Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Läser GM här? Svara gärna då

Vad fan svarar man på det? Ja eller nej? Finns väl bara EN person som kan svara på det och "hen" kommer nog inte göra det!
Medlem
Teori

Om ryktena stämmer att nyckeln förvarades/gömdes i ladan så faller många pusselbitar på plats..
Kollegorna ber Lisa låsa caféet själv så de två hinner med bussen, Lisa tar själv moped hem så går med på det. Hon blir kvar ensam, sms:ar pappan att hon är påväg innan batteriet dör, låser caféet som vanligt --> Går till mopeden runt knuten, stoppar in nyckeln och kommer på i stunden "fan också, nyckeln måste jag lämna i ladan innan jag sticker"

Hon är ny så detta har hon inte som rutin, det tar 30 sek att gå från mopeden till ladan så hon tänker "fk it", är lat och lämnar mopednyckeln i tändningsstiftet och låter hjälmen vara kvar på huvudet. Väl i ladan då efter att hon är klar "rykten går att nyckeln fanns upphängd som vanligt" möter hon på GM som väntade på henne. Under knivhot eller liknande följer hon med utan mostånd tills GM bil, påväg från platsen slänger GM Lisas saker efter vägen som sedan har hittats allt eftersom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag kan tänka mig att utgången var planerat, han verkar ha tagit med henne därifrån, levande skulle jag tro. I det läget kan jag mycket väl tänka mig att han redan hade bestämt sig för vad han skulle göra med henne.

Fynden vid kyrkan tror jag inte har med saken att göra alls. De enda fynd jag köper är handsken och det okända fynd som idag hittades och med säkerhet kan kopplas till LH.

Om GM är det minsta känd av BO så var utgången säkert bestämd i förväg.
Medlem
Xenalights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tycker också det är konstigt, speciellt eftersom han inte haft så lång tid på sig; Pappan var ju där bara 1½ timme efteråt så det måste gått väldigt fort.

Kan det inte ha varit så att LH, under (eventuell) kidnappning, lämnar ifrån sig dessa föremål själv, i hopp om att kunna bli spårad? tar av sig klockan när GM inte ser, tappar den försiktigt.
Bara spekulerar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Att GM slängt ut BO:s tillhörigheter genom bilfönstret på väg bort från platsen för försvinnandet tycker i alla fall jag tyder på att BO är död redan där och då. Frågan är om han plockar av hennes saker medan hon ligger i bilen eller om han dumpat kroppen någonstans i närheten och plockatcav henne sakerna då.

Kan ju vara medvetslös eller under kontroll på annat sätt medans han gör sig av med saker från bilen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Kan handla om något impulsivt ifrån flickans sida. Kanske tog hon mopeden just för att "kunna" försvinna på denna ödsliga plats. Kanske krossade hon mobilen i upprört vredesmod och strösslade delar här och var medan hon funderade över livets outgrundliga vägar. Att hon befunnit sig vid kyrkan(?) kanske handlar om att hon varit i existentiell kris och då sökt sig dit?

Rör det sig om självmord är det inte konstigt att mycket verkar märkligt och förvirrat, för självmord har ett "eget språk"....

Nej, bara nej.

Polisen behandlar detta som människorov.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av story-of-isaac
De sade på expressen live för en halvtimme sedan att det var lite gäster under söndagen så de kunde stänga runt 18-tiden.

Det där med sms:et håller jag med dig om.

Ägaren ringde runt 18 och då sa de att de nästan va klara. De kan ha lämnat mellan allt från 18:00 till 18:20.

Sen ska hon göra sig i ordning för att åka, kanske kolla mobilen om vad som hänt på instagram facebook mm. det kunde ha tagit 20 min vem vet.

Men det vi vet är att 18:23 skicka hon sms. 18:30 försvann mobilen från nätet. 7 min har GM alltså på sig att få överrumpla henne. få ner henne i bil eller dyl. och sedan förstöra/stänga av mobilen. Kanske var de 2 så ena förstörde mobilen när de körde därifrån.

