Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 02:14
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Rebecka, Lowa och Lisa låser och larmar lokalen kring kl. 18.15 enligt ägarinnan i intervju i Expressen live TV. (Borde kollas upp orddentligt via larmets logg om det är möjligt. Polisen kan även kolla när flickornas mobiler byter sändare om man anser att tiderna är viktiga.)

Det som strider mot dessa uppgifter, och att de inte låst och lämnat tidigare. Är att bussen enligt uppgifter som en av kollegorna ska med, går 18:18-18:20 ungefär. Har svårt att se hur de ska ha hunnit till busstationen om de låste kring prick 18:15.

Om de inte ljuger, vilket jag ser som ännu mera otroligt.
2015-06-12, 02:15
Medlem
Mouchinos avatar
Tycker man bör titta närmare på dem i L.H:s omedelbara närhet, t.ex hennes arbetskollegor och kanske en viss person av det manliga könet? Kanske finns en förälskelse och blev denne nobbad eller avvisad? Lurpassade denne på L.H och inväntade tills hon blev ensam kvar? Behöver inte vara krångligare än så.

Någon som gått och burit på en inneboende ilska, åtrå, besvikelse och sedan i frustration och blint,rent raseri tagit det hen velat ha?
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantesspeak
Vad som inte stämmer in är placeringen av spåren/prylarna. Inga spår av kamp etc. Och att det var på landet, ja. Men som ändå är lika idylliskt för den våldtäktsman som väl tagit sig dit, som för de boende där!

Det ni pratar om ser jag inget konstigt i. Menar du att de skulle hört hennes skrik i en brummande bil på väg därifrån?

Jag håller med dig om att mycket inte stämmer, mycket är väldigt ologiskt. Men inte just det tidsupploppet ni pratar om. Fortfarande... Varför utgår ni från 18:10?

En misstänkt bil skulle många kunna vittna om. En kille sa att det var hård grund kring Caféet , men nog skulle man se om en bil rullade in på baksidan? . Ingen aning om vad 18:10 handlar om, då det enbart är ett yttrande från personal, och ingen fakta. Spåren är ganska självklara villospår. Finns ingen logik i det hela.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Man måste vara väldigt planerad och skicklig för att lämna 0 spår. Sprida ut är mycket lättare för en gärningsman för att försöka dölja eventuella viktiga spår eller för att fördröja polisens arbete. En psykopat som det mycket möjligt är som gjort något i detta fall skulle förmodligen tänkt på att försöka förvirra polisen genom att kasta sakerna hit och dit.

Tack, nu vet jag.

Har alltid undrat varför det alltid hittas mobiler, handskar,ringar och gud vet vad vid försvinnanden. Trodde det var bättre för GM om han plockade med sig allt
2015-06-12, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag tror inte ens att dem i det fallet hittade kroppen, utan att det istället var som så att dem lyckades knäcka Eklund och få honom att erkänna, varpå han berättade vart han gömt kroppen.
Precis så, de hade antagligen aldrig hittat kroppen annars.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Det behöver heller inte betyda att det skrevs och skickades direkt. Lisa kan ha skrivit hela eller delar runt 18:10. Då blir hon överfallen av någon som har sinnesnärvaro nog att skicka iväg SMS:et efter överfallet.
Inte särskilt troligt visserligen, men fullt möjligt.

Min teori är att inget har hänt Lisa innan hon skickade smset, om vi utgår från att det var hon som skickade det. Kan inte se att under hot kunna skicka ett sms helt skakig. Om hon nu skickade under hot, och kunde skriva, varför inte försöka få med något med "hjälp" eller vad som.

Inget flame nu. Bara en annan vinkel.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenu
Jag tror verkligen inte på teorin om godsägaren då det låter som en beck-film än något annat men när vi ändå spekulerar kan vi väl försöka få fram lite mer info om karln

gift? tidigare sysselsättning? hobby? barn? populär i bygden? ensling? kändis?

LH var väl ganska ny på jobbet. en person godsägaren inte stött på tidigare då hon inte bodde i närheten och börjat fattat tycke för? nej det känns återigen alldeles för mkt beck/wallander.....

Enligt birthday.se bor det en kvinna på adressen med hans efternamn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnatte112
Vill bara få reda på vad i hela helvete hon gjorde i ladan?!
Har försökt läst mig till nu vart hela nyckelhistorien kommer ifrån och de verkar komma från en person som gått med i skallgången med MP som säger att caféägaren har sagt att det är standard (vilket jag i sin tur tycker är väldigt märkligt, att hänga en nyckel till ett café i en tom lada som alla kan gå in i) men med andra ord så är alltså inte alls detta bekräftat ordentligt.

