Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 22:07
Medlem
nygards avatar
Två tekniker kom ut ur byggnaden och sa något till poliserna utanför, varpå en av dom ganska hastigt tog upp sin telefon och ringde någonstans, ledningscentralen antar jag.
2015-06-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det konstiga är att polisen inte i ett tidigare stadie tagit reda på vilka som jobbade i ladan. Hade de gjort det hade de kanske kunnat misstänka något tidigare. Förutom om gubben har ljugit och hållt de "anställda" off work några dagar för att inte åka dit för svartjobb. Fan vad jobbigt. Dag 1,2,3,4 och dag 5 görs det en husrannsakan i ett hus som ligger väldigt nära försvinnandeplatsen i anknytning till de hittade bevisen. Den som är ansvarig får nog svårt att sova om L. hittas efter detta gripande.

Ja gubben har nog dragit sig för att säga något om svartjobbare rakt i polisens ansikte för då skulle han sitta pyrt till. Riktigt korkat av han i så fall men han trodde väl han skulle kunna komma undan.
2015-06-12, 22:08
Medlem
Missing People skriver; Sökinsats avslutad för dagen på grund av informationen som cirkulerar i press! Vad menar de för info? Har använt sökfunktionen men inte hittat svar här- Tacksam för svar
Medlem
Citat:
Det konstiga är att polisen inte i ett tidigare stadie tagit reda på vilka som jobbade i ladan. Hade de gjort det hade de kanske kunnat misstänka något tidigare. Förutom om gubben har ljugit och hållt de "anställda" off work några dagar för att inte åka dit för svartjobb. Fan vad jobbigt. Dag 1,2,3,4 och dag 5 görs det en husrannsakan i ett hus som ligger väldigt nära försvinnandeplatsen i anknytning till de hittade bevisen. Den som är ansvarig får nog svårt att sova om L. hittas efter detta gripande.

Hur vet du att man inte gjort det?

Polisen delger inte allt under en utredning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tre personer har omhändertagits på platsen, ingen av dem är skrivna där och åtminstone två har i Sverige rätt okända tryck på sina kläder. Det sammantaget tycker jag ändå tyder på att de inte är permanent bosatta i Sverige.

Jag tror inte på en inbrottsteori, och det verkar inte som så många andra här heller hör det, men om de alla tre är inblandade på något vis så tror jag att inbrott är det minst osannolika.

Sen ska vi förstås komma ihåg att det är långt ifrån säkert att någon av dem är inblandad överhuvudtaget.
Och om DNA har hittats vet de om det är svenskar eller utlänningar, sen är det uteslutningsmetoden.
2015-06-12, 22:09
Medlem
GosuZergs avatar
personerna omhändertagna kan kopplas till ladan, där handsken påträffats, påsåvis att de jobbar där, tolkar jag twitterlänken
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det var säkert bland det första de gjorde, men de måste ju ha något på dom innan de sätter in stora stöten. Det är först i dag de hittat ett samband.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Om du som länkade litauern på interpols sida och någon på plats sett person som liknar denne. Så förstår man ju att det är human trafficking.

Alltså det är rena spekulationer från min sida. Jag är inte på plats. Men som jag sa, längden och huvudformen verkar ganska lika. Om det nu handlar om human trafficking så tror jag att det inte bara är dessa tre människor som är inblandade. De tre som har tagits in har förmodligen lagt ut alla objekt till BO för att vinna tid till andra GM som har fört ut BO i landet. Men ta det jag skriver med en nypa salt, det är bara vad jag spekulerar kring
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Riktigt nyfiken på kopplingen mellan fyndet och villan/de hämtade personerna. Kan det röra sig om ett föremål som inte tillhör Lisa denna gång, utan tillhör någon av dessa tre?
Det behöver inte vara mer än en DNA träff på handsken som kan tillhöra en av de gripna då det arbetat i ladan.
Jag vet inte om de fått DNA svar än genom snabbspåret till NFC då DNA kan behöva odlas om det är lite DNA.
Medlem
Verkar som att polisen ska spärra av ett ännu större område till vänster om livesändningen.

Gick upp två poliser varav en med avspärrningsband.
Medlem
1. Öppettiderna till caféet står väl på dörren? ... till 18.00
2. Dessa 3 "gripna" personer bor ca 200-300 meter från caféet.
3. BO & hennes 2 kollegor packar ihop och låser ca 18.15-18.25, när exakt, det vet vi inte. Polisen vet säkert den exakta tiden.
4. Caféet har troligtvis ett larm

Hur kan folk på allvar tro att "det mest sannolika" är att dessa personer försökt begå inbrott ca 200-300 meter ifrån där dem bor, när det fortfarande är ljust ute, med så kort varsel från när caféet stängt.
Och inte nog med det, gensvaret "för att dem blir påkomna", det ska tydligen vara att mörda vittnet.

Hör ni inte själva hur jävla osannolikt det låter?

Rimligtvis bör väl dessa personer vara medvetna om A) Caféets öppettider, B) När personalen brukar lämna caféet efter stängning & C) om Caféet har larm, ja ifall dem nu skulle vara så jävla dumma att begå inbrott i grannhuset, när det är ljust ute, kort inpå att caféet stängt för dagen.

Det här var ta mig fan den mest korkade teorin jag sett.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Kan mycket väl ha varit nån med alkoholproblem som kört på henne i fyllan och sedan fått panik och röjt undan kroppen. Zigenare och polska gästarbetare brukar inte röva bort tjejer, så jag tycker det låter väldigt väldigt långsökt.

Tänk om det är en person med alkoholproblem som kört på LH och som vet att det bor gästarbetare i detta hus och därför lagt ut LH:s saker för att väcka misstanke mot dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in