Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:33
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är ju en helt värdelös spaning om vi inte vet vilken hållplats hon skulle åka från. Om hon åkte med en buss som gick nio kilometer från kaféet redan innan de säger att de åkt från parkeringen så stämmer det ju inte.

Nej det gör det inte. Jag har bara kollat med tider från Västtrafik om vilka buss tider som finns från Blomberg till Skara samt Källby till Skara och det jag kom fram till var 20:49 samt 18:20.
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Enligt personen som intervjuas i Expressens livesändning tyder brottsrubricering att polisen har tecken på att hon finns vid liv. Känns väl rimligt, men undrar vad som talar för det.
De har lagt stort värde i att spåren verkar placerade. En stressad gärningsman skulle aldrig bete sig på det viset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
Ponera att det är en dispyt flickorna emellan, kanske ang drickspengar som ska delas el liknande, handgemäng uppstår, en tragisk olycka uppstår, flickorna får panik, är dotter/döttrar till ägarinnan ?
dom tar bilen o flyr i panik, ägarinnan åker och fixar upp det i ladan och täcker upp för dom, hon
sprider medvetet bevis för att leda polisen åt fel håll, vet att många går i taket nu, lättareatt skylla
på en psykopat, men ibland är den enklaste lösningen den rätta, människor i chock kan uppträda
irrationellt och stänga av sina känslor ……..får konstiga vibbar när jag hör dom kollegorna/ägarinnan i tv, har följt det här några dgr nu, tjejerna jobbar som vanligt och har inte suttit några långa förhör

Förstår du hur kall man måste vara för att kunna ljuga för allt och alla? Högst osannolikt.
Klart människor beter sig konstigt när deras kollega/vän bli kidnappad/försvinner och de ska stå inför media och komma ihåg det polisen sagt till dem om vad de får och inte får säga.

Sen vad för olycka ska ske så att hon dör utan att blodvite eller något i cafét inte går sönder/skadas?

Det har också rapporterats att en av kollegorna bröt ihop under dagen. De mår inte så jävla bra så att säga.
Medlem
baldersballe1s avatar
Med utgångspunkten att alla fynd är äkta och tillhörandes Lisa så finns det väl egentligen bara 2 någorlunda rimliga huvudteorier?
1. Lisa har rört sig kors och tvärs över hela området. Antingen i GM's sällskap eller på flykt. Tappat/slängt saker. Det som talar emot denna teorin är att någon isåfall borde ha sett något eftersom det fortfarande varit ljust utomhus.
2. Lisa har blivit överfallen/bortförd vid Cafét, möjligtvis ute i ladan, och GM/medhjälpare har i efterhand åkt runt och spritt ut saker för att förvirra. Kanske i samband med Missing People, lite diskret genom byxbenet.

Om något/några av fynden kunde avfärdas som icke-relevanta (t.ex vanligt skräp, tillhör ej Lisa) så skulle man säkert få fram ett spår som faktiskt leder någonstans. Vilka fynd är det som "leder" till dammen? Är de 100% bekräftade som äkta?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zosmasta
Blir fan arg.

Kan konstatera att allmänhete inte kommer få ta del av
Fynd framöver.

Ja kan inte få in i huvudet varför inte man söker efter hela grusvägen som fynden hittats vid..

Angående ladan.. Har ens dom kollat om hon inte är nergrävd där inne? Kan ju varit ett djupt hål där inne i söndags. Som kan ha skyflats igen.

Känns inte som att polisen alls matar sökandet. Bara trampar runt på samma fält. Vem som helst fattar ju att eventuellt en GM rört sig via denna grusväg.. Och ja tror inte han hade med sig henne då.

Polisen har haft en hund som kan markera lik, sperma och nångting mer kommer inte ihåg vad expressen sa så hade det varit ett lik där så hade hunden markerat. Du behöver ett 2 meter djupt hål för att se till att inte kroppslukt från lik tränger upp genom marken så den teorin kan vi styrka direkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.munos
Är det någon som känner till ifall hon har välbärgade släktingar?
Det har hon så att man kontaktat hennes föräldrar privat (för att försöka få en lösensumma är inte uteslutet)
2015-06-11, 19:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
När tror ni går dom ut med vad det är för några fynd dom har hittat?
Inte förrän den skyldige åtalas eller fallet läggs ner. Dessförinnan kan man endast räkna med vissa bekräftade fynd, och t.o.m något luddigt/tvetydigt påstående.
Medlem
Efefiles avatar
JV är avfärdad!

