Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mak1891
Ansvar över vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av pencil
En annan sak jag hade en fundering över...hon är inte myndig,får man då ha ett sånt ansvar?

Ansvar över nyckeln antagligen. Hon har bara jobbat där ca 2 helger innan så svaret är nog nej.
2015-06-12, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Har folk börjat utesluta JV helt och hållet nu?

Efter att polisen gått ut i media och sagt att de är bombsäkra på att det inte är en viss person som har blivit uthängd på "diverse nätforum", ja.
2015-06-12, 06:22
Medlem
Blackslayers avatar
Lisa kanske är med på noterna?
2015-06-12, 06:22
Medlem
Hebbe1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jo såg att en användare postade en länk angående det för ett tag sen, vilket tyder på att du har rätt, dvs att hon skjutsat arbetskamraten till en anslutande buss på den orten, förutsatt att arbetskamraten bor åt det hållet också då och inte blivit avsläppt på vägen. Du vet inte möjligtvis vart den andra kollegan är bosatt?

Lowa Andersson bor i Lundsbrunn.
Linje 202 som går dit från Skara har inga avgångar på söndagar.

Alternativa logiska destinationer blir då Lidköping 18:45 eller Skövde 19:15.

Jag hävdar fortfarande att Skövde var slutdestinationen. Jag har ingen källa på det men har följt den här tråden från start, det sitter fastetsat i mitt huvud att Skövde är dit hon ska, men jag kan banne mig inte hitta vart jag snappade upp det någonstans.
2015-06-12, 06:23
Medlem
Ungefär 2,5h lucka från meddelandet till fadern tills att han kommer till platsen. Relativt kort tid för att hinna med att sprida ut alla dessa fynd etc, men säkert inte omöjligt. Dock får även jag känslan att ev. GM är med i sökandet och placerat ut ledtrådar lite här och var för att försvåra spårandet.

Att hjälmen inte finns kvar och att nycklarna satt i tändningslåset tyder på att hon var klar för avfärd när någon anföll henne eller påkallade hennes uppmärksamhet. Får för mig att detta måste skett inom en, högst två minuter efter att hon skickat iväg meddelandet till sin far. Åtminstone hade jag skrivit ett sådant meddelande när jag var i princip klar att dra iväg, kanske innan hjälm och handskar togs på.

Hur angreppet ska ha gått till vågar jag inte säga, men jag tror inte det handlar om någon som hon har någon direkt relation till och därmed en tillit till, utan snarare att hon blivit tvingad in i en bil eller liknande under hot av en för LH okänd person.

Vad som hänt därefter är svårt att säga. Antingen kan hon ha bragts om livet där, varpå kroppen dumpats i en skogsdunge, damm eller dylikt i närheten, eller så kan hon levande ha förts bort från platsen av annan anledning. I så fall skulle hon kunna ha dödats i efterhand för att sedan dumpas någonstans långt, långt bort, eller också hållas fången av någon anledning.

Tyvärr känns det för mig som att LH's livlösa kropp kommer hittas inte långt ifrån caféet snart, eventuellt väldigt långt bort inom några veckor, men jag hoppas innerligt att hon hittas i relativt oskatt skick snarast!
2015-06-12, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negativitetsmannen
Aldrig att han har kånkat runt på henne dessa sträckor, tror på din teori med från moppe till lada till grusväg söder.
Efter det är ett fordon inblandat upp till kyrkan norr sedan ?

i norr ligger väl även blöthålet eller va dem nu kallade det ett mycket svåråtkomligt ställe antagligen kommer kroppen hittas där
2015-06-12, 06:26
Medlem
anneyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonykeer
ja jag läste detta någonstans i tråden

Det är är inget som finns att läsa i medias rapportering. Jag har läst hela tråden (betar nu av nattens sidor) men kan inte påstå att jag sett något om ett samtal? Det som rapporterats, och som polisen meddelat, är att LH skickade ett sms till sin pappa vid 18.23. När pappan vid 20-tiden ännu inte fått hem dottern så blir han orolig och tar bilen för att köra vägen mot caféet (i tron om att LH kanske fått punktering eller liknande längs vägen).
Senast redigerad av anneym 2015-06-12 kl. 06:30.
2015-06-12, 06:28
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Eftersom godsägaren nu tydligen är på tapeten som misstänkt gärningsman i denna tråden, så vill jag be folk som är alltför ivriga i att hitta en syndabock att besinna sig lite och vara mer eftertänksamma i spekulationerna.

