Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:45
Medlem
Parkours avatar
Kan någon skriva en snabb sammanfattning av vad VI vet men som media inte publicerat (?)

T.e.x vad är det dom har gjort för hemliga fynd?
Misstänkt GM som inte media eller polisen gått ut med?
Youtubekontot, är det bekräftat att det är hennes?

Mycket tacksam för svar!

Ber en bön för att dom hittar henne och nackskott för GM
Medlem
Det börjar mer och mer likna kollegorna som är GM, dom körde runt i området och slängde ut ägodelar för att förvilla polisen.
Medlem
Baileys7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Som jag sa lååååååångt tillbaka i tråden så kan mucket väl kollegorna vara dom som fört bort LH. Dom känner också till JV och kan ha planerat det här länge för att se till att allt pekar på JV. Om kah säger som så så blev jag inte mindre övertygad efter att ha sett intervjun med Lowa. Något som är väldigt fishy med dessa tjejer...

Jag ser inget skumt med tjejerna alls. Att man tittar åt sidan betyder inte att man ljuger. Det kan vara ett sätt att titta när man tänker efter... försöker minnas och så. Tycker dom ser helt oskyldiga ut.
2015-06-11, 17:46
Medlem
Lelles90s avatar
Dem måste kolla dammen och jordkällaren? Någon som vet något om de?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Text.

Kanske. Förutom att det verkar smartare att göra inbrott efter att det blivit mörkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliecharles
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Intervjun av hennes kollega i ovan länk har jag också reflekterat över.
Faller liksom inte in i sammanhanget - hade förväntat mig en annan intervju,
ett annat kroppsspråk och andra ord.

Svårt att göra en korrekt bedömning eller bilda sig en uppfattning
om hennes uttalanden när man inte känner personen som blir intervjuad.
Vidare blir det svårare när hon inte är så gammal - svårt och veta hur
unga personer reagerar i olika situationer.

Min spontana reaktion när jag såg den första gången var:
It rubs me the wrong way. Lite Mats Alm-feeling.

Vi får helt enkelt se vad utredningen visar.

Vad är det ni yrar om egentligen? Tjejen är skärrad och mest troligt väldigt ovan att stå framför en kamera. Det finns inget underligt alls med hur hon uttrycker eller beter sig.
2015-06-11, 17:47
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägger inga värderingar i detta, men noterar att den här söndagen hade man haft lite gäster och hunnit städa undan i god tid, trots detta hade de två bilburna kollegorna bråttom för att hinna med en buss. Hur hade det sett ut om de hade haft många gäster den här söndagen, missad buss, hur ofta går bussarna?

EDIT;Caféägaren säger att tjejerna hade hunnit städa till klockan sex, varför skrev Lisa 18:23 att hon skulle köra hem strax, varför var hon inte redan på väg hemåt vid det laget?

Jupp och dessutom så var LH som sa till Lowa "Ni behöver ingen mer hjälp nu så jag drar". Det betyder att LH var redo att dra innan Lowa och Rebecka.
2015-06-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Enligt intervju med arbetsgivaren på Expressen så var det inte så mycket att göra på kaféet på kvällen denna söndag och när hon ringde till kaféet lite innan 18.00 så hade BO och de två kollegorna städat upp det mesta och var klara att stänga. De stängde och låste alltså kaféet vid 18.00, så varför skickade inte LH sms till föräldrarna förrän 18.23? Det mest troliga är att GM skickat detta sms och att något hänt LH mellan 18.00-18-23.
Jag har spekulerat i detta innan. Har väl antagit att det tar en stund att stänga ett café. Dvs. caféet stänger för gäster kl 1800 men det tar en 10, 15 minuter för de anställda att städa upp, släcka allting, diska klart, osv.

Man borde ha frågat caféägarinnan om hur lång tid det brukar ta att stänga caféet. För om det inte brukar ta uppemot 20 minuter är det jävligt konstigt att Lisa inte skickade sms:et till föräldrarna förrän 18:23. Det kan isåfall mycket väl ha varit en eventuell GM som skickat iväg sms:et för att vinna tid.
2015-06-11, 17:48
Medlem
17:47
Det nya området har spärrats av för tekniska undersökningar.
Comments(0)

17:46Det senaste fyndet som gjordes i sökandet efter 17-åriga Lisa Holm på torsdagseftermiddagen var på en ny, tredje, plats – skiljd från de tidigare fyndplatserna, uppger polisen för TT.

http://sla.se/skovde/2015/06/11/live-folj-sla-s-rapportering-fran
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Jag tycker allt lutar mer och mer åt ett inbrott gone bad. Det är ju sedan tidigare bekräftat att det varit en mängd stölder i området. Inbrott på sådana ställen som ett stort kafé ute på vischan är det sällan endast en GM. Låt oss säga att det var 2-3 och välplanerat.

Gärningsmännen har säkerligen varit på kaféet minst ett par gånger för att kolla upp saker och ting noga. Man har bl. a kollat upp öppettider, hur man lätt kan ta sig in och ut, om det är många som betalar med kontanter osv.

Caféet hade tydligen öppet till 18, därefter brukar företagets personal städa undan i lokalen. Är väl allmänt känt att personal på ett café brukar stanna kvar en stund efter stängning?
Är det då inte lite märkligt att en inbrottstjuv skulle få för sig att göra inbrott med så kort varsel efter stängning?

Jag tror inte alls på din teori, den helt klart mest osannolika hitintills.
Medlem
Verkar som allt fler tror Lisas kollegor ligger bakom det. Bör ju vara relativt lätt att ta reda på om tjejerna verkligen kom fram till bussen eller vad det var de skulle till. Bussar har väl kameror där nere också, så lär ju vara lätt att kolla alibi och tidslinjen ifall den stämmer överens med hur försvinnandet har gått till.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
kan de vara nån han hade knas me som har tagit hans dotter?

Har han tjänstgjort i Afghanistan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in