Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
Precis därav att hennes hjälm inte låg kvar på platsen där Mopeden stod. Någon länkade hans Fb konto här tidigare men hittar inte det nu.

Då ja inte är så van att skriva så hoppas ja det blir rätt nu när jag väljer att citera dig då Hallow :-)
Ja, lite det jag är inne på. Han lär säkert vara bekant med henne, så därav att hon skulle kunna åka med frivilligt. Vet man exakt vad hon skrev till föräldrarna? Kommer strax eller åker strax?
Anta att bussen gick 18.14, då var hon ju sjölv 18.10-18.23 och har han lurat på henne och dök upp när kollegorna gick, så kan hon ju skickat messet för att hon bara skulle åka med en sväng, alltså för att hon skulle bli lite sen?! Fasen med att inte länken till hans konto går att hitta. Ingen annan som vet?
Medlem
DROTTNINGPUDELs avatar
[quote=SatKatten|53649558]Hjulspår av en fyrhjuling och en försvunnen hjälm? Kan det vara så att GM lurade LH med på sin fyrhjuling, sa att det var brotom an oklar anledning, och att hon därför lämnade påsen och nycklarna i mopeden?

Kan vara så att hon följt med han med fyrhjulingen, med hjälmen på. Åkt till dammen, där spår från fyrhjulingen verkar finnas, och hon hittas i sedan i dammen. Det är min teori, och sannolikt många som tänker samma sak. Vi får se vad/om de hittar.
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghjkl
Lite realitycheck.
Ifall hon har stängt själv måste hon haft nycklar, ifall hon inte haft egna nycklar måste hon fått låna av någon av kolegorna som behövde åka tidigare, allternativt att någon med nyckel kommit tillbaka och låst.

Tre alternativ:

Ifall hon fått låna nycklar borde det lätt upptäckas då någons nycklar rimligtvis bör vara borta.

Någon kommit tillbaka och låst, var det inte tal om att någon sett dörren på vid gavel och en annan moped på framsidan senare, kanske har någon av dem två som tog bil bett den fjädre som åkte tidigare åka tillbaka och låsa?

Om hon hade egna nycklar bör dem saknas, kanske hittas dem snart av sökpatrull?

Nu var det ju inte Lisa som låste och stängde utan hennes två kollegor. Läs tråden, SNÄLLA!

Allvarligt talat, det börjar bli ohållbart. Ni som ska mala samma teori om och om igen och komma med teorier som inte ens är rimliga i samband med den fakta som finns kan väl vända er till Facebookgruppen där alla andra skolbarn hänger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det har dom väl heller aldrig gjort?

Jo, dom gjorde de igår, för att sedan spärra de igen igår kväll
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Vad tror ni om scenariot att någon stammis eller café-granne i bil erbjudit sig att skjutsa henne hem efter jobbet? Det kan ju vara så att hon inte riktigt våga köra hem för första gången på sommaren de 5 milen. Han/hon kanske gled förbi precis och de pratade som vanligt och hon kände sedan tidigare förtroende för personen och följde med?

Problemet är att påsen och nyckeln lämnades kvar.

Varför lämnar hon en kvar en handske då, tar med sig hjälmen, lämnar nycklarna i mopeden, låter kassen med kläderna stå vid mopeden och smsar inte sina sina föräldrar om ändrade planer?
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
Sluta häng upp er på grusvägen.

Missing people har IDAG hittat 3 NYA föremål vid medelpana kyrka, vilket är en bit NORR om dom andra fynden.

Sjön norr om kyrkan verkar dock intressant.

Kolla här ni som inte förstår.

http://pejl.svt.se/sokandet-efter-forsvunna-lisa/

Å andra sidan pekar svd på ett sökområde SÖDER om Husaby, dvs en bra bit ner.
Detta börjar bli riktigt rörigt.
Medlem
Midnightcamis avatar
När tror ni går dom ut med vad det är för några fynd dom har hittat?
2015-06-11, 19:21
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Men varför har personen lagt upp klippet öht?

Kontot är et spamkonto. Antingen är namnet Lisa Holm slumpat som de många andra konton med samma video eller så är det hackat av någon i efterhand som ville trolla och bytte namn.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det har dom väl heller aldrig gjort?
Jo, den var helt öppen för hela världen att klampa runt i hela dagen igår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Bra , avklarat med busstider

Mja, Om dom åkte 18:20 så kan 18:14 bussen bli svår att hinna med
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast jag trodde att polisen hade koll på vad som hade skickats från hennes mobil, och att det sista skulle ha varit SMS: et till pappan. Pappan är också en av få som visste att hon hade åkt moppe till jobbet för första gången. Han åkte iväg ganska tidigt för att leta efter henne. Jag har undrat varför. En del här har förklarat det med att pappan är en gammal militär som kräver punktlighet eller är en överbeskyddande förälder. Pappan har berättat för polisen när han kom till kaféet, jag hoppas att polisen har kollat upp detta, hur pappan har kört osv. Tyvärr kan det vara så pappan är GM. Jag hoppas verkligen att så inte är fallet men eftersom liknande har hänt förut så hoppas jag att det är okej att spekulera om detta också. Det finns ingenting som styrker att LH själv satte in tändningsnyckeln i moppen. Det kunde pappan ha gjort efter att han dräpt sin dotter, långt innan han larmade polisen. Han också ha spritt hennes ägodelar runt omkring för att vilseleda. Han kan till och med haft tid att köra hennes kropp i sin bil och dumpat den någonstans för att sedan låtsas komma till kaféet och upptäcka den olåsta moppen osv.

Varför pappan skulle ha gjort detta har jag ingen som helst förklaring till. Om det inte var ett gräl mellan pappa och dotter som spårade ur , han gav henne örfil, hon slog huvudet i sten och pappan handlade i panik därefter.

Ett sådant fall hände i A-sås på 80-talet med en f.d militärpappa som sköt fru och dotter.
Brevbäraren hörde jämrande från insidan av dörren och larmade har jag för mig, den gången.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatKatten
Hjulspår av en fyrhjuling och en försvunnen hjälm? Kan det vara så att GM lurade LH med på sin fyrhjuling, sa att det var brotom an oklar anledning, och att hon därför lämnade påsen och nycklarna i mopeden?

Verkar högst otroligt att nån främling lyckas få med henne så snabbt. Sen undrar jag hur kom då handsken in i ladan?
Sen drar en 4hjuling åt sig väldigt mycket uppmärksamhet. Lätt att lista ut vem det är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in