Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 02:17
Medlem
Om man hittat delar av en hjälm så är det kanske inte så långsökt ändå att BO blivit ihjälkörd varpå bilföraren drabbats av panik. En hjälm är väl inte så lätt att få i delar? Krävs väl en väldans kraft för att få den trasig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Precis så, de hade antagligen aldrig hittat kroppen annars.

Har för övrigt för mig att den låg i en jordkällare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Är detta ett skämt eller? Vad försöker du påvisa?

Det som gör allt så jävla skumt är att nyckeln sitter i, hjälmen är borta och grejjerna är utspridda.
Fan kan dom inte hitta Lisa. Börjar bli otroligt störande.

Nej tror inte arbetarna är delaktiga, dom hade aldrig kunnat hålla de hemligt.

Är troligtvis någon enstöring som har tagit henne.

I sådana här fall önskar man ju nästan att man hade satelit inspelning.

Min gissning:

Någon har hållt koll på avstånd när dom åker, GM chansar att hon är kvar, förhindrar vägen med sin bil och frågat något, hon går fram, han tar tag i henne, in i bilen, sedan försöker hon fly, därav grejjerna utspridda, han får tag i henne igen, gissningsvis borde han ju ha slagit på henne duktigt, men inget blod hittat, så vette fan, men sedan åkt iväg med henne hem till sig där han sedan utför våldtäkt efter våldtäkt, efter uppståndelsen sedan väljer han att åka iväg och dumpa henne på söndagsnatt/måndagsnatt i någon skog långt bort.
Låter inte så dumt att inget blod hittas kan förklaras med att hon hade Hjälmen på huvudet när hon får ett hårt slag i huvudet allt blod blir då kvar i hjälmen därför är också hjälmen fortfarande borta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Fick ett PM från en användare om följande

Citera inte mig på det, jag är bara budbärare här.
Mycket Intressant.
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Fick ett PM från en användare om följande

Citera inte mig på det, jag är bara budbärare här.

Om det handlar om delar av hjälmen så handlar det sannolikt om en påkörning och en förare som inte vill ta konsekvenserna för sitt vårdslösa handlande och tagit med sig Lisa.

Är uppväxt på landsbygden och vet hur "rallyförare" tänker, inte mycket om någonting vanligtvis.
2015-06-12, 02:18
Medlem
Frognogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Blombergs säteri där godsägaren bor är ju från medeltiden. Kan innebära att det finns hemliga gånger där á la fritzl.

Definitivt. Säteriet sköts, likväl som markena av anställda alternativt hyresgästerna vad jag förstått. De torde också vara mkt kunniga om trakterna samt herrgården i sig. Vad är det för folk?

Sen är jag väl tveksam till att han skulle vara inblandad, men reagerade också på kommentaren att han omedelbart tog upp handsken.
2015-06-12, 02:19
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Okej, skulle du kunna länka mig till vart detta sägs. Har för mig det jag med nämligen från nån intervju jag hörde i Expressen TV tidigare idag.

Intervju med ägarinnan, Lena Svedung
https://skaraborgslanstidning.solidtango.com/video/oroliga-kollegar-samlades

Intervjun känns inte äkta. Det är något som stör mig.
Hon hoppar fram och tillbaks.
Jag tror inte Lena har ringt denna söndag.
2015-06-12, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Bortsett från att det har bekräftats att det legat en handske där, så vet man väl inte till 100 % säkerhet att BO befunnit sig där?

Nej absolut inte, men det leder oss till --> att den har blåst dit eller att GM har planterat handsken där. Båda dessa teorier är i praktiken högst osannolika.
2015-06-12, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt birthday.se bor det en kvinna på adressen med hans efternamn.

Ja AJ är gift med en sydamerikansk (?) kvinna som är 17 år yngre än honom själv. Kanske var hon inte tillräckligt ung för honom...
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om man hittat delar av en hjälm så är det kanske inte så långsökt ändå att BO blivit ihjälkörd varpå bilföraren drabbats av panik. En hjälm är väl inte så lätt att få i delar? Krävs väl en väldans kraft för att få den trasig?

Det är en sväng precis efter hennes arbetsplats. Är dessutom en rätt rak lång raksträcka framför henne, så hon har koll på trafiken. Man måste nästan köra 300km utan att hon ska kunna reagera på ljud och bild innan det är försent.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt birthday.se bor det en kvinna på adressen med hans efternamn.

Jo hans efternamn plus en massa namn med sydamerikansk klang.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
i englafallet låg ju kroppen väldigt långt från brottsplatsen

Om JV som sagt fortfarande är intressant, så vet jag ett ställe som kan vara väldigt intressant, men är han fortfarande intressant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in