Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:08
Medlem
ThroneWatchers avatar
En spekulation rörande ladan. Kan man från Polisens håll ha gjort ett mycket medvetet val kring att lyfta avspärrningarna kring denna, installerat någon form av övervakning, för att sedan se om en ev. GM i och med inkopplingen av MSP skulle dykt upp på platsen igen?

Vill pusha för mitt tidigare inlägg igen också, vilken tid gick kollegans buss? Inte för att jag tror nån av kollegorna ligger bakom det, men för att avgöra om en GM haft 3 minuter på sig typ, eller 15.
Medlem
Oriamendis avatar
Har den "stökige kafégästen" aka "knasbollen" hört av sig sedan det här började? Hade jag varit denne och oskyldig till det hela hade jag nog ändå gett mig till känna ganska snabbt för att inte riskera att bli högaktuell misstänkt.
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Just för tillfället så håller jag godsägaren AJ som den mest trolige GM utifrån vad som framkommit i media och "trådsanningar".

Censurera namnet! Varför hänger du ut någon innan personen blivit åtalad?
Medlem
Kan pantsätta min arm på att kollegorna vet mer än vad dom säger. Det är uppenbart. Sluta spekulera allt utanför. Jag säger inte kollegorna som har gjort det men kollegorna besitter en viktig information som dom inte säger. Det är mystiskt det här. Och det är minst två st involverade. Det är ingen "Anders pedofil, är kåt, vill knulla och psykiskt sjuk som mördar.".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
ja jag har ju trott hon är kvar i huset sen första början..

Bara att ringa och tipsa, allt är bättre än inget man kan missa mycket när saker är för uppenbara
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Om du lyssnar extra noga, så hör du att lowa säger att Lisa sa men ni behöver inte någon mer hjälp så Jag går till min moped.
Sedan fortsätter Lowa med: så sa vi hejdå, sen så såg jag bara henne gå runt hörnet här.

Hur i hela världen skulle Lowa kunna veta om Lisa gick runt hörnet om hon fortfarande va inne i caféet?
Lowa säger

"Vi gick ut genom dörren, och hon som är försvunnen då sade bara "men ni behöver inte någon mer hjälp så jag går till min moped. Så sade vi hej då och sedan såg vi henne bara gå runt hörnet här".

Då är det ju fullt rimligt att de såg henne gå runt hörnet. Efter det berättar Lowa att hon och den andra låste för att sedan gå till bilen och åka iväg.
2015-06-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Jag fattar inte?

En lucka?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
En spekulation rörande ladan. Kan man från Polisens håll ha gjort ett mycket medvetet val kring att lyfta avspärrningarna kring denna, installerat någon form av övervakning, för att sedan se om en ev. GM i och med inkopplingen av MSP skulle dykt upp på platsen igen?

Vill pusha för mitt tidigare inlägg igen också, vilken tid gick kollegans buss? Inte för att jag tror nån av kollegorna ligger bakom det, men för att avgöra om en GM haft 3 minuter på sig typ, eller 15.

Tveksamt de, känns som för mkt jobb för svenska polisen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Jag fattar inte?

Det är något med stolen,men vad skulle de ha o göra med fallet?
Medlem
Kurridutts avatar
Jag funderar lite på om någon har försökt att starta hennes moped?

Om någon mixtrat med den så att den inte startat, så kan hon ju ha tagit sig till ladan (eftersom det sagts tidigare i tråden att det blåste), för att stå mer i lä när hon skulle ringa alt. SMS:a om sitt problem. Då tar hon av sig ena handsken för att kunna använda mobilen...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Håller med. Men scenariot är fortfarande möjligt. Och OM det är så, så har vi ju en ensam Lisa som städar upp det sista innan hon ska låsa och åka hem. Då blir profil-möjligheterna på GM betydligt bredare.

Jo jag köper vad du säger i sak men tycker det låter väldigt osannolikt. Varför krångla till det? Allt tyder i nuläget på att BO var på väg hem och det var ett kort tidsintervall innan hon skulle sitta på mopeden och färdas hemåt. Vad säger det då? Mest sannolikt är att GM väntade på just BO och konfronterade henne hastigt i samband med att BO skulle åka hem.
2015-06-12, 01:10
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Man tycker ju nu att de vid detta slag borde ha talat om för polis att de faktiskt åkte hem tidigare o inte stannade kvar, förutsatt att det nu var så. Samvetet och ångesten bör ju ta över någon gång o det e betydligt viktigare att få fram rätt info än att vara rädd för att få kicken.

Jo men hur skulle det se ut att dementera tidigare påståenden nu när vi har en polisinsats utan dess like och ett svenskt rekord i uppslutning när det gäller missing people?
Skulle ju bli ett gatlopp utan dess like bland vänner/familj/media osv..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in