
2015-06-12, 08:10
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ja ett skymt hörn och stress. Tjejerna har bråttom till bussen men kommer på att dom måste lämna nyckeln i ladan. Där står LH. Tjejerna kommer obetänksamt runt knuten med bilen och av ren otur står LH i vägen och blir påkörd. Tjejerna får panik och resten vet vi.
Det är skillnad på påkörd och överkörd. Det sista krävs att man hamnar under bilens hjul. Påkörd kan hon säkert ha blivit, men jag vidhåller inte den teorin särskilt högt.
Medlem
Citat:
Precis! Sedan ringer de caféägarinnan och talar om vad som hänt. Hon bestämmer sig för att beskydda dem genom att berätta att en skum person befann sig på caféet under lördagen. Detta är då inte sanningen, vilket kan styrkas genom detta uttalande:
Citat:
Uppgiften om att en person skulle betett sig konstigt på kaféet i lördags känner polisen till.

– Men vi vet i dag inte var uppgiften kommer ifrån. Ingen som vi har förhört känner till händelsen.
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Men herregud! Sluta nu med nyckeln i ladan teorin. Detta var en löst framkastad teori, men nu ser många det som en 100%-ig sanning att nyckeln förvarades i ladan...
Jävla svammel!
Faktum kvarstår att Lisa befunnit sig i ladan. Vem hon var med där inne, eller om hon var själv, vet vi inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabel-a
En Tazer är för övrigt väldigt lätt att få tag på.

Ja det var inte så jag menade egentligen. Självklart går det få tag på en tazer om man vill. Men den är väl inte så vanligt att en tazer används vid överfall eller exempelvis misshandel. Jag tror nog mer på att hon blivit hotad, men tazer kan också vara ett tillvägagångssätt. Sitter på moppen, blir attackerad i nacken, ramlar ner, plocka upp henne och in i ett fordon.

Men det förklarar inte varför hennes saker är utspridda. Speciellt inte TT ( Tazerteorin) är väl egentligen inte mycket som gör när jag tänker efter.[/quote]

Nu är det ju så att dom tazers som är lätta att få tag på har inte såpass mycket kraft att slå ut en människa, brukar låta mycket men är oftast kina-skit utan så mycket kraft. Annars måste man nästan ha en polis-tazer och det känns ju inte jättelätt att få tag på.
2015-06-12, 08:11
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:

Det med nyckeln i ladan är inte bekräftat av någon, det är bara ett rykte som uppstod i tråden ju.
Medlem
Kolla tjejer i hennes ålder. tror det är ett svartsjukedrama...
Hon var för fin fick alla killar var trevlig hade gott ställt ja allt en 17 årig avundsjuk tjej "kompis" också ville ha /vara.
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade bråttom till bussen så varför inte, en rivstart runt husknuten. Borde finnas spår på bilen i så fall. Hur som helst, R bil borde vara undersökt vid det här laget tycker jag.

Man får ju utgå från att polisen inte är helt inkompetenta även om många poliser är det.
Polisen har ju garanterat undersökt dessa teorier då de gör det av rutin då man alltid går igenom de sista personerna som sett offret i livet. Sedan att två unga flickor skulle klara av att frakta en död kropp och sedan dumpa och sedan sitta i tv och låsas som ingenting, Knappast troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in