Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
Jag kommer hålla kvar vid mina tankar gällande kollegorna, dessa personer är inte oskyldiga! Det måste finnas något här

Som vad?
Och varför?

De är heeeelt oskyldiga, inget snack!
Medlem
Har följt tråden hyfsat mycket sedan start, har inte sett att någon har kommit med teorin att LH kanske inte ens var GM:s "target" från början, han kanske väntade på någon av de andra tjejerna i ladan? Inte alls säkert att han har stalkat just LH, hon kanske bara hade ett jävla oflyt rent av. (Detta bygger givetvis på att GM ska ha väntat i ladan, då han förmodligen visste att en nyckel hänger där)
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gareth.Emery
Tycker det florerar lite för mycket teorier att kollegorna lämnade BO för att låsa själv. I intervjuerna med kollegorna hävdar dom, om än lite vagt, att dom gick till bilen samtidigt som BO gick runt knuten mot mopeden.
Dom lämnar dock platsen först för dom har bråttom, att sedan en förbipasserande med mord i sinnet sedan skulle passerat under denna tidsram och fått syn på Lisa finns inte. Dock är det märkligt hur GM kunde vara så viss om att BO skulle lämna platsen sist, om det var hon GM var ute efter.
Jag dammar av en teori jag har postat här tidigare, nämligen att någon väntade på baksidan där mopeden stod. Inte helt omöjligt?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade: Var har du källan till att mobilen försvann från nätet kl 18.30 ??

Vet inte om du fått svar på det, men enligt polisen (stått i många tidningar) så stängdes telefonen av efter sms:et till pappan och har aldrig satts igång efter det.

Citat:
Efter att 17-åringen och hennes två unga kollegor hade låst sa de hej då. Flickan skickade sms till sin pappa och meddelade att hon strax skulle sätta sig på EU-mopeden och åka hem. Kollegorna hade precis åkt i väg i bil.
Då var klockan 18.23.
Inga spår
Sent på måndagskvällen när solen sänkte sig i Vänern och polisen lämnade gården i den fanns fortfarande inga spår eller svar på vad som hänt flickan efter att hon skickat sms:et till sin pappa.
– Det är sista gången hennes mobil har varit påslagen, säger Lars Johansson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20929434.ab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Ser ut som en lucka i golvet! Use ur eyes

Ja men vad antyder den luckan? Att hon skulle ligga där? Hade inte hundarna kännt av lukt?
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Har BO hjälmen på sig är det svårt att veta vem det är och han har redan slagit. LH trillar ihop och GM inser sitt misstag och måste göra nåt för att få bort henne.

Sprider hennes saker, för att vilseleda och försvåra.

Jag tror hon finns på annan ort, polishelikoptrarna har inget funnit med värmekameror. Det finns chans till det då kroppen inte kyls ner så snabbt OM de nu var ute med helikoptern i tid.
Visst men varför skulle GM ens befinna sig på platsen mitt ute i ingenstans bara för att mörda första bästa tjej som kommer in i ladan?
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Jag tror kollegorna drog i förtid och lämnade över ansvaret att låsa och larma på flickan
Initialt (samma kväll) var denna lögn inte illa menat men lögnen om att de smitit från jobbet tidigare har snöbollseffekt och dagen efter bibehåller de två historien om att alla lämnade samtidigt. Skulle inte förvåna mig om Lisa var den som svarade i telefon och täckte upp för de två som redan dragit.

Detta borde ställa till rejäla problem med kartläggningen om vad som hänt. Jag köper inte att allt skett under en så kort tid. Fasen hon kanske redan blev överfallen inne i fiket

Varför skulle då de två ljuga om tiden? Jo för de är unga och rädda om sitt jobb och hade inte en susning om på söndagen att ett bortförande kunde ske.

Personligen har jag haft ett ganska ansvarsfullt jobb där det fuskades rejält och där vi täckte upp varandra. Borde vara än mer sannolikt att anställda på ett fik fuskar lite med tiderna.

