Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.

Intressant. Kan betyda att hon var på väg att fara men insåg att hon glömt nyckeln och blev tvungen att gå till ladan. Läskigt!
2015-06-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Du kanske minns mordet på Nathalie Johansen i Alingsås 2008? Där trodde polisen i flera månader på pojkvännens berättelse om att hon sprungit ut genom dörren och försvunnit.

Fel! Polisen i denna utredning var fullständigt övertygade om att det var pojkvännen som gjort det långt innan dom hittade kroppen. Men eftersom det inte fanns någon kropp och pojkvännen nekade så hade dom inget att gå på.

Hur jag vet det? Jag bodde i staden då och vissa poliser lättar på sina hjärtan privat.

Sorry tråd-ot.
2015-06-11, 23:35
Medlem
DjPuttes avatar
Läste att ngn sade dessa arbetskollegor såg lite suspekta ut i en interjuv, Kan det vara så att dessa tjejer kan ha hjälpt LH att sprida sakerna + hjälpt heller schappa fältet så att säga och gett henne ngn form av gömställe???
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag har nog blivit besatt av det här...

Det finns ju ingen rim och reson i det som hänt,?! Vad för typ av GM skulle springa runt på en jävla åker och sprida prylar från BO hot och dit. Nån måste väl för i hela helvete sett någon speinga runt där och kasta saker eller att npgon jagade en tjej hade mopedhjälm på sig? Det är väl trafik där ute iaf? Varför har man annars ett fik ute i ingen jävla stans!!!M

Ja, det är ju ljust länge. Så det är märkligt att någon kan sprida ut saker på olika ställen utan att det synts av boende eller förbipasserande. Och varför vill GM slänga ut saker? Varför inte gräva ner? Eller gömma under en sten i skogen?

För övrigt så verkar somliga på FB hetsa upp sig över saker och ting i denna tråd å det grövsta. Fick detta pm nyss:

Citat:
Vuxen människa?
Du har beskrivit dig som tant och postar vad du precis gjorde, vad är det för fel på dig hjärndöd trög lågbegåvad?

Fy fan för människor som dig utan liv som sitter och spelar TV-spel med andras liv.

Förstår då inte vad jag kan ha sagt i den här tråden som lockat fram denna reaktion. Jag har dessutom aldrig spelat tv-spel i hela mitt liv...
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
De letar inte bara lik utan blod och sperma också. Stor grej på expressen idag.

Kan de spåra "bara" fotspår?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag har nog blivit besatt av det här...

Det finns ju ingen rim och reson i det som hänt,?! Vad för typ av GM skulle springa runt på en jävla åker och sprida prylar från BO hot och dit. Nån måste väl för i hela helvete sett någon speinga runt där och kasta saker eller att npgon jagade en tjej hade mopedhjälm på sig? Det är väl trafik där ute iaf? Varför har man annars ett fik ute i ingen jävla stans!!!M

Det finns INGET som säger att någon har sprungit runt på åkern! Mobildelarna ligger på kastavstånd från en grusväg på åkern. Möjligtvis utkastat från en bil som färdades på vägen.

Ingen är så dum att man stannar kvar på platsen och riskerar att bli sedd bara för att förvirra polisen. Man kom dit och gjorde sitt för att sedan dra där ifrån fort som f**. Bort med allt som går att spåra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
I vanliga fall är GM känd för BO men sådant löses tämligen fort särskilt i ett ärende av denna dignitet. I den här typen av fall talar det däremot för en okönd gärningsman. Enstöring. Sexualbrottsling. Anders Eklund typ, Elin Krantz mördare, Helens mördare osv osv.

Tycker du? Vatchareya fallet? Ida? Marina? Inom fyra dagar? Skulle inte tro det.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marefos
Jag reagerar på detta:

Lisa kör en EU-moped. Den gör max 45, om hon åker full gas hela vägen hem. (Jag förutsätter att den ej är trimmad)

18.23 skickar hon sms:et. I 45 km/tim borde det tagit strax över en timme att komma hem, dvs strax efter 19,30 då..

Redan kl 20 kastar sig fadern i bilen för att leta? Jag kan bara referera till mina bekanta som har barn i den åldern och 25-30 minuter är ju ingen jättelång tid att komma sent för en 17-åring...
Anar man oråd så anar man oråd, samtidigt är detta hans 17åringa tjej som han brukade skjutsa till jobbet men som just denna dagen skulle ta mopeden hem. Jag har ingen dotter men flera systrar och hade gjort precis samma sak.
2015-06-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Väldigt intressant inlägg.

Som jag skrev i inlägget som du besvarade: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Allt talar mer och mer om att det rör sig om frivillig försvinnande och det är hon och eventuella medhjälpare (R/L?) som har placerat ut hennes tillhörigheter runt om i området, så man ska tro att ett brott har ägt rum. Jag anser att det är osannolikt att hon har blivit kidnappad eller mördad. Hur stor är sannolikheten att hon skulle försvinna första dagen när hon tog sig till jobbet "obevakat" (inga föräldrar?) och med sin moped? Det måste vara nåt i hennes familj/släkt/bygd som har gjort att hon tog det där beslutet att försvinna. Enligt mig så ligger det en död hund begraven i hela den här storyn.

Va?? Ingenting talar för frivilligt försvinnande. Den här tråden är ett jävla skämt. Orkar nog inte lägga ner mer tid här. Inte konstigt att Flashback har ett så oseriöst rykte.
Medlem
Är detta totalt omöjligt..:

Gm ger en hund saker från Lisa direkt i munnen eller i ngn slags påse (mobiltelefon, ring, kort etc), bussar på hunden ut på åkern och därav det konstiga droppandes av hennes ägodelar? Mitt på en åker på olika ställen.
Medlem
Om det är Lisas personliga tillhörigheter utspridda lite varstans från lador till fält till kyrkor så förefaller det ju helt jävla otroligt om ingen har uppmärksammat någon som rört sig omkring i områdena vid tidpunkten efter försvinnandet. Det ska väl ändå inte gå att kasta telefoner och kontokort och spännen som en vattenspridare utan att någon kan säga att de sett en misstänkt bil eller person i området?! Mitt "jävla" kommer ifrån att man två dagar efter att man spärrat av ladan hittar ett kvitto där inne, som förvisso och förhoppningsvis kan ha blåst in och inte legat där hela tiden, precis som alla fynd som gjorts på "bakgården" ute i fälten där polisen rört sig i 2 dygn innan voluntärer kom och hittade dessa saker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Läste att ngn sade dessa arbetskollegor såg lite suspekta ut i en interjuv, Kan det vara så att dessa tjejer kan ha hjälpt LH att sprida sakerna + hjälpt heller schappa fältet så att säga och gett henne ngn form av gömställe???

Ligger precis lika mycket substans i det som att hon skulle vara bortförd av utomjordingar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in