Verkar ha gått fort och smidigt. Enklare om man är 2 men det verkar inte som någon som agerat i panik direkt, känns planerat/inövat om du frågar mig.
2015-06-12, 00:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Psykopater är inte normala och om dådet har varit planerat under en tid så kan ju planteringen av föremålen kunnat skett precis efter kidnappningen av BO under tiden som BO var medvetslös.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Kan handla om något impulsivt ifrån flickans sida. Kanske tog hon mopeden just för att "kunna" försvinna på denna ödsliga plats. Kanske krossade hon mobilen i upprört vredesmod och strösslade delar här och var medan hon funderade över livets outgrundliga vägar. Att hon befunnit sig vid kyrkan(?) kanske handlar om att hon varit i existentiell kris och då sökt sig dit?

Rör det sig om självmord är det inte konstigt att mycket verkar märkligt och förvirrat, för självmord har ett "eget språk"....

Mopeden stod kvar vid caféet med nycklarna i. Flickan och hjälmen är försvunnen.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast det här med nyckeln blev ju konstigt nu alltså, om den nu hängde i ladan och LH blev överfallen vid mopeden då måste alltså GM gått och hängt nyckeln i ladan? för annars skulle den ju inte vart där dagen efter om vi utgår ifrån att LH hade den på sig när hon överfölls, alltså måste hon ju gått till ladan och blvit överfallen efter hon hängt dit den och varför satte hon då nyckeln i tändningslåset på mopeden? går ju inte ihop, kan ju va så att nyckeln saknas det vet man ju dock inte.

Men du, vilken affärsrörelse hänger nyckeln framme... Dessutom har ju de andra två sagt att det var dom som låste.
Bannlyst
Teori dags.

Om hon har blogg eller liknande, någon social media överhuvudtaget. Så är det väldigt lätt för idioter att spåra henne.

Någon skrev om en grön/gul bil full med uppviglade invandrare tidigare, tydligen fler personer intryckta i bilen än vad som är normalt och även påtagligt stressade. Nämndes även att detta sågs inärheten utav en kyrka och vid en kyrka hade det fyndats nu eller hur var det?
Med tanke på att bilen sticker ut såpass så låter det som en moddad bil. Vilka moddar bilar rätt mycket? Och ofta har råd? Kriminella

Någon obehaglig kriminell jävel letar upp sina offer på bloggar. Beställer ett jobb åt några att plocka upp henne.
Hon ska lämna nyckeln i ladan men blir iakttagen, kanske blir fångad men sliter sig loss och Hon flyr ut på ängen, ett par stycken ur gänget sätter efter henne, därför hittar man saker som ligger helt random ute på en äng.

Man har (Än så länge) hittat 10 stycken "ledtrådar" , och 10 saker utav något är i princip vad en människa kan ha på sig på en gång. Kläder, hjälm, handskar, plånbok, ring, mobil, nycklar(vilka satt kvar i mopeden) etc. Hur mycket hade hon på sig? Dessa 10 saker verkar ligga längst med en väg. En person kan endast ha mer saker med en väska, handväska eller liknande, har man hittat hennes?

En sak ligger alltså mitt på en äng, helt random! resten längst med en väg? Tyder på att ett fordon kan vara inblandat och har åkt jämsides med ängen när dom andra har jagat henne.
Har dom sedan slitit in henne i bilen och slängt ut hennes saker igenom fönstret? (Där måste vi få reda på exakt vad som hittats)

Jag tror att med tanke på att så mycket saker har hittats, så är det flera inblandade, flera inblandade = mer kalabalik.

Hon kan befinna sig i sverige, hon kan befinna sig utomlands, men det sista tvivlar jag på. Däremot tror jag faktiskt att hon lever. Frågan är hos vem?
Medlem
derbicoolings avatar
Men om Lisa hängde nyckeln i ladan och GM väntade där på henne, hur visste han det var hon som skulle låsa? Eller hade han tagit vem som av tjejerna på caféet? Eller så var Lisa själv kvar GM såg detta visste om detta med nyckeln i ladan då han rekat där vid andra tillfällen?
2015-06-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med "relation" menade jag här i väldigt bred bemärkelse – att de är bekanta för (inte med) varandra.

När jag menar att deras vägar har korsats, så menar inte jag att BO nödvändigtvis har varit medveten om det. Låt säga att de exempelvis gymmat på samma gym eller att GM arbetar på Ica där BO handlar emellanåt, i så fall kan mycket väl BO vara ovetandes om GM:s existens, men likväl har ju deras vägar korsats, inte sant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in