Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Just för tillfället så håller jag godsägaren

Censurera namnet förhelvete.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag funderar lite på om någon har försökt att starta hennes moped?

Om någon mixtrat med den så att den inte startat, så kan hon ju ha tagit sig till ladan (eftersom det sagts tidigare i tråden att det blåste), för att stå mer i lä när hon skulle ringa alt. SMS:a om sitt problem. Då tar hon av sig ena handsken för att kunna använda mobilen...

Mopeden startade felfritt enligt polisen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Har BO hjälmen på sig är det svårt att veta vem det är och han har redan slagit. LH trillar ihop och GM inser sitt misstag och måste göra nåt för att få bort henne.

Sprider hennes saker, för att vilseleda och försvåra.

Jag tror hon finns på annan ort, polishelikoptrarna har inget funnit med värmekameror. Det finns chans till det då kroppen inte kyls ner så snabbt OM de nu var ute med helikoptern i tid.

Återigen ingen har spridit ut grejerna utan allt hittades 1km från caféet. inom en radie på 100-200 m kanske. Vem fan är så dum att man springer runt på en åker och kastar prylar runt om sig?!!!! Tänk lite först innan du talar/skriver.
2015-06-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Ja men vad antyder den luckan? Att hon skulle ligga där? Hade inte hundarna kännt av lukt?

Han tror väl de, men hundarna borde känt lukt som sagt.. Även om hon legat där ett tag och sedan flyttats???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnatte112
Har följt tråden hyfsat mycket sedan start, har inte sett att någon har kommit med teorin att LH kanske inte ens var GM:s "target" från början, han kanske väntade på någon av de andra tjejerna i ladan? Inte alls säkert att han har stalkat just LH, hon kanske bara hade ett jävla oflyt rent av. (Detta bygger givetvis på att GM ska ha väntat i ladan, då han förmodligen visste att en nyckel hänger där)

Jag köper den här Teorin!

Hoppas att polisen utreder vilka som HAR jobbat på fiket, med informationen om att nyckeln förvarades i ladan ( om nyckelförvaringen stämmer ) Bör ha vart så vid en längre tid att där har det funnits en extra nyckel t.ex.
Medlem
Handsken i ladan hittades på tisdagen av Godsägaren, varför har inte polisen hittat den innan dess ?
Den låg ju synlig enl honom....

Ett gods har väl anställda, hjälpredor, trädgårdsmästare etc med väl kännedom om byggnader, speciellt ladan, historien med den upphittade handsken på tisdagen är något skumt med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade: Var har du källan till att mobilen försvann från nätet kl 18.30 ??

Polisen sa i början av veckan innan hysterin startade att sista sms 18.23 och att den "död" 18.30....och att den då enligt masten var på en radie av 300 meter ifrån cafét.

Det gäller att läsa alla artiklar och annat för att veta vad som sagts.
Medlem
HatarAftonblaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Arma flicka, hoppas hon hittas välbehållen

Har polisen förresten börjat söka i vattnet (Vänern?)

Ja, tror dom hade båtar där enligt expressen tidigare.

---

Men alltså varför har alla uteslutit mer än EN GM? Det kan vara flera stycken och detta är några av mina gissningar.

-Asylboende i närheten? Kalla mig fördomsfull men det skiter jag i, finns det något sådant boende i närheten? Har polisen ens kollat det? Kan ju ha vart flera därifrån som varit på cafét på dagen och sedan bestämt sig för att "plocka" henne?

-Polackerna med husbilarna som det var snack om? Har dom förhörts och fått sina husbilar genomsökta?

-Grannen, visste förmodligen det mesta om cafét och personalen och har haft tiden att placera ut sakerna.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Skojar du eller? Finns hur många IG-langar-konton som helst, vilka i sin tur hänvisar till ett kik-konto för beställning.
Låter osannolikt, du kan väl länka till 4-5 såna här instagram konton om det nu finns "hur många som helst" ?
2015-06-12, 01:13
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lowa säger

"Vi gick ut genom dörren, och hon som är försvunnen då sade bara "men ni behöver inte någon mer hjälp så jag går till min moped. Så sade vi hej då och sedan såg vi henne bara gå runt hörnet här".

Då är det ju fullt rimligt att de såg henne gå runt hörnet. Efter det berättar Lowa att hon och den andra låste för att sedan gå till bilen och åka iväg.
Det som blir intressant här är huruvida ryktet om att nyckeln alltid hängs in i ladan efter stängning stämmer. Om inte har Lowa uppenbarligen ljugit i intervjun.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
Jo jag köper vad du säger i sak men tycker det låter väldigt osannolikt. Varför krångla till det? Allt tyder i nuläget på att BO var på väg hem och det var ett kort tidsintervall innan hon skulle sitta på mopeden och färdas hemåt. Vad säger det då? Mest sannolikt är att GM väntade på just BO och konfronterade henne hastigt i samband med att BO skulle åka hem.

Ja. Det är just det som är problemet. Om det är så, så måste GM i princip ha sövt ned Lisa direkt hon kom runt hörnet. Det måste ha varit planerat på ett eller annat sätt.

Det blir lite för otroligt. Någonting stämmer inte. Någon ljuger.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Dagskassan! Varför har ingen tänkt på den? Självklart!
En eller flera av flickorna som jobbade på caféet var ägarinnans barn. Kanske hon/dem jobbade den dagen och tog med kassan hem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in