Citat:
Ursprungligen postat av
snurresnigel
Mycket bra iakttagelse! Det var min första tanke när jag hörde om hur snabbt han var där. Men det är klart att om det var första gången hon skulle åka och om han/föräldrarna är väldigt oroliga sådana så.. Men det känns som att många hade kunnat tagit det lugnt några timmar (hon är trots allt 17 år..), inte 10.
Men å andra sidan. Hon är 17 år, en tonåring som bor hemma, vissas föräldrar är mer oroliga än andras, och därmed mer beskyddande, hon behöver inte vara särskilt "hårt hållen".
Hon har dessutom en bra bit hem på moppe. Hon slänger iväg ett sms och berättar att hon kör hemåt nu. Om det borde ta 50-60 min ungefär, varför skulle det plötsligt ta 90, om hon inte berättat att hon ska hitta på något på vägen hem? Om föräldrarna då dessutom ringer och telefonen är avstängd är det väl inte så konstigt att de blir oroliga för att det har hänt henne något, att hon blivit påkörd eller trillat. Och hade hon haft lågt batteri hade hon säkert laddat det på jobbet innan hemfärd?
Det kan ju också vara så att de varit osams om något där hemma. Det behöver inte ha med hennes försvinnande att göra, men pappan kanske blir orolig att hon har stuckit när hon inte svarar, eller hittat på något otyg, och bestämmer sig för att snabbt försäkra sig om att allt är ok.