Kan hon ha blivit förd dit mot sin vilja av GM som kanske hade uppsåt till att våldta henne inne i ladan?
Isåfall varför skedde inte det, lyckades hon fly från GM väl inne i ladan?
Följdfråga, kan hon ha blivit våldtagen inne i ladan?? Är det isåfall rimligt att det inte alls finns några spår av en eventuell våldtäkt?

Kan hon frivilligt gått till ladan för att göra något? Isåfall vad skulle det kunna vara förutom nyckelteorin?

Kan hon ha sprungit in till ladan och gömt sig för en eventuell GM?

Eller är de som vissa påstår, att hon inte alls har varit i ladan utan att GM med flit har gått ut och planterat hennes tillhörigheter? (detta känns högst osannolikt)

Sista förslaget är ju att den har blåst dit men jag avblåser den teorin direkt.

Bortsett från att det har bekräftats att det legat en handske där, så vet man väl inte till 100 % säkerhet att BO befunnit sig där?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag tror inte ens att dem i det fallet hittade kroppen, utan att det istället var som så att dem lyckades knäcka Eklund och få honom att erkänna, varpå han berättade vart han gömt kroppen.

stämmer ..glömde tillägga det
2015-06-12, 02:17
Medlem
Denna Buss som Rebeck* säger att hon skulle köra Low* (*=a) till skulle kunna vara denna:

18:05 Götene busstation, Läge B ►
106 Buss 106 mot Lidköping ►
18:38 Lidköpings resecentrum, Läge B ►

18:50 Lidköpings resecentrum, Läge F ►
200 Buss 200 mot Skövde ►
19:13 Skara busstation, Läge K

http://reseplanerare.vasttrafik.se/bin/query.exe/sn?L=vs_vasttrafik&ld=fe2&L=vs_vasttrafik&OK#focus

Nu sökte jag på söndagen den 14 juni för att få fram en buss i området men till 99,99% säkerhet var det samma tidtabell för 5 dagar sedan.

Så ni som säger att det inte går någon buss i närheten ska veta att det finns ca 7-8 busshållplatser mellan Göttorp & Källby dessa områden ligger ganska så nära Blomberg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Uppdaterad med nya tider av intresse.

17:xx - Kaféets ägare ringer och frågar personalen hur det har gått. (exaktare tid och källa behövs!)
17:55 - 4:e kollegan lämnar platsen före de andra, tar mopeden som står bredvid Lisas

18:05 - Rebecka (R), Lowa (L) och Lisa står utanför dörren
18:06 - Lisa konstaterar att hon inte kan hjälpa med något mera idag, R och L låser dörren och går till bilen

18:10 - R och L har lämnat platsen
18:xx - Bussen går (vem vet när den går!?)

18:23 - Lisa sms:ar sin pappa
18:30 - Mobilen stängs av, batteriet tar slut, eller slås sönder

20:00 - Föräldrar oroliga, pappan kör hemifrån till kaféet i motsatt riktning, om något hänt, för att leta. (åkte pappan verkligen innan mamma ringt?)
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan.

21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.
21:30 - Poliser är på plats. Här har också ägarinnan av kaféet kontaktat de andra anställda.

Alla tider är ungefärliga utefter uppgifter i media.

Vad hon kan hitta på att göra under den tiden är inget mysterium alls. Hon är 17 år. Hon fastnade väl med att gilla massa bilder på instagram eller liknande. Kanske tog hon selfies på sig själv (tar många minuter innan man blir nöjd med en bild)
Medlem
Drazzes avatar
Har kollat lite mer på denna användarens geocaching historik.
Denna person har rört sig runt hela området samma dag.
"loggades på en heldagstur på och i trakterna kring Kinnekulle"

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?tx=32bc9333-5e52-4957-b0f6-5a2c8fc7b257&ul=elvira6&sc=n

Här är kordinater ifall ni saknar konto på geocaching.

Den bortglömda potatiskällaren N 58° 32.388 E 013° 21.255
#5 Österplana Hed1X2 Blomberg N 58° 32.429 E 013° 20.937
Stubben vid Västerplanaleden N 58° 32.395 E 013° 21.527
#3 Österplana Hed 1X2 alvar N 58° 32.543 E 013° 21.770
Lasses väg N 58° 31.358 E 013° 20.322
Lasses grotta (FreddyKarma #1) N 58° 31.365 E 013° 20.518
Lasse i Berget N 58° 31.332 E 013° 21.092

Sök på kordinaterna på google maps!

Edit glömde denna http://pejl.svt.se/sokandet-efter-forsvunna-lisa/
Senast redigerad av Drazze 2015-06-12 kl. 02:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in