Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 00:58
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Vad hade vart skillnaden om GM tog rätt person?

Helt annorlunda dvs inte se till att hon försvinner ut få ut något av det, en tex lösensumma.
2015-06-12, 00:59
Medlem
ThroneWatchers avatar
OBS! Förslag till uppdatering för sammanfattningen på första sidan

En sak vi borde tydligt reda ut, minut för minut nu och en gång för alla. Det är när bussen som en av tjejerna faktiskt lämnar stationen? För så som sammanfattningen ser ut idag så finns en lucka på 3 minuter mellan tjejernas "hej då" och Lisas sista SMS.

Jag har läst på flera ställen att bussen som en av tjejerna ska med går runt 18:18? I sådana fall bör de ha lämnat fiket mycket tidigare än vad som uppges i sammanfattningen (18:20).

Det är ju en enorm skillnad i vad som kan tänkas ha ägt rum om tidsspannet ökar från ca 3 minuter till säg 15 minuter.

Jag har läst så mycket här idag så jag är lite snurrig haha, kan någon som minns från folk som kollat busstiderna uppge denna information, så vi kan få en uppdaterad sammanfattning?
Medlem
Det är ju så att det behöver inte bli så stora skador på moppen. Men den som sitter på kan av gå med döden.
Sedan finns det ju många sexualförbrytare i området. Många har bilar så de kan dyka upp var som. Alla går inte att hitta på nätet
Medlem
_Soldier_s avatar
En sak är säker iallafall, hennes saker är utspridda av GM enbart för att försvåra. Dom följer ett spår som leder till ingenting.
Medlem
Jag hoppar väldigt fram och tillbaka mellan vad jag tror. Men just nu känns det inte som att det är någon som specifikt varit ute efter Lisa. Snarare någon som hängt utanför caféet en/flera dagar, då han vet att det är unga tjejer som jobbar där och stänger själva. Och bara väntat på ett tillfälle när någon av de ska vara ensamma. Kanske snarare specifikt tjejen som åker buss? Kanske han sett henne gå till bussen/stå vid bussen en annan dag, men inte vågat ta steget den dagen? Denna dag han bestämt sig, så fick hon skjuts. Däremot blev Lisa ensam. Och han tog det tillfället i akt... Som sagt, tror inte någon blivit besatt av just henne, däremot caféet med unga tjejer i sig, alternativt tjejen som brukar åka buss. Hon känns som ett enklare val liksom. Står och väntar på bussen ensam om dagarna...

Alternativt att hon haft sådan otur att en galning (eller fler, såklart) råkat åka förbi just när hon stog där ensam... Man ska inte underskatta väluppfostrade människors välvilja när någon ber om vägbeskrivning. Jag vet själv hur jag trotsat min magkänsla när någon säger "ursäkta..."
Medlem
Vem va den 4de som gick? Finns alibi? Hen visste ju säkerligen att BO skulle stänga och kunde invänta men vilseleda Lowa och Rebecka med att hen va tvungen att gå tidigare? Varför var hen tvungen att gå tidigare?
Medlem
selusts avatar
Farsan var ju väldigt snabb på att polisanmäla. Och allt detta verkar ju vara planerat och ganska proffsigt utfört.

Jag tror att det fanns någon form av hotbild mot lisa/familjen eller något sådant av någon anledning.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det förklarar ju faktiskt en del av GMs ilska över telefonen och vad han gör med denna.
Tror inte att GM reagerat så pass starkt och så pass tidigt annars. Om det inte var så att det ringdes eller smsades från/till mobilen.

Sista gången telefonen användes var 18.23. Sök gärna i tråden kring detta. Det var ett sms till pappan om att hon var på väg och det skickades vid caféet. Strax efter det stängdes telefonen av och användes inte mer. Inte ens under eventuellt bråk med en GM. Detta är fakta polisen gått ut med
2015-06-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om den inte sitter kvar på BO's huvud så ligger den som ytterligare ett spår någonstans. Beroende på vilken typ av hjälm det är så kan den vara kastad i vattendrag och antingen sjunkit eller flutit iväg långt.

Hade inte polisen gjort ett fynd vid Blombergs hamn? För mig att någon skrev det tidigare idag. Hjulspår? I så fall kan mycket väl BO, hjälmen eller någon annan tillhörighet ligga i vattnet.
2015-06-12, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Det låter som en väldigt rimlig anledning till att den inte är hittad ännu.

Dock så kan det också vara så att han har låtit den va kvar på henne (om hon nu är död).

En annan riktigt otäck sak är att om ringarna och allt annat är hennes så känns det nästan som att hon kan vara bortförd utomlands för eventuell traficking (fy fan om så är fallet) för att hon inte ska ha någonting på sig som kan identifiera henne.

Sant. Svårt att veta vad som hänt. Undra om polisen har bra koll på gränsbevakningen ?
2015-06-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleDalle
Lade märke på denna bilden när jag bläddrade på caféets facebook bilder. Långsökt??

http://www.ladda-upp.se/bilder/inrcphnlhzwnz/
ja jag har ju trott hon är kvar i huset sen första början..
2015-06-12, 01:01
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Rör det sig om en fingerring så lossnar den inte i första taget (i normalfallet om man har rätt storlek) utan den får dras loss. Vem och varför drar man loss en ring ifrån någons finger?

Spontant tänker jag att darrningar, häftiga skakningar i kroppen samt panik och stress gjort det lättare för ringen att lossna då hon säkerligen gjorde motstånd vid överfallet. Om inte så att ringen inte satt så tajt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in