Publicerat kl 18.07
Polisen kontaktade idag en man som i sociala medier hängts ut som misstänkt för inblandning i fallet med försvunna Lisa Holm. Efter att ha hörts upplysningsvis har mannen kunnat avfärdas från utredningen.

Mannen har lämnat uppgifter som polisen kontrollerat och som visat sig stämma.

– Efter det har vi kunnat avfärda honom från utredningen. Han är inte misstänkt för något, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg till P4 Skaraborg.

Finns det någon annan misstänkt?

– Nej, inte i nuläget, men det finns andra som vi varit i kontakt med och vi vänder på alla stenar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast jag trodde att polisen hade koll på vad som hade skickats från hennes mobil, och att det sista skulle ha varit SMS: et till pappan. Pappan är också en av få som visste att hon hade åkt moppe till jobbet för första gången. Han åkte iväg ganska tidigt för att leta efter henne. Jag har undrat varför. En del här har förklarat det med att pappan är en gammal militär som kräver punktlighet eller är en överbeskyddande förälder. Pappan har berättat för polisen när han kom till kaféet, jag hoppas att polisen har kollat upp detta, hur pappan har kört osv. Tyvärr kan det vara så pappan är GM. Jag hoppas verkligen att så inte är fallet men eftersom liknande har hänt förut så hoppas jag att det är okej att spekulera om detta också. Det finns ingenting som styrker att LH själv satte in tändningsnyckeln i moppen. Det kunde pappan ha gjort efter att han dräpt sin dotter, långt innan han larmade polisen. Han också ha spritt hennes ägodelar runt omkring för att vilseleda. Han kan till och med haft tid att köra hennes kropp i sin bil och dumpat den någonstans för att sedan låtsas komma till kaféet och upptäcka den olåsta moppen osv.

Varför pappan skulle ha gjort detta har jag ingen som helst förklaring till. Om det inte var ett gräl mellan pappa och dotter som spårade ur , han gav henne örfil, hon slog huvudet i sten och pappan handlade i panik därefter.

Detta är en intressant teori. Jag hoppas verkligen att polisen kollar även de anhöriga eftersom det annars kan betraktas som tjänstefel. Som jag förstod det av intervjun med caféägarinnan så är LH:s pappa på plats och ska hjälpa polisen tydligen.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Nej det gör det inte. Jag har bara kollat med tider från Västtrafik om vilka buss tider som finns från Blomberg till Skara samt Källby till Skara och det jag kom fram till var 20:49 samt 18:20.
20:49 är uteslutet, så då är det 18:20-bussen. Om det inte finns någon annan som hon kunnat hoppa på någonstans längs vägen.
2015-06-11, 19:35
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.

Intressant vart har du hittat uppgifterna om exakt var fynden är hittade?
2015-06-11, 19:35
Medlem
Detta med Tinder & diverse datingsidor kan ni ju lägga ner direkt.
Det är bara fula, missanpassade, äldre & desperata som inte är kapabla att hitta sig nått på annat sätt som använder sig av sånt.

Här har vi en otroligt söt & ovanligt snygg 17årig tjej som enligt alla i hennes närhet är "normal".
Normala personer har inget behov av datingsidor.

Ni som kommer tala emot mig på detta ingår i kategorin som använder er av sånt & är därmed muppar som inte har någon talan i detta, ni försöker bara försvara er själva.

hur hittar alla muppar med konspirationsteorier hit!?

En sak är jävligt klar: Polisen vet mer än vad som kommer ut till allmänheten.
Dem har förmodligen redan en potentiell gärningsmannaprofil/er, mer fynd & mer vatten på kvarn är vi kommer få veta i det närmsta.
Precis som dem själva sagt så läcker allt inte ut ifa gärningsmannen/männen/kvinnan/kvinnorna följer fallet, vilket dem såklart gör.
Den/dem följer säkert oss här med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in