Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:56
Medlem
Poliser i ladan med ficklampa.. vad sjutton kan man leta efter såhär sent?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Tillhörigheterna har hittats inom kastavstånd från en grusväg som går över fälten. Förslagsvis GM's flyktväg där han har kastat ut saker genom bilfönstret i farten.

Exakt min poäng.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
är det bara jag som inte kan släppa misstankarna om kollegorna?

1. Tycker deras blickar flackar, då båda har samma problem genom att kika VÄLDIGT mkt på varandra medans dem talar ( Nekar inte till att det är en jobbig sits o därav kan dem vara nervösa / oroliga )

2. Lowa skall enligt Rebecca behövt åka så snabbt till sin Buss? Hur förklarar man då det bekräftade beskedet om att där inte går någon buss vid denna tiden en söndag?

3. Normalt Cyklar Lowa ifrån jobbet, vilket jag förstått är dagligen. Hur kommer det sig att just idag väljer hon att åka bil med Rebecca?

4. Vid intervjun med Lowa så säger hon, " Behöver inte hjälp med mer, så jag går till min moped"
( Var det inte bara LH som hade moped? )

( Dessa 2 personer arbetar båda på Cafét, Dem har vetskapen om hur "dött" det är i ladan mitt emot, dem träffar många kunder som berättar om hur vackert KinneKulle är, vilka stigar som är vackra. Har du sett det o det? - Kan man åka till Götene/Lidköping/Skara andra vägar än just denna? Jo svarar en kund då som dem har en konversation med och förklarar )

Jag kan mycket väl vara ute o cykla, men jag kan bara inte släppa misstankarna emot dessa 2 kollegor. Något i mig säger att det här var planerat utav kollegorna, för vilka grunder har jag inget o gå på, men det kanske bara är dem som vet det isåfall?

Det gick visst en buss i söndags, den gick 18.14. Med bil från cafét till busshållsplatsen tar det cirka 4-5 minuter.
Medlem
Är det någon som vet var dom andra tjejernas bil stod parkerad? Finns inte mycket plats nere vid ingången till kaféet. Och dom "kan inte se" Lisas moped där bilen står parkerad. Kan den ha stått parkerad vid Ladan?

Långsökt men ändå rakt över vägen från vad som ser ut att vara kaféets besöksparkering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Det kan ju ha kastats från en bil och sedan blåst vidare? Det är väl ändå mest troligt att en person som kidnappar nån annan vill bort från platsen så fort som möjligt?

Vafan sitter du och hånar mig nu eller har du bara inte orkat läsa de 5 senaste sidorna?!

För det första hur kan en display till en Iphone flyga iväg med vinden?

Sen skrev jag nån sida tillbaka just det du säger att jag tror att GM flydde bakvägen och dumpade grejerna på väg därifrån, på grusvägen där resterande fynd under dagen gjordes. Varför måste grejerna ha blåst iväg om de nu ändå ligger samlade? TÄNK!!!!
Medlem
csbillys avatar
Personen bakom youtube videon var inloggad för några timmar sedan=personen som la upp videon sitter ej i förhör eller dyl
Medlem
Clownsanitys avatar
Tiotusentals sexslavar i Europa (TV4 nyhetsmorgon)

En teori skulle kunna vara att hon blivit kidnappad för att senare säljas. Föremålen som ligger utspridda runt åkern är bara ett sätt att hålla polisen och allmänheten fokuserad på det området. Under tiden ligger Lisa i bakluckan på en bil, på väg ut ur landet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Seriöst!! Så du menar att en mobil som ligger i högt gräs har blåst vidare?!

Helt ärligt så vet ingen av oss "hur mkt" av mobilen de hittat. En hel mobil lär väl kanske inte blåsa långt men småbitar absolut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xothehost
Om det är så att nyckeln hänger i ladan som någon påstår, och att Lisa var där för att lämna den, kan ju också tyda på varför kollegorna beter sig konstigt enl. vissa av er. De kan ha varit så att de drog tidigare än vad det var tänkt och lämnade Lisa själv och där med ansvarig. Det ska alltid finnas en ansvarig på plats och detta ska vara en myndig person i 99,9% av fallen då pengar och liknande finns på plats, men Lisa är bara 17 år. I den åldern vågar man inte alltid säga nej och denna mentalitet att man vill skydda/backa varandra är rätt stark då. Det kan ju vara så att tiderna inte riktigt stämmer. Sedan kanske hon kom på att hon hade nyckeln i fickan precis när hon fått på sig hjälmen och skulle åka, och för att inte slösa mer tid än nödvändigt skulle hon bara springa över vägen lite snabbt och det var då det hände något.

I övrigt har jag ingenting att tillägga, har följt hela tråder. Får sånna Twin Peaks-vibes av detta fall, att hon lever något form av dubbelliv som gått åt helvete snett. Önskar med hela mitt hjärta att man finner henne levande!
Logiskt och bra inlägg. Jag läser också in att personalen sträcker lite på sanningen, säkert inget grovt, för att skydda, backa upp varandra.. Någonting är det. Som tyvärr kanske äventyrar utredningen. Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och kommer ut exakt sanning om tider och vem som stängde även om det nu skulle vara förbjudet för en ensam att göra det.
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudbina
Fast hundarna...om Lisa sprungit runt på åkrarna, borde hundarna inte fått vittring på hennes spår? De bör ju ha tillgång till hennes lukt från plagg i hemmet, rimligtvis. Om hundarna inte fått vittring efter henne talar det väl, rent logiskt sett, för att hon inte befunnit sig där sakerna hittats och att de är utplacerade av någon annan...någon okänd som hundarna inte har någon referens att spåra efter. Eller?
Jag jävligt dåligt insatt i hur spårhundar funkar. Någon som kan mer?
Ja, hundar har extremt bra luktsinne och en tränad spårhund som kan fokusera bra på en doft hittar Lisa relativt omgående om hon har gått/släpats/burits iväg en bit därifrån.
Här borde ju polisen snabbt kunna avgöra om hon har tagits med bil eftersom en spårhund kan spåra fram till där denna bilen stod och "markera avslut".

En normalhund har ca 1000 gånger starkare luktsinne än en människa.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vet man ens att det är hennes prylar, är handsken identisk med en sån hon hade eller vadå? Polisen säger att de skickat sakerna på DNA analys, betyder det att föräldrarna inte kunnat säga om det är hennes eller inte? Eller vill de bara vara säkra?

Har inte läst att de fått svar ännu så det är nog bara fortsatt "kan vara hennes" både gällande handsken som mobildelarna. Det de hittat idag verkar ju dock vara 100% hennes utan att man ska behöva göra någon DNA analys. Så antar att det gäller saker som kort, märkta saker etc.
2015-06-11, 23:57
Medlem
Ja man undrar ju vad som hände tiden som förflöt mellan runt 18 och 18.23. De sade på expressen live att det var lite folk på caféet och att de kunde stänga tidigare. Det nämnda enligt LH:s kollegor. Vad jag har förstått, så skickade hon sms om att hon ska åka hem 18.23. Jag har enligt massmedias rapportering förstått att L.H:s kollegor separerade från L.H direkt efter stängningsdags och att L.H gick till sin moped. Så L.H har spenderat runt 20 minuter i anslutning till sin moped. Vad har hon gjort denna tid? Det är lång tid för att göra sig iordning för att åka moped. Har hon pratat med någon? 20 minuter är ett ganska lång tid att prata med en okänd person. Hon kan ju ha gjort diverse saker..däribland rökt. Jag undrar iaf vad som har hänt under denna ganska långa tid mellan jobbslut och sms om avfärd hemåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in