Givetvis har polisen full koll på godsägaren, och han har säkert även hörts i ett väldigt tidigt skede i utredningen eftersom brottet har skett på hans ägor.

Det vore kanske bättre att fokusera tankeverksamheten kring den stora frågan - det vill säga var Lisas kropp finns någonstans (förutsätter att hon vid detta laget inte längre är vid liv).

Givetvis hade polisen även kollat i containern vid fiket första dagen?

Lägg ner era förbannade hyllningar till polisen. När de hittat flickan kan ni få hylla snuten.

Mvh
2015-06-12, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ed92
Eftersom hon försvann på en söndag. Har funderat ett tag och min teori är att gärningsmannen var någons förälder som var avundsjukt på hennes föräldrars rikedom. Därför kidnappar dom henne och vill "muta" föräldrarna för pengar. typ nåt sånt? Kan inte komma på nåt annat! Kan man tipsa polisen nånstans? Inte så svårt o leta upp vilka som kan vara avundsjuk direkt.

Snälla, gå inte till polisen med sådana här tips. Dom har tillräckligt att göra för att ha tid med tips från någon som inte är insatt alls och som har en teori om att det möjligtvis skulle finnas avundsjuka från någon. Om det hade funnits en sådan bild har polisen självklart redan kollat upp det då de har intervjuat över 100 personer redan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab
2015-06-12, 06:38
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Jag tycker det känns ganska sannolikt att någon antagligen fört bort henne i bil, men inte att hon kastat ut ledtrådar själv, de känns lite för knepigt placerade i förhållande till vägarna i området om man ska anta att GM åkte raka vägen från A till B bara.

Det jag reagerade på var att samtliga fynd verkar ligga nåt hundratal meter österut från den stora huvudvägen som går i nordsydlig riktning upp mot kaféet, varje fynd ligger på ungefär samma avstånd ut från den vägen och det verkar också finnas små avstickande småvägar ut mot samtliga fyndplatser.

Jag får spontant känslan av att någon kört längs vägen söderut från kaféet och här och där svängt in på nån liten sidoväg, stannat och sprungit ut en kort bit från vägen och dumpat föremål på måfå i syfte att avleda polisen. Sedan kunde man t.ex ha vänt efter det sista utkastade föremålet och åkt tillbaka norrut förbi kaféet igen och flytt långt bort åt det hållet med Lisa i bilen.

Jag gillar din tanke.
Kan man få en kartbild med kryss utsatta där dessa föremål låg och nord-syd riktningar
Mvh
2015-06-12, 06:38
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Lisa kanske är med på noterna?
Mm. Det låter verkligen troligt.
2015-06-12, 06:40
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Jasså? . Då delar vi samma teori iallafall =) . Ja Lisa ser ut som en väldigt snäll och medgörlig tjej. En tjej som vill andras bästa. Psykopat vet jag inte. Tänk igenom det. Hon var mitt ute på landet, och en psykopat kör på vägen och ser henne? . Det är planering bakom det här. Antingen har hon delat information att hon kommer köra därifrån själv, eller så är det någon nära henne som inte tål henne som gömt henne, alternativt mördat. Finns många sjuka människor oavsett ålder därute, så man får tänka utanför dom sociala reglerna som finns i samhället.

Det var du som skrev att du var utredare i fallet? ursäkta om jag misstagit mig.

Isf, är det här konsensus just nu inom gruppen?

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in