Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Vem är denna godsägare?

A*ne J*n**on

=ö,ö,ss
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suomiroutsin
Fick en snilleblixt när jag läste ditt inlägg.. Tänk om det rör sig om en känd stalker som man undanhåller för att inte skrämma denne. Makes sense om fadern är så snabbt ute och polisen säger att det är ett "särskilt fall" då man vill hitta henne så snabbt som möjligt då stalkern är farlig.

Det kanske har varit lugnt ett tag och hon fick tillåtelse att åka själv till jobbet för första gången. Det smäller direkt, hade förklarat varför GM vet om att hon tar sig dit ensam.

Har läst flera hundra sidor i den här tråden och artiklar i alla stora, och en del små tidningar. Måste dock säga att din teori faktiskt verkar kunna stämma. Med försvunna personer brukar det väl vara ett 24-timmars fönster innan polisen blir intresserad och faktiskt börjar söka? Här börjar sökningen så fort föräldrarna gör en anmälan när hon bara har varit borta i tre timmar.

Det som talar mot är att i de senaste artiklarna har polisen gått ut med att man har pratat med 100 personer "utan resultat". Det behöver ju dock inte betyda något då de inte skulle gått ut med om de var någon på spåren utan att ha tillräckligt med bevis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Tackar! Har nu lagt till detta.

17:55 - 4:e kollegan lämnar platsen före de andra, tar mopeden som står bredvid Lisas
18:00 - Caféets ägare ringer och frågar personalen hur det har gått.

18:05 - Rebecka (R), Lowa (L) och Lisa står utanför dörren
18:06 - Lisa konstaterar att hon inte kan hjälpa med något mera idag, R och L låser dörren och går till bilen

18:10 - R och L har lämnat platsen
18:xx - Bussen går (vem vet när den går!?)

18:23 - Lisa sms:ar sin pappa
18:30 - Mobilen stängs av, batteriet tar slut, eller slås sönder

Caféägarinnan ringde inte 18.00 utan tidigare och då sa tjejerna att de snart var klara med städningen.
Medlem
Om det är en ring de har hittat kan ju en teori vara att GM slet av Lisas vänsterhandske för att se om hon var förlovad eller liknande eller ville se om hon hade någon ring på den handen. Dock oklart varför han skulle ha dumpat ringen på åkern istället för vid ladan i så fall.
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Jag misstänker att det är någon som skyddas, eller bara någon omständighet som skulle kunna vara lite allvarligare som kafeägaren eller personalen undanhåller. Det är något konstigt med att kafeet håller öppet och personalen tydligen är där och jobbar. Det känns för käckt och präktigt. Ger vibbar av konstig miljö där man håller en fasad och sopar saker under mattan.

Kanske en tidigare anställd som verkar "skum", kanske någon annan någon har en konflikt med. Behöver inte alls vara så att de tror att de skyddar en mördare men det kan förvirra bilden.

Konstigt också att handsken dök upp, varför hittades den inte tidigare om en så gammal man kunde hitta den? Nån han vill skydda, om så bara från en obehaglig misstanke?
2015-06-12, 01:37
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det man kan hänga upp sig som också nämnts att visst det är ute på landet men det är ingen ödemark och det ljust på tidiga kvällen. Att en sådan jakt skulle kunna fortgå med förmodligen Lisa skrika sig hes efter hjälp utan att enda själ lagt märke till detta låter extremt osannolikt. I så fall tyder det mer på utplacering eller att Lisa kanske varit medvetslös och GM burit henne och sakerna helt enkelt trillar ur fickorna.

Har jag också tänkt på. Jag skulle utesluta platsen bakom caféet som brottsplats, även om det är skyddat från insyn . Hon smsade från mopeden sen kom på att hon hade nycklar som skulle hängas upp i ladan. Hon går till ladan, hänger upp nycklar. Hon tar av en handske som hon håller mellan en armhåla för att svara på ett sms från en kompis/eller meddela något till en kompis. Halvvägs ut så blir hon överrumplad och blir medvetslös på plats.
Medlem
hestmots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddanzx
Någon som kikat sig in på kontoinnehavaren av klippet "13" på youtube? klickar du dig in på google+ kontot så har detta konto endast en vän? denna vän borde veta varför kontot heter "Lisa holm" och varför det är en tickande timer.?

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Jag tänkte även på detta:

http://www.ladda-upp.se/bilder/idqznickdztty/

finns det möjligtvis ett filmklipp till som tagits bort?
kan ju vara så att filmklipp #2 avslöjar något om vem denne youtubare är.

EDIT.

Och vem är denna Elv*r Velag*c (Vän med "Lisa Holm" på google+)
Samma ålder som Lisa, Bor i Trollhättan.. inte jätte långt ifrån brottsplats.
Senast redigerad av hestmot 2015-06-12 kl. 01:46.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Caféägarinnan ringde inte 18.00 utan tidigare och då sa tjejerna att de snart var klara med städningen.

Okej, skulle du kunna länka mig till vart detta sägs. Har för mig det jag med nämligen från nån intervju jag hörde i Expressen TV tidigare idag.
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Det skulle förklara de anhörigas tystnad i denna tråd.
Sjukt att ingen, inte ens en ytlig bekant har yttrat sig här i tråden (av de jag läst)

Men att detta skulle stämma finner jag troligt till ca 0,4%.

Varför skulle anhöriga sitta här och läsa? De går igenom något fruktansvärt hemskt just nu, och det sitta dom gör är väll ändå att sitta på flashback
2015-06-12, 01:38
Medlem
Nomad101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.

Men i en intervju säger dom att det var dom andra 2 tjejerna som låste.. då borde dom haft nyckeln och lämnat den..
Medlem
Att avfärda godsägaren med anledning av åldern är fel. Krävs inte mycket till insats för att utmanövrera en flicka som är 165 cm lång i en lada. Om det dessutom skulle vara han är det planerat mycket noga. Att avfärda godsägaren med motiven att han har mycket att förlora är också fel, han är 79 år, kanske vet att han inte har så lång tid kvar.

Är någon som har mycket god lokalkännedom, vilket han har. Dessutom är han mycket aktiv i sökandet och vill hjälpa är också en egenskap GM kan inta. Om jag har förstått det rätt så ligger hans herrgård en enslig grusväg i från ladan!?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghetti
Skulle vara intressant att veta om detta med sms:andet till pappan var en vanlig rutin inom familjen (på väg hem från kompis, fest, tidigare pojkvän, skola, ev tidigare jobb etc).
Om inte, varför sms:ade hon denna gång? Eller var det någon annan som gjorde det?

Har också tänkt på det och skulle onekligen vara intressant. Tyvärr kommer vi aldrig få reda på det men polisen har definitivt ställt de frågorna.

Rent teoretiskt kan hennes sms om att hon var påväg hem vara just pga någon rädsla. Om det har med att hon för första gången skulle åka hem från jobbet på sin moped (blåsigt, lång resväg, trött) eller att hon kände sig obekväm av något annat är omöjligt att svara på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in