Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudbina
Kan de spåra "bara" fotspår?

De är som sagt lik, blod och sperma-hundar. Jag har inte hört nåt om att de används för att spåra.

Jag har själv sett hundar "in action" spåra människor. Dock militärhundar och inte polishundar. Om människan vart där nyligen så hittar de hyfsat men om de ska leta ett utkastat föremål kan de leta länge utan att hitta nåt.

De hittar även lätt andra spår som de följer istället.
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Om det är Lisas personliga tillhörigheter utspridda lite varstans från lador till fält till kyrkor så förefaller det ju helt jävla otroligt om ingen har uppmärksammat någon som rört sig omkring i områdena vid tidpunkten efter försvinnandet. Det ska väl ändå inte gå att kasta telefoner och kontokort och spännen som en vattenspridare utan att någon kan säga att de sett en misstänkt bil eller person i området?! Mitt "jävla" kommer ifrån att man två dagar efter att man spärrat av ladan hittar ett kvitto där inne, som förvisso och förhoppningsvis kan ha blåst in och inte legat där hela tiden, precis som alla fynd som gjorts på "bakgården" ute i fälten där polisen rört sig i 2 dygn innan voluntärer kom och hittade dessa saker.

Det är inte alls konstigt att folk inte ser det. En ödeväg är väl obemannad 99 % så vad får dig att tro att 1 % skulle ha sett det? Dessutom om någon skulle sett GM(om det ens är en GM iblandad) så finns även chansen där att personen inte tänkt på det. Inte helt ovanligt att folk varit nära brottsplatser utan att själva vetat om det.
Medlem
Chefen kanske inte vill att personalen röker, helst alls för det ser inte bra ut, samt tar rid från jobbet. Hon kanske gick något tidigare än sagt för att ta en cig i ladan, undangömd så hon inte skulle bli påkommen, ja med hjälmen på, handsken av för att kunna smsa sin far.. Blir överfallen där, går då aldrig tillbaka till moppen?
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizo
nya fynden som hittats är mopedhjälmen och en vit duk enligt min flickvän som varit ute och letat med mp

Otroligt om detta är något som MP-människor känner till och det inte redan snappats upp i media. Vill inte säga att jag INTE tror dig, men verkar konstigt. Om det är sant dock är det ju enormt stora fynd och det knyter sig ännu mera i magen då inför vad man kommer hitta henne i för skick.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Med tanke på hur stark blåst det var i området i helgen är det väl inte otroligt att tillhörigheterna blåst runt och hamnat på olika platser? Det känns ju mer logiskt än att nån stolle gått och spritt ut det utan att iaf nån sett nått?

Handsken ska ha legat i motsatt vindriktning.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Lisa är i åldern då man fixade alkohol från dom mest skumma typerna. Hon ska för första gången åka själv från jobbet. Långt hemifrån - ingen chans att föräldrarna upptäcker henne. Bestämmer träff för överlämning vid 18.30 med någon kåt langare. Dröjer kvar lite för att kollegorna ska hinna åka. Något går snett när köpet av alkoholen skall genomföras, langaren kanske tolkat lisa fel och trodde hon skulle bjuda till lite andra typer av tjänster(sexuella..). Lisa säger nej och att hon inge vill ha nått, ordkrig uppstår, lisa tar upp sin telefon för att ringa på hjälp, langaren tar den ifrån henne/den hamnar i backen så den går sönder. Han får med henne i bilen, kastar ut telefonen och drar.

Vet själv att det alltid var jävligt skumma typer som man köpte av när man var yngre. Ofta av utländsk härkomst. Denna teori passar ju bra in på det där med att hon för första gången skulle åka själv därifrån, och passat på att stämma träff med någon.
Jag kan se detta scenariot framför mig, kan ni?

Det var söndag - inte direkt vanligaste langardagen. Dessutom: Det här är en snygg och vad jag förstår populär tjej. Jag tror inte hon behöver stämma träff med obskyra langare för att få lite alkohol till avslutningsfesten på gymnasiet eller vad hon nu ev. planerat för senare i veckan. Summa summarum tror jag inte på din teori.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad hände med DNA testet som de skulle vara klara med idag? Det är det jag har sett fram emot idag, men istället har det varit tyst om det hela dagen.

Vilket DNA test? har inte hört något om detta.
2015-06-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Det här kan ju vara bland det mest intressanta som producerats i denna tråd idag. Är ju då väldigt väldigt synd att en bättre källa inte finns och man får då återigen se på detta som ännu en "trådsanning".

Inget du kan luska lite mera i?

Instämmer, ett av de få intressanta inläggen idag!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rizo
nya fynden som hittats är mopedhjälmen och en vit duk enligt min flickvän som varit ute och letat med mp
Någon info om var dessa har hittats? Undangömt?
Medlem
får jag fråga varför kan inte L.H själv ha gjort allt detta ? Hon har kanske haft något privat problem med sin familj ellrer så har hon någon diagnos ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Jag är inne på att om man ska beröva någon så håller man inte på att "sprider ut saker". Man vill bara därifrån så fort som möjligt utan att bli sedd. Så hade i alla fall jag agerat om jag tänker mig in i situationen.

Psykopater är inte normala och om dådet har varit planerat under en tid så kan ju planteringen av föremålen kunnat skett precis efter kidnappningen av BO under tiden som BO var medvetslös.
2015-06-11, 23:44
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Någon info om var dessa har hittats? Undangömt?

du fattar väl han trollar/gissar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in