Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 14:54
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Uppdaterad teori.

GM är besökare på caféet. Enstöring. Ingen lägger direkt märke till honom. Kan ha gått en eller två dagar mellan besöket och försvinnandet. GM blir besatt av den här vackra flickan. Han börjar känna en stark känsla av att han vill ha sex med henne och skada henne. Han är psykiskt sjuk och lider av vanföreställningar. Gärningsmannaprofilen stämmer väl in på Anders Eklund.

GM kommer tillbaka till caféet kring stängning en dag. Han kanske har suttit i sin bil i närheten tidigare och betraktat henne på avstånd. Parkerat diskret. Onanerat i bilen.

Han parkerar vid ladan. BO kommer ut. Otroligt tänker han. Här har han sin chans. Alternativt har han hört att hon ska stänga. Tillfället gör "tjuven".

Han överrumplar henne när hon ska hem. Svårt att värna sig med hjälm på. Tvingar henne med kniv in i ladan. Där sker en våldtäkt eventuellt. Kanske även strypning så att offer blir medvetslös eller rent av avlider. Förloppet är dnabbt. Över på 15 min. GM lyfter in BO i bilen. Kör iväg. Stannar en bit bort på säker plats. Går igenom tillhörigheterna. Dumpar det han inte tänkt sparka. GM känner ångest och panik. Tänker sig inte riktigt för.

GM försvinner nu med BO i bilen långt från platsen. Kanske 10-20 mil. Nu gör han sig av med kroppen.
Bra skrivet och mycket det jag tror på, på det stora hela! En snygg, ung tjej.. luktar sexuella tankar av en psykiskt störd man.
2015-06-11, 14:54
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om Lisa finns i ladan så tyder det sammantaget med övriga fynd på att gärningspersonen inte hade möjlighet att transportera bort en kropp särskilt långt. Tillhörigheter kunde hjälpligt spridas en bit bort från caféet, enstaka kilometer kan kännas som långa avstånd med en långsam moppe.
Nu var det ju så att hennes far hittade mopeden parkerad bakom caféet. Tror att tjejen har gjort motstånd när gm försökt få henne att inte skrika. Detta har lett att hon har slängt sina grejer lite överallt. Dessa saker kunde gm inte plocka upp för då kunde tjejen springa iväg.

Nu när jag tänker efter så kan det också vara så att de har hittat hennes hjälm?
2015-06-11, 14:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lyssnade på p4 skaraborg o där sa man att huvudteorin är att hon lämnat i bil då sakerna var spridda utefter en o samma gusväg.

Stämmer det eller missuppfattade jag det hela?
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
En sak slog mig. Den andra tjejen, arbetskamraten som gick tidigare och hade sin moped parkerad bredvid LHs - vad vet vi om henne? Kan det i själva verket vara så att det var hon som var det tilltänkta offret. Med hjälmen på såg kanske inte angriparen att det inte var hon utan LH. Kanske var det normalt sett arbetskamraten som stängde och var sist kvar. Var det inte så att LH just börjat jobba där medan de andra jobbat där längre?

Finns ingen annan moped. Läs tråden............
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Någon som lagt ut JVs tidigare domar här ännu??

Verkligen hopplöst att hitta i en sådan här överaktiv tråd.
Nich har begärt ut dem:

Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Jag har begärt ut alla domar med JV från Skaraborgs tingsrätt. Återkommer om det finns något mer än rattfyllan!
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Någon som lagt ut JVs tidigare domar här ännu??

Verkligen hopplöst att hitta i en sådan här överaktiv tråd.
Om han nu vore så intressant, varför har polisen inte gripit honom till förhör? Om han har försvunnit och polisen inte kan hitta honom, varför har man inte efterlyst honom?

Han är förmodligen inte så intressant för polisen.
2015-06-11, 14:56
Bannlyst
Om det är så att polisen tror att hon blivit bortförd i bil, varför i helvete koncentrerar man då sökningarna till 1-3 km från cafet?!

Tror hon är flera mil bort, tyvärr.
2015-06-11, 14:56
Medlem
succubusans avatar
Letar man åt andra hållet från kafet? Det ser på kartan ut som dom bara söker åt ett håll.
2015-06-11, 14:57
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag fattar inte varför polisen inte söker igenom Billinge också. Det var väl där JV kampade. Bl a vid rövarkulan.
För det första heter det Billingen. JVs felstavning har blivit en trådsanning här fb av personer med begränsad kännedom om gamla R-län.
För det andra är billingen stort och snårigt. Att avsätta sökresurser dit istället för kinnekulle är knappast "sökekonomiskt".
Angående rövarkulan, det ligger där motionsspåren 5:an och "gröna milen" möts och passeras av +100 motionärer dagligen. En utmärkt karta har länkats i ett tidigare inlägg. (Minns ej av vem)
2015-06-11, 14:57
Medlem
på tal om dom där "anagrammen" som man gjorde här i tråden, av användarnamnen på dom där mystiska youtube-kontona..... jag testade att göra ett anagram av alla namnen sammanlagt. det blev ju sjukligt många förslag. men ett av alla dom miljoner förslag var "myrsjö".

myrsjö är ett samhälle nordöst om var lisa försvann. har hon några kopplingar dit?
2015-06-11, 14:58
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
En sak slog mig. Den andra tjejen, arbetskamraten som gick tidigare och hade sin moped parkerad bredvid LHs - vad vet vi om henne? Kan det i själva verket vara så att det var hon som var det tilltänkta offret. Med hjälmen på såg kanske inte angriparen att det inte var hon utan LH. Kanske var det normalt sett arbetskamraten som stängde och var sist kvar. Var det inte så att LH just börjat jobba där medan de andra jobbat där längre?

Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Finns ingen annan moped. Läs tråden............

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Citat:
– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens.
2015-06-11, 14:58
Medlem
Flant0ns avatar
Detta området borde man verkligen söka av: https://goo.gl/k6lqli

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in