Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 11:14
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Färska blodspår eller färsk DNA nåt sånt

Men att föräldrarna bekräftat över telefon att det kan vara hennes borde väl utesluta blodspår.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Hon kan vara inloggad via en Ipad eller liknande också. Kanske det någon använder nu.

Om hon tidigare var inloggad på sin telefon är det omöjligt att hennes konto nu är aktivt på en iPad som ligger hemma. Är du inloggad på en enhet är den andra utloggad. Ingen autologin-funktion finns.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Men nej, skulle det ha öppnats skulle det stå ett R. Sluta posta skit i tråden.

Själva appen har öppnats, inte konversationen. Sluta posta skit i tråden.
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Troligtvis modererar polisen hennes sociala medier för tillfället.
Hur har de ens möjligheten till detta. Inte så att de hackat hennes konto eller att hon delar ut lösenorden?

Tänker också på om "hitta min iPhone" är påslaget? Isf borde hennes senaste position vara loggad. Men det försätter att hon har just iPhone.
Medlem
Burtons avatar
Det som hittats ska alltså indikera att hon finns kvar i området och ska alltså kunna "bekräftas" av föräldrarna över telefon. Låter väldigt konstigt. Klädesplagg med färskt blod/dna på? Då borde ju GM och BO vara i närheten och i rörelse. Med så mycket folk som varit i området under de senaste dagarna och även på nätterna (man får väl anta att polisen har kolla även nattetid) så borde väl nån ha sett något så misstänkt?
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Nej det lär det inte vara. Föräldrarna har över telefon bekräftat att fyndet kan tillhöra Lisa. (Smycke, klädesplagg...??)
Men hur drar man slutsatsen att hon är kvar i området av att fynd hittats på ny plats?
Det måste ju vara något med fyndet som signalerar det. Men jag kan för mitt liv inte begripa vad. Kan ni?

En viss livsmedelsförpackning kanske? Vattenflaska, cola flaska etc
2015-06-12, 11:15
Medlem
autostoperkas avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/annu-ett-nytt-fynd-som-tillhor-lisa/

Polisen har gjort ännu ett nytt fynd som tillhör den försvunna Lisa Holm och som tyder på att hon kan finnas kvar i området.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nej det lär det inte vara. Föräldrarna har över telefon bekräftat att fyndet kan tillhöra Lisa. (Smycke, klädesplagg...??)
Men hur drar man slutsatsen att hon är kvar i området av att fynd hittats på ny plats?
Det måste ju vara något med fyndet som signalerar det. Men jag kan för mitt liv inte begripa vad. Kan ni?

Möjligen att det hittats en bra bit från vägen. Inte sannolikt att hon först släpas eller blivit buren (död eller levande), alternativt springer flyendes, in i skogen för att sedan på något vis åter hamna i bilen för att transporteras till annan plats.
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Säpöchefen har själv gått ut och sagt att det går...

(FB) Avlyssning när mobilen är avstängd? INLÄGG 10

Men detta hör inte hit. Tillbaka till topic.

Hur kan du avfärda detta med en artikel om mobiltelefoni skriven 1999? Det är över femton år sedan. En del har hänt inom tekniken sedan dess.
Senast redigerad av Midu 2015-06-12 kl. 11:18.
2015-06-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående telefonen och att den stängdes av så sades det redan från början att batteriet var lågt. Den som sagt detta kan rimligen inte vara någon annan än pappan och i så fall har Lisa själv skrivit det i sms:et, om pappan talar sanning.
Kan betyda antingen att det faktiskt var lågt och att sista batteriet gick åt till att skicka sms:et och därefter stängdes telefonen av, eller så har Lisa hittat på att hon har låg batterinivå för att slippa samtal och därefter själv stängt av sin telefon.
Teorin att batteriet var på några få procent och att telefonen några få minuter senare slagits sönder låter långsökt. Det är verkligen massor med detaljer i det här fallet som är konstiga och långsökta..

Hade dom inte hittat en trasig mobil?
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:

Typ en... Lapp? :/
Medlem
Citat:
Men att föräldrarna bekräftat över telefon att det kan vara hennes borde väl utesluta blodspår.

Kanske va något plagg som föräldrarna bekräftade, men färska blodspår på eller DNA, Måste ju va något som är färskt för att få dom att tro detta.
2015-06-12, 11:17
Medlem
Grillspetts avatar
Livesändningarna går inte som innan, det kanske händer saker så de får order av polisen att inte filma just nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in