Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 07:59
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Där har vi det! Det är en diabetiker som bragt henne om livet när han fick blodsokcerfall. Han könde att sockret började tryta och av en slump och tur så såg han kaféet och svängde in för att snabbt få i sig en bulle. Tyvärr så stängde LH precis butiken. Vi vet ju att diabetiker kan agera irrationellt. gM blir fullständigt rasande nör han inte får sin bulle och ja se resten vet vi...

Du behöver inte vara sarkastisk, det var ju inte så jag menade, är själv diabetiker och vet att min spruta kan orsaka koma och även dödsfall om man får i sig för mycket insulin. Tänkte bara att det kan vara ett enkelt sätt att få någon medvetslös på?
2015-06-12, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Saker som är lätta att identifiera på en kropp. Dyker liket upp om 10 år kan de va svårt att säga att det är hon, men har hon personliga tillhörigheter på sig blir de ju enklare.
det ser man på tandavtryck.... om tänderna sitter kvar.
2015-06-12, 08:02
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabel-a
Vad tror ni om en tazer? Allvarligt nu, om hon sitter på mopeden och är redo att åka. Hon har hjälm på sig. Svårt att komma åt huvudet /munnen. Nacken är ju exponerad och lättåtkomlig. Men det är ju inget vanligt vapen, men är man en sjuk människa av många slag så kan man säkerligen ha fått tag på en tazer.

Frågan är hur en tazer fungerar? Om man blir "bedövad" . Eller om man blir chockad och fortfarande kan röra på sig etc. Chockad lär man ju bli i vilket fall.

Anledningen till att jag tar upp är för att jag läst halva tråden och alls möjliga sorters teorier, och vapen, mer osannolik än den andra. Enligt min åsikt.

Inte omöjligt alls, vilka har tillgång till en tazer förutom de i tjänst?
Medlem
Snabel-as avatar
En Tazer är för övrigt väldigt lätt att få tag på.[/quote]

Ja det var inte så jag menade egebtlitrn
Medlem
Citat:
Uppgiften om att en person skulle betett sig konstigt på kaféet i lördags känner polisen till.

– Men vi vet i dag inte var uppgiften kommer ifrån. Ingen som vi har förhört känner till händelsen.

Är inte detta väldigt konstigt? Det var väl caféägaren som angav att en person skulle ha betett sig konstigt på platsen? Har de övriga besökarna inte bekräftat detta? Hur kan det komma sig?
2015-06-12, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
... gissar på att han tagit ut pengar någonstans innan från sitt egna bankkonto. Då kommer 500k lappar och 100 lappar ut som har spårnummer. Kolla upp det. ...

Det enda du skulle kunna utläsa med hjälp av serienumret är info om tillverkningen av sedeln, och det hjälper ju inte så mycket i det här fallet.
2015-06-12, 08:04
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Fick ett intressant PM av en nyreggad användare med en teori:

Lisa Holm
Tjena
Nyreggad så kan inte posta i Lisa Holm tråden. Detta är dock en teori ang kollegorna

Teorin:
Lisa går till ladan för att hänga nyckeln. När hon går runt husknuten backar precis kollegorna runt bilen för att köra iväg och pang de kör av en olyckshändelse över henne och dödar henne. När de märker att hon är död får de panik och tar in henne i bilen för att åka och gömma kroppen. För att de inte ska bli förföljda slår de sönder mobilen och kastar ut hennes grejer. Sen kör de till en okänd plats och dumpar kroppen

Konstigare saker har hänt

Posta gärna i tråden.

Hade gött!
2015-06-12, 08:05
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:

Lisa Holm
Tjena
Nyreggad så kan inte posta i Lisa Holm tråden. Detta är dock en teori ang kollegorna

Teorin:
Lisa går till ladan för att hänga nyckeln. När hon går runt husknuten backar precis kollegorna runt bilen för att köra iväg och pang de kör av en olyckshändelse över henne och dödar henne. När de märker att hon är död får de panik och tar in henne i bilen för att åka och gömma kroppen. För att de inte ska bli förföljda slår de sönder mobilen och kastar ut hennes grejer. Sen kör de till en okänd plats och dumpar kroppen

Posta gärna i tråden.

Hade gött!
Det ska mycket till för att av misstag köra över någon.
2015-06-12, 08:05
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Nej inte direkt......insulin har sin maxverkan runt 1 timme efter intag.

Tack för svaret!

Men är det så även för icke-diabetiker som redan från början har normala blodsockernivåer?
2015-06-12, 08:06
Medlem
Citat:
Då kommer 500k lappar och 100 lappar ut som har spårnummer. Kolla upp det.

Jag kan ha fel, men jag är ganska säker på att det inte går att spåra vilka sedlar som matats ut i varje bankomat. Dessutom är ju många sedlar i omlopp, så det behöver inte betyda någonting. Tjugor oh femtiolappar är ständigt i omlopp. Och därmed inte spårbara.

Fråga: Jag orkar inte läsa 100 sidor, så jag undrar, har "ladan" något samband med cafeet, hur långt är det emellan? Är det de två byggnaderna som syns sitta ihop på vissa bilder? Hur långt var det från cafeet till mopeden? Används ladan av cafeet, eller är det olika ägare/brukare?
2015-06-12, 08:06
Medlem
^^ Ja, det lät ju jävligt troligt. De backar runt en knut, backar över henne, missar moppen trots att nycklarna sitter i och hon antagligen stod precis vid den, lämnar inga spår. Sedan slänger de handsken i ladan? Och sedan stack de iväg och försökte gömma kroppen och mörka alltsammans istället för att ringa sjukhuset?
Senast redigerad av FranzIam 2015-06-12 kl. 08:09.
2015-06-12, 08:07
Medlem
Rewindings avatar
Citat:

Lisa Holm
Tjena

Teorin:

Posta gärna i tråden.

Hade gött!

Fanns många roliga teorier där våra högutbildade flashbackanvändare hade spenderat hela minuter med att analysera intervjuerna med kollegorna och helt klart fastställt att de var skyldiga, trots detta så är detta den klokaste teorin som har att göra med kollegorna.. vilket kanske talar för sig själv haha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in