I stort sett tror jag att du har jävligt rätt.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Har den "stökige kafégästen" aka "knasbollen" hört av sig sedan det här började? Hade jag varit denne och oskyldig till det hela hade jag nog ändå gett mig till känna ganska snabbt för att inte riskera att bli högaktuell misstänkt.

Han är inte "med i matchen" särskilt ofta, om man säger så. Han var nog inte medveten om att han var Sveriges mest eftersökta uteliggare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C91
Kan pantsätta min arm på att kollegorna vet mer än vad dom säger. Det är uppenbart. Sluta spekulera allt utanför. Jag säger inte kollegorna som har gjort det men kollegorna besitter en viktig information som dom inte säger. Det är mystiskt det här. Och det är minst två st involverade. Det är ingen "Anders pedofil, är kåt, vill knulla och psykiskt sjuk som mördar.".

När man tittar på gärningsmannaprofiler gällande sådana här brott är det nästan alltid en ensam gärningsman. Enligt mig pekar allt på "Anders pedofil, är kåt, vill knulla och psykiskt sjuk som mördar"
2015-06-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Just för tillfället så håller jag godsägaren Arne Jönsson som den mest trolige GM utifrån vad som framkommit i media och "trådsanningar".

Möjligt scenario:
LH går till sin moped. När hon har startat den så kommer godsägare Arne Jönsson fram. Hävdar att han glömt något inne på cafeét. LH stänger av mopeden. Går tillsammans med Arne till ladan och hämtar nyckeln. Anledningen till att hon gör det här är att hon vet vem han är, en rik man som äger allt så långt ögat kan nå, att säga nej till honom det gör man inte. Väl i ladan så slår godsägaren till LH av okänd anledning. Han bär iväg henne till sin bil som säkerligen står parkerad inne i ladan då det är han som äger den. Hon tappar en handske i ladan.

Godsägare Arne Jönsson är den personen som gör det första intressanta fyndet, det är nämligen han som hittar LHs handske i ladan. Han tar upp den och ger den till polisen. Varför gör han det här? Jo han är osäker på om hans DNA/fingeravtryck kan finnas på handsken, om han då själv lämnar över den till polis så och de hittar hans DNS på handsken så finns det ju en rimlig förklaring då det var han som lämnade över den.

Alla andra fynd som har gjorts har man gjort längst med den grusväg som går till Arne Jönssons herrgård, Blombergs Säteri.

Givetvis finns det många frågetecken i detta scenarie. Exempelvis HUR har alla olika fynd hamnat där de gjort osv? Enda förklaringen är att han lagt LH i en pickup eller i skopan på en traktor eller motsvarande. Så har hon självmant kastat ut "ledtrådar" för att hon ska kunna hittas.

Det måste finnas gott om historier kring godsherren Arne Jönsson från de som bor i trakten? Vad är han för människa? Är han en enstörning som bor ensam i sin herrgård? Vad har han för fordon registrerade på sig själv och sin firma?

Snarare ett osannolikt scenario. Vad skulle en 70 år gammal gubbe ha för motiv till att mörda, alternativt kidnappa en 17 åring? Dessutom på sin egen mark. Försök hitta ett motiv där.
Senast redigerad av herrtanke 2015-06-12 kl. 01:13.
Medlem
Efter stängning (18.00-18.10) så låser kollegorna. LH går mot mopeden, tar ut hjälmen från moppen, kommer på att hon glömt något inne på fiket. Låser upp och hämtar sina grejer, låser och larmar. Går till ladan för att lämna nyckeln samt sms'a sin farsa att hon "kommer snart". GM har antigen haft koll på henne eller sett henne ensam av en slump och bestämt sig för att slå till.

Dock borde man kunna se om larmet blivit avaktiverat/aktiverat, om dom nu hade larm dvs.
Medlem
Pappan har handlat rätt. Det behövs ingen hotbild mot familjen sen tidigare för att agera så snabbt som han gjorde.

Jag tror att om killen känner henne eller bor i närheten så kommer han åka fast förr eller senare. Det går inte gömma en kropp under längre tid och samtidigt lyckas få ett alibi som håller. Allt kommer fram så länge GM inte kidnappat henne långt bort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in